dvouspojková převodovka pro 750 tun | Trendy | autoweek.cz

Dvouspojková převodovka pro 750 tun
15.04.2016 | Rybecký Vladimír | Trendy
V akci „Volvo Trucks vs. 750 tun” stál před vozidlem Volvo FH16 vybaveným dvouspojkovou převodovkou I-Shift s plazivými stupni úkol v podobě přepravy extrémně těžkého nákladu.
V přístavu ve švédském Göteborgu byl připraven 300 m dlouhý silniční vlak tvořený 20 přívěsy, které nesly 40 kontejnerů naplněných náhradními díly Volvo. Spolu s tahačem měla celá souprava hmotnost 750 t. Cílem bylo rozjet stojící Volvo FH16 a urazit s nákladem 750 tun vzdálenost 100 m. Volvo FH16 je vybaveno převodovkou I-Shift s plazivými stupni. Do kabiny Volva FH16 usedli „Nejsilnější muž světa“ Magnus Samuelsson a novinář Brian Weatherley.
„To, že společnost Volvo Trucks vyvinula automatickou převodovku, která zvládne jízdu se soupravou o celkové hmotnosti 325 t, je ohromující. Jízda s celkovou hmotností soupravy 700 t s jedním sériově vyráběným tahačem je však něco opravdu strhujícího. Za svou 30letou novinářskou kariéru, kterou jsem věnoval nákladním vozidlům, jsem nic podobného neviděl,“ říká Brian Weatherley.
„Převodovka I-Shift s plazivými stupni nabízí rozjezdovou trakci, která je na trhu sériově vyráběných nákladních vozidel jedinečná. Dva nové plazivé stupně umožňují přepravu opravdu těžkých nákladů, rozjezd i v těžkém terénu a jízdu i tak nízkou rychlostí jako 0,5 km/h. Pro přepravu výjimečně těžkých nákladů se běžně používají speciálně konstruovaná vozidla, ale tady jde o vozidlo Volvo FH16 s neupravovaným sériovým hnacím ústrojím," vysvětluje produktový manažer modelů FM a FMX ve společnosti Volvo Trucks Peter Hardin.
Tahač Volvo FH16 750 hp (550 kW) byl ve standardní konfiguraci s nejsilnějšími nápravami, které Volvo nabízí v rámci běžné produktové řady. Pro zvládnutí tlaku na poháněné nápravě byla zesílena deska pod točnicí. Poháněné nápravy byly kvůli zajištění dostatečného tření mezi pneumatikami a vozovkou zatíženy nákladem o hmotnosti 40 t.
Souprava sestávala z 20 přívěsů na 204 pneumatikách. Přívěsy vezly celkem 40 kontejnerů. Každý přívěs vezl dva kontejnery, které byly naloženy jeden na druhém. Hmotnost soupravy nákladního vozidla a přívěsů s kontejnery přesáhla 750 t, což je jako například 350 aut Volvo XC90 nebo čtyři letadla Boeing 747 Jumbo Jet.
Vozidlo Volvo FH16 odtáhlo tuto soupravu na vzdálenost 100 m.
„To, že společnost Volvo Trucks vyvinula automatickou převodovku, která zvládne jízdu se soupravou o celkové hmotnosti 325 t, je ohromující. Jízda s celkovou hmotností soupravy 700 t s jedním sériově vyráběným tahačem je však něco opravdu strhujícího. Za svou 30letou novinářskou kariéru, kterou jsem věnoval nákladním vozidlům, jsem nic podobného neviděl,“ říká Brian Weatherley.
„Převodovka I-Shift s plazivými stupni nabízí rozjezdovou trakci, která je na trhu sériově vyráběných nákladních vozidel jedinečná. Dva nové plazivé stupně umožňují přepravu opravdu těžkých nákladů, rozjezd i v těžkém terénu a jízdu i tak nízkou rychlostí jako 0,5 km/h. Pro přepravu výjimečně těžkých nákladů se běžně používají speciálně konstruovaná vozidla, ale tady jde o vozidlo Volvo FH16 s neupravovaným sériovým hnacím ústrojím," vysvětluje produktový manažer modelů FM a FMX ve společnosti Volvo Trucks Peter Hardin.
Tahač Volvo FH16 750 hp (550 kW) byl ve standardní konfiguraci s nejsilnějšími nápravami, které Volvo nabízí v rámci běžné produktové řady. Pro zvládnutí tlaku na poháněné nápravě byla zesílena deska pod točnicí. Poháněné nápravy byly kvůli zajištění dostatečného tření mezi pneumatikami a vozovkou zatíženy nákladem o hmotnosti 40 t.
Souprava sestávala z 20 přívěsů na 204 pneumatikách. Přívěsy vezly celkem 40 kontejnerů. Každý přívěs vezl dva kontejnery, které byly naloženy jeden na druhém. Hmotnost soupravy nákladního vozidla a přívěsů s kontejnery přesáhla 750 t, což je jako například 350 aut Volvo XC90 nebo čtyři letadla Boeing 747 Jumbo Jet.
Vozidlo Volvo FH16 odtáhlo tuto soupravu na vzdálenost 100 m.
- Funkce zadní a brzdové svítilny pomocí jediné LED
- Společná softwarová platforma Bosch a Microsoft
- Volkswagen udržitelným způsobem recykluje akumulátory
- Platforma pro karavaning
- Ford a Google společně nabídnou cloudové datové služby
- Valeo s VŠB-TUO vyvíjí auto s řízením drive-by-wire
- Závodní auto bez řidiče
Další články
© 2021 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz