prodejní síť škoda v moderním hávu | Trendy | autoweek.cz

Prodejní síť Škoda v moderním hávu

Prodejní síť Škoda v moderním hávu

21.11.2013 | | Trendy

Do konce roku 2015 má celá dealerská síť značky Škoda dostat nový vzhled s designem vstřícným k zákazníkům. Důkladně změněný vzhled, založený na novém designu značky, je integrální součástí Růstové strategie Škoda 2018.

Prodejní síť značky Škoda v budoucnu zazáří novým leskem: více než 5300 obchodních míst na celém světě se bude prezentovat v modernější a atraktivnější formě, která nabídne dostatek místa pro rozšířenou modelovou paletu.

Novým vzhledem prodejních míst dokazuje značka Škoda opět svou sílu. Celkové uspořádání autosalonu bude působit podstatně mladším a dynamičtějším dojmem. Stavebními kameny jsou moderní architektura, komunikační plochy na vnější fasádě budovy se zlepšenou viditelností ve dne i v noci, stejně jako atraktivní uspořádání prodejních prostor s důrazem na prodejní procesy. Změny mají být z velké části hotovy do konce roku 2015.

 „Největší modelovou ofenzívou v historii značky posilujeme naši pozici mezinárodně činné velké automobilky,“ říká Václav Koucký, vedoucí marketingu a strategie Škoda Auto Česká republika. „V posledních letech jsme masivně investovali do modernizace a rozšiřování naší modelové řady. Nový vzhled našich obchodních míst teď vytvoří ideální rámec pro prezentaci našich vozů zákazníkům,“ dodává Koucký.

V rámci Růstové strategie 2018 automobilka v uplynulých dvou letech aktualizovala svou modelovou paletu a rozšířila ji do nových důležitých segmentů. Jen v roce 2013 představila Škoda osm nových nebo kompletně přepracovaných modelů. Průběžným výsledkem největší modelové ofenzívy v historii podniku je vysoce atraktivní, moderní modelová paleta, začínající novým minivozem Citigo, přes nový model Rapid a novou Octavii a končící důkladně přepracovanou vlajkovou lodí Superb a Superb Combi.

Současně se česká automobilka zaměřuje na důsledné zostření své prezentace. Již v roce 2011 zavedla Škoda nový firemní design. Důležitou součástí nového designu je přepracované logo s motivem okřídleného šípu, svěží barvy a nový typ písma. Celková prezentace značky je mladší a modernější než dříve.

Nový design obchodní sítě vychází z následujících principů: Hodnotně působící vzhled a moderní prodejní prostory s velkorysými skleněnými plochami zajišťují příjemné prostředí a transparentnost. Základními barvami jsou elegantní bílá a svěží zelená. V interiéru je tato barevná kombinace doplněna teplými odstíny dřeva.

Designový jazyk architektury vychází ze stejného principu, jako jasné linie současných vozů české automobilky. I zde se opět odráží tradiční hodnoty značky, motivem nového designu prodejních míst je příslib: ‚Simply Clever – clever engineering with a human touch‘. „Nové uspořádání není samoúčelné, slouží k přesvědčivé komunikaci našich hodnot,“ upřesňuje Koucký.

Vnější vzhled: uspořádaný, moderní, jasně identifikovatelný ve dne i v noci

Důkladně přepracovaný bude i vnější design autosalonů. Nový vzhled prodejní sítě značky Škoda poskytuje nápadnou prezentaci ve dne i v noci – je jasný, transparentní, moderní a otevřený. Jednoznačnou orientaci zajistí identifikační prvky. Důležitým cílem je přitom zlepšení viditelnosti budovy. „Zákazník by měl partnera značky Škoda, jako takového, identifikovat na první pohled,“ dodává Koucký.

