také basf sází na elektromobilitu | Trendy | autoweek.cz

Také BASF sází na elektromobilitu
30.10.2018 | Rybecký Vladimír | Trendy
Společnost BASF podporuje agendu EU v otázce akumulace energie. Navazuje strategickou spolupráci se společností Nornickel aby uspokojila rostoucí poptávku po materiálech pro akumulátory.
První z plánované sítě závodů na výrobu materiálů pro akumulátory, jež bude zásobovat evropský automobilový trh, BASF vybuduje ve finském městečku Harjavalta v blízkosti niklové a kobaltové rafinérie, kterou vlastní společnost Norilsk Nickel (Nornickel).
BASF současně podepsala dlouhodobou tržní dohodu se společností Nornickel o dodávce klíčových surovin z místních rafinerií Nornickel.
Výstavba provozu v Harjavaltě je součástí vícefázového investičního plánu ve výši 400 milionů eur, který BASF oznámila v loňském roce. BASF jeho prostřednictvím podporuje agendu EU v otázce akumulace energie. Nový závod v Harjavaltě využije energii z místních obnovitelných zdrojů, mezi něž se řadí voda, vítr a biomasa. Zahájení plného provozu se předpokládá na konci roku 2020 a zajistí dodávku bateriových materiálů pro 300 000 elektromobilů ročně.
„Pokud by evropské firmy do elektromobility neinvestovaly, zřejmě by promarnily podobnou příležitost, jako nabízely v 80. letech počítače, v 90. letech internet a v minulém desetiletí solárními panely. Statistiky výrobců hovoří jasně: prodej elektromobilů za prvních šest měsíců letošního roku meziročně vzrostl prakticky ve všech zemích EU v řádu desítek až stovek procent, průměrný nárůst za celou Unii činí 40,3 %,“ zdůrazňuje jednatel BASF spol. s r.o. Filip Dvořák.
BASF současně podepsala dlouhodobou tržní dohodu se společností Nornickel o dodávce klíčových surovin z místních rafinerií Nornickel.
Výstavba provozu v Harjavaltě je součástí vícefázového investičního plánu ve výši 400 milionů eur, který BASF oznámila v loňském roce. BASF jeho prostřednictvím podporuje agendu EU v otázce akumulace energie. Nový závod v Harjavaltě využije energii z místních obnovitelných zdrojů, mezi něž se řadí voda, vítr a biomasa. Zahájení plného provozu se předpokládá na konci roku 2020 a zajistí dodávku bateriových materiálů pro 300 000 elektromobilů ročně.
„Pokud by evropské firmy do elektromobility neinvestovaly, zřejmě by promarnily podobnou příležitost, jako nabízely v 80. letech počítače, v 90. letech internet a v minulém desetiletí solárními panely. Statistiky výrobců hovoří jasně: prodej elektromobilů za prvních šest měsíců letošního roku meziročně vzrostl prakticky ve všech zemích EU v řádu desítek až stovek procent, průměrný nárůst za celou Unii činí 40,3 %,“ zdůrazňuje jednatel BASF spol. s r.o. Filip Dvořák.
- Renault sází na konec vlastnictví aut ve městech
- Dlouhá cesta k akumulátorům s pevným elektrolytem
- Sdílené elektromobily Dacia Spring pro Olomouc
- Elon Musk sází na nové LFP akumulátory
- LKQ hledá řešení potíží s akumulátory
- Mercedes-Benz Vision EQXX ujel 1000 km
- Penske objednává 750 Fordů E-Transit
Další články
© 2022 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz