ford vidí za roh | Trendy | autoweek.cz

Ford vidí za roh
10.07.2015 | Rybecký Vladimír | Trendy
Ford uvádí na trh technologii, jež může pomoci zabránit nehodě. Kamera umístěná nově v přední masce sleduje prostor před vozem v úhlu 180°. Řidič díky ní může dříve spatřit překážky nebo blížící se vozidla, kterých by si jinak nevšiml. Systém usnadňuje vyjíždění z nepřehledných míst.
Údaje z evropských zemí naznačují, že 19 % řidičů, kteří se stali účastníky nehody v křižovatce, mělo omezený výhled. Nepřehledné křižovatky a odbočky mohou být pro řidiče zkouškou nervů. Často v takové situaci nezbývá nic jiného, než popojíždět centimetr po centimetru a v předklonu se snažit získat přehled o situaci.
Společnost Ford Motor Company představuje novou technologii, která „vidí za roh“. Inovativní přední kamera, nabízená jako výbava na přání pro nový S-MAX a Galaxy, sleduje prostor před vozem v úhlu 180°. Řidič díky tomu včas zahlédne blížící se automobil, cyklistu nebo chodce. Kamera je umístěná v přední masce.
Kamera se zapíná tlačítkem na palubní desce. Má rozlišení 1Mpx a její obraz se přenáší na osmipalcovou dotykovou obrazovku. Kameru širokou pouhých 33 mm udržuje v čistotě teleskopický ostřikovač automaticky aktivovaný při zapnutí stěračů.
„Všichni jsme to zažili. Nemusí jít jen o nepřehledné křižovatky, někdy může ve výhledu překážet strom nebo křoví. Pro někoho je problematické už dostat se z vlastní příjezdové cesty na silnici. Podobně jako zadní parkovací kamera je i přední snímání jednou z technologií, u kterých se lidé budou brzy divit, jak se bez nich mohli dosud obejít,“ popisuje konstruktér elektronických asistenčních systémů ve Ford of Europe Ronny Hause.
Společnost Ford Motor Company představuje novou technologii, která „vidí za roh“. Inovativní přední kamera, nabízená jako výbava na přání pro nový S-MAX a Galaxy, sleduje prostor před vozem v úhlu 180°. Řidič díky tomu včas zahlédne blížící se automobil, cyklistu nebo chodce. Kamera je umístěná v přední masce.
Kamera se zapíná tlačítkem na palubní desce. Má rozlišení 1Mpx a její obraz se přenáší na osmipalcovou dotykovou obrazovku. Kameru širokou pouhých 33 mm udržuje v čistotě teleskopický ostřikovač automaticky aktivovaný při zapnutí stěračů.
„Všichni jsme to zažili. Nemusí jít jen o nepřehledné křižovatky, někdy může ve výhledu překážet strom nebo křoví. Pro někoho je problematické už dostat se z vlastní příjezdové cesty na silnici. Podobně jako zadní parkovací kamera je i přední snímání jednou z technologií, u kterých se lidé budou brzy divit, jak se bez nich mohli dosud obejít,“ popisuje konstruktér elektronických asistenčních systémů ve Ford of Europe Ronny Hause.
- Honda ohlašuje autonomní řízení 3. úrovně
- Růst počtu nabíjecích stanic ABB
- Lidl zahajuje prodej nových automobilů
- Funkce zadní a brzdové svítilny pomocí jediné LED
- Společná softwarová platforma Bosch a Microsoft
- Volkswagen udržitelným způsobem recykluje akumulátory
- Platforma pro karavaning
Další články
© 2021 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz