titul ve formuli e pro audi | Trendy | autoweek.cz

Titul ve Formuli E pro Audi
02.08.2017 | Rybecký Vladimír | Trendy
Lucas di Grassi, jezdec ve službách značky Audi, se stal novým mistrem v šampionátu FIA Formule E pro elektricky poháněné monoposty. Titul mezi týmy už potřetí získal Renault e.Dams.
Brazilec Lucas di Grassi z týmu Abt Schaeffler Audi Sport se dostal vítězstvím v prvním ze dvou závodů v kanadském Montrealu do čela průběžného pořadí, které obhájil v nedělním závodě 7. místem.
Di Grassi vstupoval do finálového závodního víkendu v Kanadě s desetibodovou ztrátou na jezdce Renaultu e.Dams Sébastiana Buemiho, který do té doby vyhrál šest z deseti závodů a dva vynechal kvůli startu pro Toyotu ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC. Jenže Švýcar měl v sobotu ve volném tréninku nehodu. Di Grassi neudělal žádnou chybu, vyhrál kvalifikaci a vyhrál ve stylu start-cíl. Buemi se ze zadních pozic probojoval až na čtvrté místo, jenže po závodě byl diskvalifikován, protože jeho monopost byl po velké opravě lehčí, než dovolují předpisy.
V neděli startoval Di Grassi se svým týmovým kolegou Danielem Abtem ze třetí řady, zatímco Buemi se v kvalifikaci umístil až na 14. místě. Po dramatickém startu se di Grassi a Abt propadli na 9. a 10. místo, ale díky chytré strategii využívání energie se dokázali probojovat na 6. a 7. místo v cíli. To Di Grassimu stačilo k zisku titulu a tým Abt Schaeffler Audi Sport si tím zajistil titul vicemistra v hodnocení konstruktérů.
„Dnes je nejlepší den mojí kariéry. Formule E si získala moji důvěru hned od svého založení, protože svět se mění, a to platí i pro motoristický sport. Před třemi roky jsme zvítězili v prvním závodě Formule E v Pekingu a nyní máme i titul. Abt Sportsline, Schaeffler a Audi Sport odvedly skvělou práci především po závodech v New Yorku, kde se nám tolik nedařilo. Tady v Montrealu, na nejlepším závodním okruhu Formule E všech dob, jsme byli rychlí od samého začátku,“ neskrýval po závodě nadšení nový mistr Formule E.
Po třetím místě v první sezoně Formule E a titulu vicemistra v uplynulé (šampionát FIA Formule E se jezdí systémem podzim-jaro) je Lucas di Grassi třetím mistrem prvního závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty. S celkem šesti vítězstvími a 20 umístěními na stupních vítězů v 33 závodech patří Di Grassi mezi nejúspěšnější jezdce ve Formuli E. Jezdec značky Audi zvítězil v sezoně 2016/2017 ve dvou závodech, získal tři první místa na startu a sedm umístění na stupních vítězů ve dvanácti závodech. Pouze v Paříži vyšel di Grassi bodově naprázdno. Nakonec byla jeho konzistentnost v boji o titul rozhodující. Mezi jeho pozoruhodné výkony patřily jeho návraty během úvodního závodního víkendu v Hongkongu a vítězství v Mexiku.
„Všichni členové týmu kolem Hanse-Jürgena Abta a Thomase Biermaiera odvedli vynikající práci a také Daniel Abt, jemuž se letos tolik nedařilo, zajel v Montrealu skvělé závody. Bylo to fantastické finále a celkově dobrý víkend pro Formuli E. Rostoucí význam elektromobilů v motoristickém sportu potvrzují i rozhodnutí značek BMW, Mercedes-Benz a Porsche následovat nás do tohoto progresivního závodního seriálu. Už se těším na úvodní závod nové sezony Formule E, který se uskuteční v prosinci v Hongkongu, kdy náš továrně podporovaný tým otevře novou kapitolu v historii účasti značky Audi v motoristickém sportu. S našimi partnery ABT a Schaeffler máme velmi dobrou výchozí pozici v rostoucí konkurenci,“ řekl vedoucí oddělení Audi Motorsport Dieter Gass.
