nákladní vozidla volvo s plynovým pohonem | Trendy | autoweek.cz

Nákladní vozidla Volvo s plynovým pohonem

Nákladní vozidla Volvo s plynovým pohonem

26.10.2017 | Rybecký Vladimír | Trendy

Nová nákladní vozidla Volvo Trucks s pohonem na zkapalněný zemní plyn  Volvo FH LNG a Volvo FM LNG produkují o 20 - 100 % méně emisí CO2.
Společnost Volvo Trucks důrazem na nové, energeticky úsporné technologie pro plynem poháněná vozidla umožňuje významně snížit negativní dopad těžké regionální a dálkové přepravy na životní prostředí. Volvo Trucks zahajuje prodej vozidel, která dokáží snížit množství emisí CO2 o 20 až 100 %.
 
Společnost Volvo Trucks představuje nákladní vozidla s plynovým pohonem, která splňují normu Euro 6 a výkonem i úsporou paliva se vyrovnají vozidlům na naftu. Daleko méně ale zatěžují světové klima. Nová vozidla Volvo FH LNG a Volvo FM LNG mohou spalovat buď bioplyn (emise CO2 se v porovnání s naftou sníží až o 100 %), nebo zemní plyn (emise CO2 se v porovnání s naftou sníží o 20 %). Uvedené hodnoty uvádějí množství emisí vzniklé vlastním provozem vozidla a popisuje je parametr „tank-to-wheel" (z nádrže ke kolům).
 
Při srovnání s ostatními vozidly na plyn, která jsou na trhu k dispozici, spotřebovávají nové modely společnosti Volvo Trucks o 15 až 25 % méně paliva. Aby bylo možné dosáhnout co největšího dojezdu, slouží vozidlům jako palivo zkapalněný zemní plyn (LNG).
 
Přepravce, který v rámci těžké přepravy s vozidlem na zemní plyn ročně najede 120 000 km, sníží v porovnání s naftou emise CO2 o 18 až 20 tun ročně. S ohledem na skutečnost, že v EU bylo jen za pouhý loňský rok zaregistrováno 264 000 těžkých nákladních vozidel, je potenciál k významnému celosvětovému snížení emisí u těžké komerční přepravy opravdu obrovský.
 
Zemní plyn je surovinou s výbornou dostupností. V mnoha zemích má konkurenceschopnou cenu a díky balíčku akčních opatření, která Evropská komise a členské státy unie vytvořily za účelem dlouhodobého zajištění energetických zdrojů, se v současnosti v Evropě rozšiřuje i infrastruktura pro tankování LNG.
 
„To jsou důvody, kvůli kterým na LNG nahlížíme jako na nejlepší možnou dlouhodobou alternativu k naftě, a to pro regionální i dálkovou přepravu, kde nejvíce záleží na úspoře paliva, nákladové kapacitě a produktivitě. Pokud se zvýší podíl bioplynu, dopad na klima může být ještě mnohem menší. Pokud se jedná o přepravu v městském prostředí, kde tolik nezáleží na dojezdu vozidel, získají v budoucnu na důležitosti elektrifikovaná vozidla. Naší vizí je, aby vozidla společnosti nakonec dosáhla produkce nulových emisí. Cesta, která k naplnění vize povede, ale nebude mít podobu jediného řešení - půjde o několik souběžných opatření. LNG je jedním z nich," říká ředitel oddělení pro životní prostředí a inovace ve společnosti Volvo Trucks Lars Mårtensson.
  • Nákladní vozidla Volvo s plynovým pohonem
  • Nákladní vozidla Volvo s plynovým pohonem