name | autoweek.cz

Americký Ford vstoupil do nového roku meziročním růstem prodejů!

Americký Ford vstoupil do nového roku meziročním růstem prodejů!

04.02.2010 | Antonín Matějka | Aktuality

Společnost Ford Motor Company zahájila rok 2010 výrazným úspěchem ve Spojených státech amerických: díky úspěšnému vývoji všech svých značek zaznamenal severoamerický Ford v lednu meziroční nárůst počtu prodaných vozů o 24 procent.

Prodej osobních vozů Ford narostl o 43 %, vozů SUV o 8 % a užitkové vozy včetně pick-upů si připsaly růst ve výši 14 %. Pokud jde o jednotlivé značky skupiny Ford v Severní Americe, samotný Ford vyskočil o 26 procent, Lincoln o 16 procent a Mercury o 6 procent. „Plán Fordu funguje,“ poznamenal Ken Czubay, viceprezident amerického Fordu pro marketing, prodej a služby. „Poptávka po vysoce kvalitních a hospodárných automobilech je stále silnější.“ Na základě předběžných výsledků odhaduje Ford svůj lednový podíl na americkém trhu na 16 procent – ve srovnání s lednem 2009 to představuje nárůst přibližně o dvě procenta. Prodeje firemním zákazníkům se oproti lednu 2009 více než zdvojnásobily – růst v tomto sektoru činí neuvěřitelných 154 procent. Trh firemními automobily byl začátkem loňského roku těžce poznamenán hospodářskou krizí a všeobecnou nejistotou ohledně dalšího vývoje ekonomiky. Zatímco dříve měly úřady a velké společnosti největší zájem o pick-upy Ford řady F a užitkové modely Ecoline, nyní tomuto sektoru vévodí produkty jako Fusion, Taurus a Escape.

Další významná fakta

  • Ford Fusion, který byl magazínem Motor Trend nedávno vyhlášen „Autem roku“, si v lednu připsal zvýšení prodejů o 49 procent (jedná se o sedan pro severoamerický trh, se stejnojmenným evropským modelem nemá kromě názvu nic společného).
  • Ford Taurus si našel 3 768 zákazníků, což je o 121 procent více než loni!
  • Silný růst zaznamenávají také volnočasové modely Ford. V roce 2009 byl Ford nejprodávanější značkou crossoverů v USA. Model Escape má za leden na kontě růst o 29 procent, Edge o 26 procent a Lincoln MKX o 27 procent.
  • Ford řady F, už 33 let v řadě nejprodávanější pick-up v Americe a 28 let nejprodávanější automobil v Americe vůbec, oslovil v lednu o 9 procent více zákazníků než ve stejném období loňského roku; kompaktní pick-up Ranger si zvolilo o 47 procent více zákazníků než v prvním měsíci roku 2009.