nový sharan: nejúspornější mpv | Nové modely | autoweek.cz

Nový Sharan: nejúspornější MPV

Nový Sharan: nejúspornější MPV

15.10.2010 | Rybecký Vladimír | Nové modely

Volkswagen Sharan ve nové generaci přichází se zcela novou konstrukcí se zadními posuvnými dveřmi. Ale na tomto voze je nové všechno. Zároveň je nejúspornějším MPV ve své třídě. Nový Sharan se představil ve Freestyle parku v Modřanech.

Model Sharan se poprvé představil v roce 2005 jako výsledek společného projektu Volkswagenu s Fordem. Volkswagen označuje nový Sharan jako druhou generaci, ačkoliv stejně představoval už první výraznou modernizaci původní podoby vozu z roku 2000.

Nový Sharan je prvním modelem vytvořeným na bázi modulární struktury MQB (Modularer Querbaukasten), tedy příčná modulární matrice. Tato flexibilnější struktura má postupně nahrazovat dosavadní platformy. V případě Sharanu je propojena přední část vycházející z modelu Tiguan a zadní z modelu Passat. Přední náprava je se vzpěrami McPherson a spodními příčnými trojúhelníkovými rameny, vzadu je čtyřprvkové zavěšení. Nový Sharan s rozvorem dlouhým 2,92 m (delším o 75 mm) je při délce 4850 mm o 220 mm delší, s 1,9 m o 92 mm širší a přitom současně o 30 kg lehčí.

Sharan je určen především pro rodiny se dvěma a více dětmi a jako komfortní vůz pro jízdy na dlouhé trasy při nichž je potřeba velký prostor pro cestující.

Nový Sharan přichází s novým systémem sedmi jednoduše nastavitelných sedadel EasyFold, mimořádnou úrovní bezpečnostní výbavy (až devět airbagů, systém automatického přepínání světel Light Assist, bi-xenonové světlomety s denním svícením LED), možností objednání adaptivního podvozku DCC a regulací světlé výšky.

Design nového Sharanu ve stylu shodném s ostatními modely značky je dílem šéfdesigner značky Volkswagenu Klause Bischoffa, na jehož práci dohlížel Walter de'Silva. Design víceúčelového vozu vychází z nové DNA značky Volkswagen.

Novinkou jsou zadní boční posuvné dveře, na přání vybavené elektrickým ovládáním s ochranou proti přivření. Posuvné dveře jsou vedeny ve třech kolejnicích, které procházejí v oblasti prahů dveří, v bočních panelech nad podběhy zadních kol a ve střešním rámu. Také zadní výklopné víko zavazadlového prostoru lze na přání otvírat a zavírat pomocí elektrického ovládání, které se aktivuje tlačítkem na madlu výklopného víka, na středové konzole nebo na dálkovém ovládání.

Na výběr jsou tři základní verze s 5, 6 nebo 7 sedadly. Díky novému konceptu sedadel EasyFold je není nutné je vyjímat aby bylo možné využít maximálního ložného prostoru v interiéru. Místo toho se snadno složí do podlahy vozidla. Podobně jako ta přední mají nastavitelnou polohu v podélném směru a nastavitelný sklon opěradla v rozsahu až 20°.

Na českém trhu jsou všechny modely Sharan TSI a TDI s výkonem až 125 kW/170 k dodávány včetně paketu BlueMotion Technology, jehož součástí jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie pro dobíjení akumulátoru. Díky této technologii je Sharan 2,0 TDI se spotřebou paliva 5,5 l/100 km nejúspornějším vozem své kategorie.

Základní verze Trendline má 7 airbagů, ESP, klimatizaci (šestimístné a sedmimístné verze mají třízónovou) a audiosystém. Sharan se i nadále vyrábí v portugalském Setúbalu s plánem 30 000 kusů za rok.

 

  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV
  • Nový Sharan: nejúspornější MPV