plazmová technologie pro rekonstrukci motorů | Trendy | autoweek.cz

Plazmová technologie pro rekonstrukci motorů

Plazmová technologie pro rekonstrukci motorů

09.12.2015 | Rybecký Vladimír | Trendy

Inovativním procesem PTWA (Plasma Transferred Wire Arc) prodlužuje Ford život motorům, které by jinak skončily ve šrotu. Nanesením speciální vrstvy materiálu lze repasovat blok válců. Ve srovnání s výrobou nového motoru se tak ušetří polovina emisí CO2.
Ford recykluje staré motory za pomoci speciální plazmové technologie. Proces, který si Ford nechal patentovat, vyžaduje výrazně menší množství materiálu než výroba nového motoru a vznikne při něm o polovinu méně emisí CO2.
 
„Za základ nám posloužil proces původně vyvinutý pro výkonné motory sportovních modelů, jako je třeba motor nového Fordu Mustang Shelby GT350R. Nyní tímto způsobem repasujeme motory, které by jinak šly do šrotu,“ řekl Dr. Andreas Schamel, ředitel Ford Global Powertrain Research & Advanced Engineering.
 
Moderní motory jsou zkonstruované tak, aby vydržely mnoho let a absolvování několik set tisíc kilometrů provozu. Pokud se motor nakonec opotřebuje, je běžnou praxí vyměnit ho za nový, protože oprava a výměna jednotlivých vnitřních součástí by se nevyplatila. Proces zvaný PTWA (Plasma Transferred Wire Arc) však umožňuje nanést do opotřebovaného motoru speciální vrstvu, která ho obnoví do původního stavu.
  • Plazmová technologie pro rekonstrukci motorů
  • Plazmová technologie pro rekonstrukci motorů
  • Plazmová technologie pro rekonstrukci motorů
  • Plazmová technologie pro rekonstrukci motorů
  • Plazmová technologie pro rekonstrukci motorů