psa elektrifikuje užitkové vozy | Trendy | autoweek.cz

PSA elektrifikuje užitkové vozy

PSA elektrifikuje užitkové vozy

20.10.2019 | Rybecký Vladimír | Trendy

Vozy Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro a Vauxhall Vivaro budou od roku 2020 k dispozici v plně elektrické verzi. Kompletní nabídka lehkých užitkových vozů skupiny PSA včetně jejich osobních verzí bude postupně vybavena elektromotory.
V roce 2020 PSA uvede na trh plně elektricky poháněné verze svých kompaktních dodávek Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro a Vauxhall Vivaro. V nabídce budou dvě úrovně dojezdu podle normy WLTP: 200 km s akumulátorem 50 kWh nebo 300 km s akumulátorem 75 kWh.
 
Nově nastupující ředitel Business Unit LCV skupiny PSA Xavier Peugeot k tomu uvedl: „Skupina PSA pokračuje v elektrifikaci své řady lehkých užitkových vozidel a přichází s elektroverzemi svých kompaktních dodávek určených pro firemní i soukromé zákazníky. Tato elektrifikace, která nepřináší omezení z hlediska funkčnosti vozidel, nám umožní posílit naše vedoucí postavení v tomto segmentu na evropském trhu. V roce 2021 bude elektrifikováno 100 % vozů naší modelové řady lehkých užitkových vozů a jejich osobních verzí.“
 
Počínaje rokem 2019 se všechny nové modely skupiny PSA uvádějí na trh také s elektrifikovanou verzí - buď se 100% elektrickým pohonem nebo s plug-in hybridním pohonem. Skupina PSA chce dosáhnout kompletní elektrifikace své řady užitkových vozů do roku 2021. Cílem je, aby byla celá řada osobních a lehkých užitkových vozů skupiny v roce 2025 elektrifikovaná.
 
V souvislosti s rostoucí urbanizací využívá nová generace kompaktních dodávek skupiny PSA tzv. multienergetickou platformu EMP2. Ta umožňuje poskytnout elektrickou mobilitu pro přepravu cestujících v osobních verzích i pro přepravu zboží v užitkových verzích. Zájem o elektrické dodávky se předpokládá i s ohledem na rozvoj e-shopů.
 
Plně elektricky poháněné verze kompaktních dodávek všech čtyř značek se budou vyrábět ve francouzské továrně Hordain v region Hauts-de-France. Systém elektrického pohonu se bude montovat v závodě Trémery v region Grand Est.