Třetí ročník šampionátu FIA Formule E se jel v ulicích Hongkongu, na předměstí Marrákeše, v ulicích Buenos Aires, na části okruhu v Mexico City, části městské trati v Monaku, v centru Paříže a po dvou závodech se konalo na starém letišti Tempelhof v Berlíně, v Brooklynu v New Yorku a nakonec v centru Montrealu.
Jezdí se s identickými monoposty Spark s identickými akumulátory s hmotností 230 kg. Elektrické pohonné jednotky a převodovky jsou volné s omezením největšího výkonu na 200 kW. Limit rekuperace energie je 150 kW. Celková hmotnost vozu je 880 kg. V průběhu závodu jezdci přesedají do druhého monopostu (kapacita akumulátorů nestačí na ujetí celé vzdálenosti závodu), přičemž není určeno kdy dojde k výměně.
Mistrovství FIA Formule E 2016-2017
Konečný stav po 12 závodech
jezdci
Týmy (poř., tým, vůz, pohonná jednotka)
Di Grassi vstupoval do finálového závodního víkendu v Kanadě s desetibodovou ztrátou na jezdce Renaultu e.Dams Sébastiana Buemiho, který do té doby vyhrál šest z deseti závodů a dva vynechal kvůli startu pro Toyotu ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC. Jenže Švýcar měl v sobotu ve volném tréninku nehodu. Di Grassi neudělal žádnou chybu, vyhrál kvalifikaci a vyhrál ve stylu start-cíl. Buemi se ze zadních pozic probojoval až na čtvrté místo, jenže po závodě byl diskvalifikován, protože jeho monopost byl po velké opravě lehčí, než dovolují předpisy.
V neděli startoval Di Grassi se svým týmovým kolegou Danielem Abtem ze třetí řady, zatímco Buemi se v kvalifikaci umístil až na 14. místě. Po dramatickém startu se di Grassi a Abt propadli na 9. a 10. místo, ale díky chytré strategii využívání energie se dokázali probojovat na 6. a 7. místo v cíli. To Di Grassimu stačilo k zisku titulu a tým Abt Schaeffler Audi Sport si tím zajistil titul vicemistra v hodnocení konstruktérů.
„Dnes je nejlepší den mojí kariéry. Formule E si získala moji důvěru hned od svého založení, protože svět se mění, a to platí i pro motoristický sport. Před třemi roky jsme zvítězili v prvním závodě Formule E v Pekingu a nyní máme i titul. Abt Sportsline, Schaeffler a Audi Sport odvedly skvělou práci především po závodech v New Yorku, kde se nám tolik nedařilo. Tady v Montrealu, na nejlepším závodním okruhu Formule E všech dob, jsme byli rychlí od samého začátku,“ neskrýval po závodě nadšení nový mistr Formule E.
Po třetím místě v první sezoně Formule E a titulu vicemistra v uplynulé (šampionát FIA Formule E se jezdí systémem podzim-jaro) je Lucas di Grassi třetím mistrem prvního závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty. S celkem šesti vítězstvími a 20 umístěními na stupních vítězů v 33 závodech patří Di Grassi mezi nejúspěšnější jezdce ve Formuli E. Jezdec značky Audi zvítězil v sezoně 2016/2017 ve dvou závodech, získal tři první místa na startu a sedm umístění na stupních vítězů ve dvanácti závodech. Pouze v Paříži vyšel di Grassi bodově naprázdno. Nakonec byla jeho konzistentnost v boji o titul rozhodující. Mezi jeho pozoruhodné výkony patřily jeho návraty během úvodního závodního víkendu v Hongkongu a vítězství v Mexiku.
