bumerangový efekt německého zákona o minimální mzdě | Užitkové vozy | autoweek.cz

Bumerangový efekt německého zákona o minimální mzdě

Bumerangový efekt německého zákona o minimální mzdě

15.02.2018 | | Užitkové vozy

Tisková zpráva Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia, týkající se doplacení minimální mzdy českému řidiči firmou Deutsche Post.
Zajímavé souvislosti dopadů zákona požadujícího vyplacení německých minimálních mezd i zahraničním řidičům pracujícím pro neněmecké firmy přináší případ řidiče české firmy, kterému Deutsche Post musí dorovnat mzdu na minimální německou úroveň.
 
Přestože Evropská unie už téměř tři roky není schopna rozhodnout, zda německý zákon o minimální mzdě je v souladu s evropským právem a vede s Německem infringement, některé soudy, jak se zdá, vyžadují jeho plnění. A dokonce ne přímo po dopravní firmě, ale po jejím zákazníkovi, který levnější službu rád nakoupil. To odhaluje zásadní problém našich dopravců, po nichž německé firmy požadují písemné potvrzení, že svým zaměstnancům zvýšili mzdy na německou úroveň, ale odmítají toto zvýšení mzdových nákladů zohlednit v cenách za objednanou dopravu.
 
Přestože tento případ je zatím ojedinělý, velmi specifický a je kolem něj ještě řada nejasností, ukazuje, že původně ochranářské opatření mající omezit levnější konkurenci z chudší východní Evropy se bumerangově vrací do země svého vzniku. Budou-li bohatší státy Evropy chtít pod záminkou péče o sociální spravedlnost po těch chudších, aby zvedly cenu práce na jejich úroveň, budou si ji i muset zaplatit. V případě, že tento v praxi těžko splnitelný požadavek povede ke krachu našich podniků, zaplatí za služby svých dopravců osvobozených od východní konkurence ještě daleko více než doposud.
 
Martin Felix, ČESMAD Bohemia