Jde přitom o přehlednost: Soustředit se na to, co je pro zákazníka podstatné, takové je motto architektů. Tomu odpovídá architektura, založená na jednoduchých tvarech, několika odstínech jasných barev, modulárních designových prvcích a moderním konceptu osvětlení. Hlavními prvky nového uspořádání exteriéru provozoven obchodních partnerů jsou:

- zelený vstupní portál před světlem zalitým proskleným průčelím,

- velká komunikační stěna vedle vstupního portálu autosalonu,

- stěna s novým logem značky Škoda na boční stěně budovy,

- bílý fasádní pás, lemující boční a horní hranu čela budovy,

- tmavě šedá fasáda

- nové pylony s logem značky a jménem prodejce a vlajkové stožáry.

Nová fasáda prodejních míst Škoda bude v budoucnu zásadně provedena v tmavém odstínu šedé barvy. Tento zdrženlivý odstín tvoří ideální pozadí pro všechny designové a signální prvky značky Škoda. Vstupní stěna budovy se skládá z velkých skleněných prvků, sahajících až k podlaze: skrz ně se do interiéru dostane dostatek denního světla.

Na čelní stěně budovy – v ideálním případě napravo od vchodu – se bude v budoucnu nacházet rozsáhlá komunikační stěna. Tato stěna o standardních rozměrech až 8 x 8 metrů upoutá pozornost a přímo osloví zákazníky. Budou zde prezentovány nové modely pomocí velkého banneru nebo prostřednictvím velké LED-obrazovky. Vedle pěti standardních velikostí od 4 x 4 do 8 x 8 metrů jsou možná i provedení na míru – dle individuální situace v konkrétní provozovně. Pevnou součástí komunikační stěny je velké logo značky Škoda v horní třetině stěny. Logo je v noci osvětlené.

Dalším nezaměnitelným designovým prvkem všech modernizovaných zastoupení značky Škoda bude bílý rám, lemující horní a boční hrany průčelí budovy. Obepíná celou fasádu a dodává budově jasnou optickou strukturu. Horizontální části bílého rámu jsou dole ukončeny tenkou zelenou linku, táhnoucí se přes celou šířku. Tento celek tvoří dokonalé pozadí pro název provozovny, tvořený jménem obchodníka a nově definovaným nápisem Škoda. Bílý rám, který označuje hlavní fasádu s vchodem, má být při pohledu z ulice jasně identifikovatelný. Noční osvětlení zajišťuje inteligentní světelný koncept – samozřejmě v zeleném odstínu značky.

Zákazník bude v budoucnu do autosalonu vstupovat novým vstupním portálem, taktéž v zeleném odstínu Škoda. Za tmy svítí zeleně a říká: „Vítá Vás Škoda“. Portál není spojen s budovou, stojí samostatně, na vlastním základu. Výhoda tohoto modulárního řešení: Je možno jej velikostně přizpůsobit individuálním potřebám konkrétního prodejce.

Aby bylo možno provozovnu při pohledu z boku jasně identifikovat jako zastoupení značky Škoda, bude mít na boční stěně velké logo. Bílá fasáda plynule navazuje na průčelí, v pěti modulárních velikostech zasahuje čtyři až osm metrů do boku budovy, přičemž sahá od země až po střechu – podobně jako komunikační stěna na průčelí budovy, jen bez plakátovací nebo diodové stěny. V noci je i zde logo značky Škoda osvětlené.

Veškeré nové designové prvky jsou mimořádně flexibilní a modulárně konstruované. Je tedy možno je variabilně přizpůsobit individuálním podmínkám konkrétního autosalonu. Nový koncept umožňuje jednoduché použití téměř v jakémkoli dealerství značky Škoda. To platí i pro používané vlajky v novém firemním designu Škoda.

Čistě servisní provozovny značky Škoda budou vybaveny některými elementy nového designu: Mimo jiné budou mít nový štít s nápisem ‚Škoda Servis‘ v novém firemním designu.