„Všichni členové týmu kolem Hanse-Jürgena Abta a Thomase Biermaiera odvedli vynikající práci a také Daniel Abt, jemuž se letos tolik nedařilo, zajel v Montrealu skvělé závody. Bylo to fantastické finále a celkově dobrý víkend pro Formuli E. Rostoucí význam elektromobilů v motoristickém sportu potvrzují i rozhodnutí značek BMW, Mercedes-Benz a Porsche následovat nás do tohoto progresivního závodního seriálu. Už se těším na úvodní závod nové sezony Formule E, který se uskuteční v prosinci v Hongkongu, kdy náš továrně podporovaný tým otevře novou kapitolu v historii účasti značky Audi v motoristickém sportu. S našimi partnery ABT a Schaeffler máme velmi dobrou výchozí pozici v rostoucí konkurenci,“ řekl vedoucí oddělení Audi Motorsport Dieter Gass.
Třetí ročník šampionátu FIA Formule E se jel v ulicích Hongkongu, na předměstí Marrákeše, v ulicích Buenos Aires, na části okruhu v Mexico City, části městské trati v Monaku, v centru Paříže a po dvou závodech se konalo na starém letišti Tempelhof v Berlíně, v Brooklynu v New Yorku a nakonec v centru Montrealu.
Jezdí se s identickými monoposty Spark s identickými akumulátory s hmotností 230 kg. Elektrické pohonné jednotky a převodovky jsou volné s omezením největšího výkonu na 200 kW. Limit rekuperace energie je 150 kW. Celková hmotnost vozu je 880 kg. V průběhu závodu jezdci přesedají do druhého monopostu (kapacita akumulátorů nestačí na ujetí celé vzdálenosti závodu), přičemž není určeno kdy dojde k výměně.
Mistrovství FIA Formule E 2016-2017
Konečný stav po 12 závodech
jezdci
1. | Lucas Di Grassi (BR) | Spark-Abt Sportsline | 181 | (2 vítězství) |
2. | Sébastien Buemi (CH) | Spark-Renault | 157 | (6 vítězství) |
3. | Felix Rosenqvist (S) | Spark-Mahindra | 127 | (1 vítězství) |
4. | Sam Bird (GB) | Spark-Citroën | 122 | (2 vítězství) |
5. | Jean-Éric Vergne (F) | Spark-Renault | 117 | (1 vítězství) |
6. | Nico Prost (F) | Spark-Renault | 93 | |
7. | Nick Heidfeld (D) | Spark-Mahindra | 88 | |
8. | Daniel Abt (D) | Spark-Abt Sportsline | 67 | |
9. | José Maria López (RA) | Spark-Citroën | 65 | |
10. | Stéphane Sarrazin (F) | Spark-Renault | 36 |
Týmy (poř., tým, vůz, pohonná jednotka)
1. | Renault eDams | Spark-Renault | Renault Z.E. 16 | 268 |
2. | Abt Schaeffler Audi Sport | Spark-Abt Sportsline | Abt Schaeffler | 248 |
3. | Mahindra Racing | Spark-Mahindra | Mahindra M3Electro | 215 |
4. | DS Virgin Racing | Spark-Citroën | Virgin DSV-02 | 190 |
5. | Techeetah | Spark-Renault | Renault Z.E. 16 | 156 |
6. | NextEV NIO | Spark-NextEV | NextEV TCR Formula 002 | 59 |
7. | MS Amlin Andretti | Spark-Andretti | ATEC-02 | 34 |
8. | Faraday Future Dragon Racing | Spark-Penske | Penske 701-EV | 33 |
9. | Venturi Team | Spark-Venturi | Venturi VM200 FE-02 | 30 |
10. | Panasonic Jaguar Racing | Spark-Jaguar | Jaguar I-Type 1 | 27 |
- Honda ohlašuje autonomní řízení 3. úrovně
- Růst počtu nabíjecích stanic ABB
- Lidl zahajuje prodej nových automobilů
- Funkce zadní a brzdové svítilny pomocí jediné LED
- Společná softwarová platforma Bosch a Microsoft
- Volkswagen udržitelným způsobem recykluje akumulátory
- Platforma pro karavaning
Další články
© 2021 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz