wec před startem | Trendy | autoweek.cz

WEC před startem

WEC před startem

28.03.2015 | Rybecký Vladimír | Trendy

Na okruhu Paula Ricarda se odehrál Prolog před startem Mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech (WEC). Na testovací jízdy se přišlo podívat přes 10 000 fanoušků, kteří ocenili možnost vstupu do boxů i příležitost setkat se s jezdci a získat jejich podpisy.
V nejvyšší kategorii LMP1 se představili tři hlavní protagonisté: Audi, Porsche a Toyota. Nissan vstup do šampionátu s revolučním vozem GT-R LM Nismo (motor V6 3,0 l twin turbo i systém ERS pracující se setrvačníkem s kapacitou 8 MJ pohání přední kola) odložil až na Le Mans.

Proti továrním týmům se v kategorii LMP1 postaví i soukromé vozy bez hybridního pohonu: Rebellion R-One s šasi ORECA a zážehovým motorem AER V6 GDI twin-turbo, a ByKolles CLM P1 (dříve Lotus) se stejným motorem.

Při vytrvalostních závodech v kategorii LMP1 je klíčovým faktorem schopnost ukládat energii a hospodaření palivem i pneumatikami, jejichž dodavatelem pro tuto kategorii je Michelin.
 
Toyota TS040 Hybrid
Obhájce titulu Toyota používá nepřeplňovaný zážehový motor V8 3,7 l doplněný hybridními motorgenerátory vpředu (Aisin) a vzadu (Denso). Hybridní systém THS-R využívá superkondenzátory Nisshinbo. Celkový výkon pohonné jednotky s hybridními motory je okolo 735 kW (1000 k).

Pro rok 2015 má TS040 Hybrid přepracovanou aerodynamiku a sníženou hmotnost. I nadále pokračuje v kategorii 6 MJ.
 
Audi R18 e-tron quattro
Obhájce vítězství v Le Mans přešel ze 2 MJ do kategorie 4 MJ se zvýšeným výkonem elektromotoru na 200 kW. Energie se u Audi ukládá pomocí setrvačníku umístěného v kokpitu, který se roztáčí a předává energii zpět pomocí motorgenerátoru umístěného na přední nápravě. Kapacita systému se zvýšila o 17 %, zatímco spotřeba pohonné jednotky se snížila o 2,5 %. Motor je turbodiesel V6 4,0 l TDI o výkonu 410 kW (560 k). Největší celkový výkon může být až 610 kW (830 k).

Také Audi má u již 5. generace vozu R18 přepracovanou aerodynamiku. Unikátní je osvětlení kombinující LED a lasery. Hmotnost vozu, jehož šasi vyrábí firma YCOM, je na limitu 870 kg.
 
Porsche 919 Hybrid
Také Porsche posunulo svůj prototyp do vyšší kategorie, v tomto případě do 8 MJ. Jeho zážehový čtyřválec V4 2,0 l, pohánějící jen zadní kola, má tedy výkon omezen na 370 kW (500 k), ale elektromotor na přední nápravě může přidat dalších 295 kW (400 k), tedy celkem může být k dispozici až 665 kW (900 k). Hybridní systém i nadále využívá ukládání energie pomocí akumulátoru A123. Energie se získává rekuperací kinetické energie od předních kol a tepelné energie výfukových plynů.

U Porsche usilovně pracovali na zlepšení šasi a geometrie závěsů.
 
Kalendář WEC 2015
27.-28. 3.            Prologue, Le Castellet
12. 4.     6 hodin Silverstone
2. 5.       6 hodin Spa-Francorchamps
31. 5.     Le Mans official test
12.-13. 6.            24 hodin Le Mans
30. 8.     6 hodin Nürburgring
19. 9.     6 hodin Circuit of the Americas
11. 10.  6 hodin Fuji
1. 11.     6 hodin Šanghaj
21. 11.  6 hodin Bahrajn

Startující v kategorii LMP1
č. tým   vůz motor hybrid
1 Toyota Racing WEC Toyota TS040 Hybrid Toyota V8 3,7 6 MJ
2 Toyota Racing WEC Toyota TS040 Hybrid Toyota V8 3,7 6 MJ
4 Team ByKolles WEC CLM P1/01 AER V6 turbo -
7 Audi Sport Team Joest WEC Audi R18 e-tron quattro Audi V6 4,0 TDI 4 MJ
8 Audi Sport Team Joest WEC Audi R18 e-tron quattro Audi V6 4,0 TDI 4 MJ
9 Audi Sport Team Joest LM Audi R18 e-tron quattro Audi V6 4,0 TDI 4 MJ
12 Rebellion Racing WEC Rebellion R-One AER V6 turbo -
13 Rebellion Racing WEC Rebellion R-One AER V6 turbo -
17 Porsche Team WEC Porsche 919 Hybrid Porsche V4 2,0 turbo 8 MJ
18 Porsche Team WEC Porsche 919 Hybrid Porsche V4 2,0 turbo 8 MJ
19 Porsche Team LM Porsche 919 Hybrid Porsche V4 2,0 turbo 8 MJ
21 Nissan Motorsports LM Nissan GT-R LM Nismo Nissan V6 3,0 Turbo 8 MJ
22 Nissan Motorsports WEC Nissan GT-R LM Nismo Nissan V6 3,0 Turbo 8 MJ
23 Nissan Motorsports WEC Nissan GT-R LM Nismo Nissan V6 3,0 Turbo 8 MJ

Vozy kategorie LMP2
tým   vůz motor
Signatech Alpine WEC Alpine A450b Nissan V8 4,5
SMP Racing LM BR01 Nissan V8 4,5
Jota Sport LM Gibson 015S Nissan V8 4,5
Extreme Speed Motorsports WEC HPD ARX-03b Honda V6 2,8 Turbo
G-Drive Racing WEC Ligier JS P2 Nissan V8 4,5
OAK Racing WEC Ligier JS P2 Honda V6 2,8 Turbo
OAK Racing LM Ligier JS P2 Nissan V8 4,5
Team SARD Morand WEC Morgan Evo SARD Judd V8 3,6
Pegasus Racing LM Morgan Evo Nissan V8 4,5
Ibanez Racing LM Oreca 03R Nissan V8 4,5
Murphy Prototypes LM Oreca 03R Nissan V8 4,5
KCMG WEC Oreca 05 Nissan V8 4,5
Thiriet By TDS Racing LM Oreca 05 Nissan V8 4,5
Strakka Racing WEC Strakka Dome S103 Nissan V8 4,5

Vozy kategorie GTE
tým GTE-Pro   vůz motor
AF Corse WEC Ferrari 458 Italia V12 4,5
Corvette Racing - GM LM Chevrolet Corvette C7R V8 5,5
Porsche Team Manthey WEC Porsche 911 RSR B6 4,0
Aston Martin Racing WEC Aston Martin Vantage V8 V8 4,5



  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem
  • WEC před startem