Nový showroom Škoda: přátelský, světlý, vybízející k návštěvě

Svěží barvy, jasný styl, otevřenost a transparentnost – tím se vyznačují nové prodejní prostory autosalonu Škoda i uvnitř. Zároveň byly navrženy tak, aby umožňovaly optimální proces péče o zákazníky. Nový koncept nabízí rychlou, přímou a jednoduchou komunikaci se zákazníkem. „Prodejní místo je pro zákazníka hlavně místem zážitku. Zde se dostátá do přímého kontaktu se značkou a jejími produkty. Nové uspořádání vybízí k návštěvě, je mladé a moderní. Zkrátka: zákazník se zde cítí dobře a naše vozy tu dobře vypadají,“ doplňuje Koucký.

Nejvyšší prioritou interiérových architektů byla funkčnost a jednoduchá orientace pro zákazníky. Design je plně podřízen funkci. Stejně jako u exteriéru platí i pro nové prodejní prostory, že všechny nové prvky jsou koncipovány z pohledu zákazníka. Uplatní se tu nové designové prvky, kvalitní materiály a rozšíření komunikační plochy. Základní barvou je bílá, doplněná zelenou, k tomu ladí teplé dřevěné odstíny nového nábytku. To vše - zasazeno do prostředí s efektně řešeným osvětlením - zajistí příjemnou atmosféru.

Prostory jsou vzdušené a velkoryse uspořádané.

Po vstupu do autosalonu zelenou lobby upoutá pohled zákazníka nová hlavní komunikační - tzv. Highlight - stěna naproti vchodu. Je klíčovou součástí showroomu. Stěna se skládá ze dvou sekcí: nahoře je velké logo Škoda, dole grafické motivy, které je možno pravidelně měnit. Stěna slouží jako pozadí pro aktuální model značky Škoda, zvaný ‚Hero Car‘. Prodejce tedy na atraktivním místě může prezentovat nejnovější modely. Vystavený vůz tu stojí na vlastním, čestném místě, na vyvýšené ploše.

Prvním záchytným bodem je uvítací zóna, která se dle nového konceptu showroomu nachází mezi vstupem a Highlight stěnou. Zde bude zákazník přátelský přivítán, nemusí tedy sám vyhledávat prvního pracovníka zastoupení značky.

Hned vedle je nově uspořádaná čekací zóna. Zde se zákazník v případě potřeby může usadit na pohodlné klubové pohovce a překlenout tak případné čekání. Pro nejmenší je k dispozici bohatě vybavený dětský koutek. Kromě něj architekti počítají i s produktovou stěnou prezentující značku Škoda. Její součástí je mimo jiné i automat na kávu a nápoje, stejně jako aktuální značkové zboží s logem Škoda a značkové příslušenství.

Důležitou součástí nové koncepce showroomů je konfigurátor vozu. Na diodové obrazovce si může zákazník pomocí konfigurátoru prohlédnout celou paletu modelů Škoda a společně s prodejcem si individuálně sestavit vůz podle svých představ.

Nově koncipovaná jsou i všechna pracoviště prodejců a servisních poradců: I zde dominují světlé, příjemné tóny a elegantní bílá. Nový tvar stolu umožňuje otevřenou atmosféru při rozhovorech se zákazníkem. Kontakt je spíše neformální a blízký. Všechna pracoviště prodejců se v provozně v ideálním případě nachází v přímém sousedství prezentovaných vozů.

Implementace plánovaná do konce roku 2015

Do samotného vývoje nového konceptu byli zapojeni i prodejci značky Škoda. Celkem bylo zohledněno více než 5 000 podnětů od obchodníků z celého světa. Finální koncept byl mezitím prezentován na všech trzích značky Škoda. První pilotní obchodní místa už přešla na nový design. Do konce roku 2015 se nový design rozšíří celoplošně, podle plánů, které jsou individuálně uzpůsobeny pro jednotlivé země.