volkswagen představil novou generaci motorů tsi | Trendy | autoweek.cz

Volkswagen představil novou generaci motorů TSI

Volkswagen představil novou generaci motorů TSI

06.05.2016 | Rybecký Vladimír | Trendy

Volkswagen na 37. vídeňském sympoziu o motorech předvedl novou generaci motorů EA211 TSI evo, která je výrazně úspornější. Základem pro další snižování spotřeby jsou Millerův cyklus v kombinaci s vysokým kompresním poměrem a výfukové turbodmychadlo VTG.
Prvním zástupcem této budoucí generace zážehových motorů Volkswagen EA211 TSI je úsporný a zároveň výkonný motor TSI 1,5 l, který bude uveden na trh koncem roku 2016 - zpočátku s výkony 96 kW a 110 kW. Jedním z mnoha výjimečných prvků nového agregátu je poprvé u velkosériově vyráběného zážehového motoru použité turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG.
 
Budoucí legislativní limity pro flotilovou spotřebu paliva a emise vyžadují další pokroky v oblasti spotřeby paliva resp. emisí CO2 a dalších látek. Pro dosažení těchto cílů disponují nové motory EA211 TSI evo mnoha technickými inovacemi ve spojení s novým spalovacím procesem. Výsledkem je výrazné snížení spotřeby paliva v praktickém provozu až o 1 l/100 km a zároveň dynamická charakteristika s maximálním točivým momentem dostupným v širokém rozsahu již od extrémně nízkých otáček 1300/min.
 
Volkswagen nabízí zážehové motory s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva již více než 10 let pod zkratkou TSI. Během této doby byly do sériové výroby zavedeny četné inovace. Zážehový motor získával stále více na hospodárnosti díky jednoduchému a dvojitému přeplňování, integrovanému chlazení stlačovaného vzduchu, integrovanému sběrnému výfukovému potrubí s výhodami v oblasti termodynamiky a systému deaktivace válců, který byl poprvé použit u čtyřválce.
 
Volkswagen jde s nejnovější generací motorů opět o krok dál. Důležité technické moduly nové řady jednotek EA211 TSI evo zvyšují účinnost až o 10 % v porovnání s dosavadním čtyřválcem 14 TSI (92 kW). Důležitá je přitom skutečnost, že spotřeba paliva byla snížena v širokém rozsahu provozních podmínek a nikoli jen v podmínkách normovaného testovacího cyklu. Pro zákazníky to znamená značné zvýšení hospodárnosti v jejich každodenním praktickém provozu.
 
V nových motorech nalézají uplatnění následující nová, resp. přepracovaná technická řešení:
- Millerův cyklus s vysokým kompresním poměrem 12,5:1
- výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG-ATL
- vstřikovací soustava Common rail s tlakem až 35 MPa (350 bar)
- inovativní řízení chladicí soustavy
- vylepšený systém deaktivace válců ACT
- povrchová úprava stěn válců APS (vzdušné plazmatické naprašování).

Světovou novinkou v konstrukci motoru TSI evo je použití výfukového turbodmychadla s elektricky nastavitelnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG-ATL). Časným uzavřením sacích ventilů v Millerově cyklu se snižuje stupeň plnění v porovnání s motorem se standardním časováním ventilů. Z toho plynoucí větší otevření škrticí klapky při částečném zatížení přispívá ke snížení spotřeby jednotky TSI evo. Vysoký plnicí tlak eliminuje důsledky koncepcí podmíněného nižšího efektivního zdvihového objemu a zajišťuje vysoký točivý moment v nízkých otáčkách. Technologie VTG je integrovanou součástí řízení spalovacího procesu motoru TSI evo.

Nový motor poprvé používá čtvrtou generaci systému přímého vstřikování Volkswagen. Díky optimalizaci celkového systému a jeho komponent se podařilo zvýšit vstřikovací tlak na 35 MPa (350 bar). S tím související jemnější rozprášení paliva s menšími kapkami zlepšuje tvorbu směsi, což vede mimo jiné k výraznému snížení emisí pevných částic.
  • Volkswagen představil novou generaci motorů TSI
  • Volkswagen představil novou generaci motorů TSI
  • Volkswagen představil novou generaci motorů TSI