name | autoweek.cz

20 let Auto Palace

20 let Auto Palace

30.05.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Významné výročí 120 let působení na českém automobilovém trhu si připomíná společnost Auto Palace Group. Před 20 lety u nás jako první začala zavádět moderní metody prodeje aut a s tím souvisejících služeb.

Nizozemská společnost AutoBinck Holding N.V. už od počátku 20. století prodává auta různých značek. Tradičně spolupracovala i s automobilkami z východní Evropy. Na tyto kontakty navázala hned po pádu železné opony. Stala se prvním zahraničním investorem v oboru obchodování s novými auty v Československu, kam přišla pod jménem Auto Palace.

Působení společnosti Auto Palace Praha začalo v roce 1991. Začala s dovozem a servisem vozů Mazda a okamžitě se stala velmi úspěšnou. V zemi byl hlad po nových moderních autech a vozy Mazda se díky obratnému obchodování brzy staly symbolem úspěchu.

V letech 1997 až 1999 Auto Palace převzala zastoupení korejské automobilky SsangYong a zařadil ji mezi nejúspěšnější v segmentu SUV. V roce 2001 Auto Palace získala zastoupení značky Hyundai pro Českou republiku a vytvořila společnost Hyundai Motor CZ. Prodej do té doby nepříliš úspěšné korejské značky se od té doby začal rychle zvyšovat.

Další značkou v nabídce se stalo Mitsubishi, pro jehož dovoz byla vytvořena společnost M Motors CZ. Pro zastoupení vozů Mazda, Hyundai a Mitsubishi byly vytvořeny dovozní organizace také na Slovensku.

V roce 2006 Mazda převedla prodej svých vozů v ČR na novou vlastní organizační složku. V letech 1991 až 2006 v době importérského zastoupení bylo prodáno 35 500 vozů Mazda v ČR a 13 500 v SR. Od roku 2008 byl rovněž dovoz automobilů Hyundai v souvislosti se zahájením výroby v České republice převeden na novou evropskou organizační složku. Vozů Hyundai bylo přes importérské zastoupení v letech 2001 až 2008 prodáno 45 500 vozů v ČR a 14 500 v SR.

V roce 2009 Auto Palace zahájil prodej exkluzivních automobilů Infiniti v Infiniti Centru v Průhonicích. Od jara 2009 jich bylo prodáno 176.

Prodej vozů Mitsubishi dosáhl od roku 2004 8500 kusů v ČR a 853 v SR. Prodej automobilů značek Mazda a Hyundai pokračuje i nadále, přičemž Auto Palace patří mezi jejich největší prodejce (u Mazdy má podíl na prodeji 28 % a u Hyundaie 20 %). Od roku 2001 Auto Palace nabízí i vozy značky Ford (dnes je jejich druhým největším prodejcem v ČR s podílem prodeje 17 %). Auto Palace v ČR také zabezpečuje prodej 10 % vozů Volvo a 27 % Nissanů.

Nově vybudovaný prodejní a servisní areál Auto Palace Spořilov se stal symbolem moderního prodeje osobních aut. V návaznosti na rozšiřující se obchodní činnost byl vybudován moderní areál Auto-Palace Butovice. Dalším krokem v rámci expanze se stalo převzetí společnosti AB Auto Brno.

Převzetím největšího prodejce značky Nissan v České republice, společnosti SUMMIT Auto, přibyla prodejní a servisní místa v Praze-Vysočanech a Průhonicích. Souběžně s tím byla v Praze na Spořilově otevřena nová část areálu.

V reprezentativních prodejnách Auto Palace v Praze a Brně se v současné době prodávají nové vozy osmi značek Ford, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Volvo, Nissan, Fiat a Infiniti. V roce 2010 bylo v prodejnách Auto Palace Group prodáno celkem 5500 nových vozů a 1400 ojetých aut. Pro nejbližší budoucnost je cílem do tří let zvyšovat prodej o 30 % až k hranici 7000 vozů a zdvojnásobení prodeje ojetých aut na 3000 aut.

Nabídkou nových vozů přednosti prodejen Auto Palace nekončí. Koupě auta je spojena s potřebou řady dalších služeb počínaje nabídkou různých variant financování přes pojištění až po zařízení registrace. I v tomto ohledu je zde vše připraveno na jediném místě.

Prodejny Auto Palace zabezpečují prodej ojetých aut v prodejně AutoPoint. Výkup prověřených ojetých vozů současně znamená nabídku prodeje více než 400 stejně prověřených ojetin, které navíc prošly přísnou servisní prohlídkou. Také s obchodování prověřených ojetých vozů u nás společnost Auto Palace začala jako první.

K dispozici je i půjčovna aut RentPoint zahrnující nejen nejrůznější osobní auta, ale i sportovní vozy, off-roady či užitková vozidla značek prodávaných v rámci skupiny. Půjčovna je orientována především na firemní klientelu.

Majitelé vozů mohou těžit ze zázemí značkových servisů vybavených nejmodernější opravárenskými a diagnostickými technologiemi. K dispozici mají i karosářské dílny včetně lakoven. V prodejnách Auto Palace mohou nakoupit i náhradní díly a vybrat si nabídky značkového příslušenství a doplňků v prodejně PartsPoint.

Silnou stránkou skupiny Auto Palace je její silné ekonomické zázemí. Jedná se o kapitálově velmi silnou společnost. To jí umožňuje realizovat i velké fleetové zakázky v řádu desítek či stovek dodávaných vozů nejrůznějších kategorií. Je rovněž druhým největším zprostředkovatelem operativního leasingu aut u nás. V současné době divize Business Lease spravuje 6000 vozů a v roce 2010 měla obrat 1,0 miliardy Kč.

Auto Palace bude do budoucna používat označení AutoBinck - divize Central Palace. Podle generálního ředitele Ing. Richarda Kopečného se AutoBinck Central Europe nevzdává možnosti ujmout se zastoupení některé (či některých) automobilek: \"Obchod s osobními automobily se v poslední době mění a další změny nás čekají. Je zde nyní větší šance pro organizace našeho typu než dříve v souvislosti s trendem odklonu od velkých nadnárodních zastoupení.\" Kopečný připustil, že se jedná s několika automobilkami. Auto Palace má mj. i smlouvu o budoucím zastoupení čínské automobilky BYD až se její vedení rozhodne vstoupit na evropské trhy.