pražské bezplatné elektrobusy najely 60 000 km | Trendy | autoweek.cz

Pražské bezplatné elektrobusy najely 60 000 km
24.07.2017 | Rybecký Vladimír | Doprava
České elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 a BB2 pokořily hranici 60 000 naježděných kilometrů. Na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 000 cestujících.
Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti Passerinvest Group, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti Arriva. Chtějí jím přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.
Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Jsou dlouhé 979 cm a široké 250 cm, mají speciální odlehčenou karoserii a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 km. Elektrobus pojme až 73 cestujících. V elektrobusech v BB Centru je wifi pokrytí.
Každé z vozidel denně zvládne zhruba 50 jízd a najezdí v průměru 100 km. Obě vozidla přepraví za den přibližně 3600 osob. Z průzkumu společnosti Passerinvest Group mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných.
Při brzdění nebo jízdě z kopce elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí vlastní baterie. Baterie se 180 lithio-ionovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh. Po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum při nabíjení 3× 400 V/32 A opět na 100 % plnou kapacitu baterie za 6 hodin.
Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Jsou dlouhé 979 cm a široké 250 cm, mají speciální odlehčenou karoserii a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 km. Elektrobus pojme až 73 cestujících. V elektrobusech v BB Centru je wifi pokrytí.
Každé z vozidel denně zvládne zhruba 50 jízd a najezdí v průměru 100 km. Obě vozidla přepraví za den přibližně 3600 osob. Z průzkumu společnosti Passerinvest Group mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných.
Při brzdění nebo jízdě z kopce elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí vlastní baterie. Baterie se 180 lithio-ionovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh. Po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum při nabíjení 3× 400 V/32 A opět na 100 % plnou kapacitu baterie za 6 hodin.
- Funkce zadní a brzdové svítilny pomocí jediné LED
- Společná softwarová platforma Bosch a Microsoft
- Volkswagen udržitelným způsobem recykluje akumulátory
- Platforma pro karavaning
- Ford a Google společně nabídnou cloudové datové služby
- Valeo s VŠB-TUO vyvíjí auto s řízením drive-by-wire
- Závodní auto bez řidiče
Další články
© 2021 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz