porsche usiluje o hattrick | Trendy | autoweek.cz

Porsche usiluje o hattrick

Porsche usiluje o hattrick

18.02.2017 | Rybecký Vladimír | Trendy

Vozy Porsche 919 Hybrid ponesou v sezóně 2017 jako obhájci titulu mistra světa ve vytrvalostních závodech FIA, jehož vrcholem je závod 24 hodin Le Mans, startovní čísla 1 a 2.
O vůz se startovním číslem 1 se podělí Neel Jani (33, Švýcarsko), André Lotterer (35, Německo) a Nick Tandy (32, Velká Británie). Jani je úřadujícím mistrem světa a vítězem Le Mans z roku 2016. Lotterer se stal světovým šampionem v roce 2012 s vozem Audi a má za sebou zkušenost tří celkových vítězství v Le Mans. Tandy patřil v roce 2015 do vítězného týmu Porsche v Le Mans.
 
Za volantem druhého vozu se startovním číslem 2 se budou střídat Timo Bernhard (36, Německo), mistr světa z roku 2015, s Novozélanďany Earlem Bamberem (26) a Brendonem Hartleyem (27). Bamber zvítězil v roce 2015 spolu s Tandym v Le Mans, Hartley se stal ve stejném roce spolu s Bernhardem mistrem světa ve vytrvalostních závodech.
 
Šéf týmu Andreas Seidl bude i nadále zastávat funkci prozatímního technického ředitele.
 
Cílem hattrick
Porsche komplexně přepracovalo prototyp 919 Hybrid třídy LMP1 o výkonu až 662 kW (900 k). Do sezóny 2017 nastoupí s cílem zvítězit potřetí za sebou v závodě 24 hodin Le Mans i v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC. V sezonách 2015 i 2016 se Porsche podařilo vyhrát na celé čáře: tým dosáhl 17. a 18. celkového vítězství v Le Mans a získal titul světového šampiona jak v kategorii značek, tak i jezdců.
 
„Chceme dosáhnout hattrick,“ představil hlavní cíl týmu 260 zaměstnanců ve Weissachu vedoucí projektu LMP1 Fritz Enzinger.
 
„Každý z devíti vytrvalostních závodů je pro nás výzvou. Základem je odolnost. Musíte zvládnout šest hodin v hustém provozu vozů nejrůznějších kategorií pohybujících se rozdílnými rychlostmi - každé kolo je tak nepředvídatelné a na konci často o vítězství rozhodují jen sekundy. Závod v Le Mans, který trvá čtyřikrát déle, je vrcholem seriálu. V tomto 24hodinovém závodě prověří své limity závodníci i vůz. V roce 2017 bude ve špičkové kategorii LMP1 silným soupeřem Toyota. Utkáme se s ní s naším automobilem Porsche 919 Hybrid, vylepšeným s maximální precizností, a samozřejmě také šesticí prvotřídních jezdců,“ doplňuje Enzinger.
 
Nově vyvinutý prototyp Porsche představí 31. března na okruhu Autodromo Nazionale di Monza. Na italské závodní trati se pak 1. a 2. dubna pojede prolog seriálu ve vytrvalostních závodech FIA, při němž všechny týmy společně absolvují oficiální testovací jízdy.
 
Seriál WEC ideální platformou pro průkopníky nových technologií
Díky jedinečně nastaveným předpisům upravujícím účinnost pro třídu prototypů LMP1 je seriál FIA WEC pro Porsche ideální platformou, díky níž se společnost v roce 2014 vrátila mezi špičku motoristického sportu.
 
Pravidla ponechávají konstruktérům nezvykle volné pole působnosti pro využití různých koncepcí pohonů a vyžadují pokrokové technologie jako hybridní pohony, downsizing motoru při zachování vysoké účinnosti a důsledné využívání odlehčených konstrukcí. FIA WEC je tak pro společnost Porsche AG tím nejvhodnějším prostředím pro vývoj a testování inovací v oblasti silničních sportovních vozů.
 
Inovativní koncepce pohonu vozu Porsche 919 Hybrid
Hybridní pohon vozu Porsche 919 spojuje technologii downsizingu dvoulitrového čtyřválce s přeplňováním turbodmychadlem s účinným přímým vstřikováním benzinu a lithio-ionovou baterii k akumulaci elektrické energie ze dvou různých systémů rekuperace - kinetické z brzdné energie na přední nápravě (ERS-K) a tepelné z výfukových plynů (ERS-H).
 
Vůz 919 Hybrid je jediný prototyp, který získává energii nejen při brždění, ale i při zrychlování. Dosahuje systémového výkonu více než 662 kW (900 k) a je pro Porsche velkou inspirací pro vývoj silničních sportovních vozů. Nejvýraznějším příkladem je 800 V technologie použitá v konceptu Mission E poháněném čistě elektřinou.
 
Tato technologie umožňuje mimo jiné extrémně krátkou dobu nabíjení. Čtyřdveřová studie sportovního vozu půjde do sériové výroby ještě před koncem desetiletí.
 
Kalendář
1. - 2. dubna prolog v Monze (I)
16. dubna 6 hodin Silverstone (GB)
6. května 6 hodin Spa-Francorchamps (B)
4. června testovací jízdy v Le Mans (F)
17. - 18. června 24 hodin Le Mans (F)
16. července 6 hodin Nürburgring (D)
3. září 6 hodin v Mexiku (MEX)
16. září 6 hodin v Austinu (Texas, USA)
15. října 6 hodin Fuji International Speedway (J)
5. listopadu 6 hodin v Šanghaji (PRC)
18. listopadu 6 hodin v Bahrajnu (BH)
  • Porsche usiluje o hattrick
  • Porsche usiluje o hattrick
  • Porsche usiluje o hattrick
  • Porsche usiluje o hattrick
  • Porsche usiluje o hattrick
  • Porsche usiluje o hattrick
  • Porsche usiluje o hattrick