nakupování ojetin se změnilo | Trendy | autoweek.cz

Nakupování ojetin se změnilo

Nakupování ojetin se změnilo

03.07.2014 | | Trendy

Konzervativní způsoby nakupování ojetých aut berou za své. Zákazníci stále více využívají moderní technologie. O změnách v zákaznickém chování svědčí i statistiky Autocentra ESA.

Doby, kdy zákazníci přišli na plochu autobazaru a teprve tam vybírali jaké vozidlo si koupí, jsou nenávratně pryč. S nástupem moderních technologií se významně mění i způsob, jakým zákazník vozidlo nejen vybírá, ale také kupuje a platí.

 

„Klienti přicházejí do našich autocenter již s jasnou představou, jaký vůz chtějí. Mají o něm detailní informace, znají cenové podmínky i možnosti financování. V podstatě jsou rozhodnuti,“ říká Filip Kučera z Autocentra ESA a dodává: „Klient s tabletem nebo smartphonem v ruce je naprosto běžný obrázek.“

 

 „Prostřednictvím webových formulářů prodáváme více než 300 vozidel každý měsíc a toto číslo stále nepatrně narůstá,“ vysvětluje Kučera. Společnost registruje také nárůst návštěv na svém webu, meziročně cca 10 %. „Velkým překvapením pro nás bylo zjištění, že po otevření pobočky v Brně, stoupl počet návštěvníků z Jihomoravského kraje na našem webu o cca 30 %,“ dodal Kučera.

 

Velkým tempem roste také počet odeslaných rezervací, které meziročně stouply o 16 % a počty detailních zobrazení vozů, které stouply o 13 %.

 

„Celý proces prodeje se díky moderním technologiím neuvěřitelně zrychluje. Fáze vybírání je v podstatě minimální, a tak nejvíce času zabere vlastní projížďka s vybraným vozem a nezbytná administrativa. Je-li klient skutečně rozhodnut, jaké vozidlo vybírá, je doba od vstupu do našeho autocentra po odjezd s novým vozem kratší než 120 minut,“ říká Filip Kučera.

 

Meziročně došlo také k velmi výraznému nárůstu přístupu na web z tabletů a chytrých telefonů. Z mobilních telefonů vzrostla návštěvnost o 82 % a z tabletů dokonce o 93 %. I proto Autocentrum ESA investovalo do optimalizace stránek mobilního webu a responzivního designu webu, který přizpůsobí zobrazení velikosti displeje jednotlivým zařízení.

 

„Nedávno jsme také spustili, jako vůbec první prodejce ojetých vozů, aplikaci pro iPad a iPhone a připravujeme také verzi pro Android,“ uzavírá Kučera.