name | autoweek.cz

Alpine se vrací

Alpine se vrací

17.02.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnost Alpine odhaluje studii Alpine Vision, dvoumístné kupé s motorem vzadu uprostřed. Alpine Vision předznamenává styl a výkonnost sériového sportovního vozu, který bude představen před koncem tohoto roku. Vyrábět se bude v Dieppe ve Francii, do prodeje se dostane od roku 2017.
Koncem roku 2012 ohlásila Skupina Renault svůj záměr o znovuoživení značky Alpine s předpokladem, že může znovu zaujmout jedinečné a trvalé místo na trhu. O tři roky později je tým Alpine připraven. Alpine se vrací s Alpine Vision. Tento koncept předznamenává z 80 % sportovní vůz, který bude představen koncem roku 2016, aby se začal prodávat v průběhu roku 2017 v kategorii sport premium.
 
Velký potenciál pro dobývání s alternativní nabídkou
Segment sport premium (modely kupé a sportovní roadstery) představuje 200 000 dodaných vozů ročně po celém světě. Jedná se o automobily, které se odlišují svým výkonem, svým mimořádným vzhledem a atraktivitou své značky. Tato vozidla, vytvořená pro radost, stojí ve značné míře na své reputaci a na schopnostech svých tvůrců. Jsou koncentrátem automobilového know-how nejvyšší úrovně, aby oslovily náročné zákazníky.
 
Z geografického hlediska je prodej v segmentu prémiových sportovních vozů rozděleny v poměru 40 % v Severní Americe, 35 % v Evropě, 15 % v Asii a 10 % ve zbytku světa. Z evropských zákazníků jich pochází 30 % z Německa, 30 % ze Spojeného Království a 7 % z Francie. Odhady předpovídají růstový potenciál tohoto segmentu v úrovni 50 % do roku 2020.
 
Alternativa Alpine
„Značka Alpine má za cíl uspokojovat zákazníky hledající silné jízdní zážitky ve stylovém voze a v elegantní atmosféře. Cílovou skupinou jsou zejména ti, kteří znají historii a vývoj značek. Alpine jim nabídne jedinečnou a opravdovou alternativu k jejich touhám,“ říká ředitel plánování výroby Alpine Eric Reymann.
 
V tomto tržním segmentu jdou spolu specializované značky ruku v ruce se značkami sériově vyráběných modelů. Alpine vytvoří alternativu pro dvě kritéria, kterými se trh vyznačuje: výkonnost a výraz.
 
Obchodní organizace Alpine
Aby se mohla Alpine znovu narodit, mobilizuje Skupina Renault to nejlepší ze svých zkušeností. Značka Alpine se přetváří do nezávislé obchodní organizace schopné využívat výkonnost odborníků Skupiny Renault.

Alpine má volný přístup k know-how skupiny pokud jde o podvozek, motor a ladění. Zkušenosti Renault Sport z týmů vyvíjejících F1 jsou dány k dispozici pro vytvoření opravdové Alpiny. Stejně funguje i podpora ze strany Skupiny Renault.

Výroba sériového vozu bude svěřena modernizované továrně v Dieppe. Tato továrna bude moci počítat se skupinou dodavatelů vybraných pro své zkušenosti v oblasti high-tech nebo prémiových vozů. Berlinetta 21. století začne být postupně prodáván počátkem druhého čtvrtletí 2017.
 
High-tech legenda
Alpine Vision je výkonný sportovní vůz, elegantní a lehký, vytvořený pro čistou automobilovou radost. Styl Alpine Vision se budoucímu sériovému vozu blíží na 80 %. Nechybí ani odkazy na A110 a jiné legendární modely.
 
Kombinací kůže, mikrovláken, hliníku a uhlíku zapadá kokpit do současné doby. High-tech prvky se snoubí s díly připomínajícími závody a dalšími, odvolávajícími se na dědictví Alpine. Řidič má proti sobě přístrojovou desku tvořenou TFT (Thin Film Transistor) displejem, který si může přizpůsobit vlastním představám. Tříramenný volant, rovněž hliníkový, má tlustý věnec potažený černou perforovanou kůží. Kolem něj jsou rozmístěny páčky na ovládání řazení a přímo na sobě má tlačítko Sport. Hlavní překlápěcí ovladače jsou zvýšeny podsvícením v barevném odstínu modrá Alpine. Středová konzole je na dobře viditelném hliníkovém rámu potaženém kůží.
 
Čtyřválcový motor přeplňovaný turbodmychadlem umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,5 s.