name | autoweek.cz

AuresLab - úspěšná domácí firma

AuresLab - úspěšná domácí firma

06.02.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Před rokem skupina Aures Holdings vytvořila svou inovační laboratoř AuresLab. Výsledky její práce za jediný rok jsou skutečně pozoruhodné. Aures Holdings se díky tomu posunul z prodejce ojetých aut do podoby vysoce digitalizované společnosti nabízející mnoho nových služeb.
Společnost Aures Holdings v České republice během roku 2018 prodala více než 50 000 aut, což z ní činí druhého největšího prodejce automobilů po prodejní síti Škoda Auto. Ve své nabídce má 9000 ojetých automobilů. Pro letošní rok si klade za cíl zvýšit objem prodeje nad hranici 55 000 aut, ale hlavním cílem je expanze do sousedních zemí, především rozšiřování své působnosti v Polsku.
 
Pro růst objemu prodeje Aures Holdings potřebuje zefektivňovat své činnosti a zkvalitňovat své produkty. Svou činnost se dlouhodobě snaží digitalizovat, a proto před rokem vytvořila AuresLab.
 
AuresLab je inovační centrum zaměřené na tvorbu produktových a digitálních inovací pro mateřskou společnost Aures Holdings. Jeho cílem je přinášet novinky, které umožní lépe a rychleji sloužit zákazníkům. Filosofií firmy je rychle vymyslet novou službu nebo produkt, co nejdříve ji spustit a být v kontaktu se zákazníky, vytěžovat od nich zpětnou vazbu a správně nastavovat procesy. Činnost AuresLabu s pouhými 25 zaměstnanci je natolik úspěšná, že své služby prodává i třetím stranám mimo oblast činnosti mateřské firmy.
 
Spuštění aplikace Pricing App přineslo přes 1 milion oceněných vozů za rok 2018. Výsledkem je zrychlení procesu ocenění o 65 % z 9 minut pod 3 minuty. To urychluje proces výkupu a prodeje. Aplikace mapuje situaci na trhu a poskytuje optimální cenu, která se průběžně mění podle vývoje situace na trhu ale i podle místních podmínek.
 
Aplikace Stock Allocation umožňuje řízení skladových zásob vozů pomocí umělé inteligence. Na základě toho alokuje vozy na jednotlivé pobočky v závislosti na skutečné poptávce.  Od jejího spuštění bylo jen České republice přesunuto 21 112 vozidel, na Slovensku 9951 vozidel, v Polsku 2872 vozidel a v Maďarsku 763 vozidel.
 
Na poli služeb se stal velmi úspěšným prodej investičních vozů Mototechna Classic, v němž se od jeho spuštění prodalo 48 youngtimerů a veteránů různých značek, např. Lancia Kappa po prezidentu Václavu Havlovi. Nejdražší byl Jaguar XK120 Alloy Roadster za 8,5 milionu Kč. Většinou jde o vozy jako Škody Favorit a 120, Žigulíky, GAZ Volha 21, Wartburg 353 (za 40 000 Kč), ale také Fordy Thunderbird a Mustang.
 
AuresLab pro Mototechnu rovněž vyvinul sekci vozů s alternativními pohony EcoDrive a půjčovnu zánovních vozů Drive. Značka pro prodej vozů na alternativní pohony Mototechna Eco Drive za tři měsíce od spuštění (v listopadu 2018) prodala zákazníkům 29 aut, převážně šlo o vozy BMW i3, Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf a Citroen C-Zero.
 
Prostřednictvím značky pro střednědobý pronájem vozů Mototechna Drive bylo půjčeno 800 aut. Aktuálně je na silnicích 370 aut. Pronájem vozů místo vlastnění automobilu umožňuje mít každých šest měsíců nové auto, které je vždy v lepším stavu než z běžné půjčovny.
 
V rámci služeb značky Mototechna se etablovala služba Try&Buy, umožňující vyzkoušet vybraný vůz po dobu 30 dnů s najetím 1000 km. Služba přijde na 1/30 prodejní cenu vozu, přičemž při koupi se od ceny odečítá. „Naše zkušenosti ukazují, že 90 % zákazníků, kteří měli možnost si díky naší službě Try&Buy takto vyzkoušet auto, si jej pak také koupili. Zbylí si pak většinou pouze vybrali jiný motor nebo výbavu,“ vysvětluje výkonný ředitel AuresLab Stanislav Gálik.
 
Od 1. října 2018 začala fungovat úplně nová služba carsharingu Fleet Hero, která na pomezí půjčovny a operativního leasingu umožňuje firmám flexibilně budovat či doplnit své vozové parky. Inovativní na této službě je to, že je zaměřena na malé a střední firmy. Flexibilní B2B sdílení vozů jim umožňuje pronajmout si i více vozů najednou, a to na kratší dobu než s využitím operativního leasingu. K dispozici je zde více než 500 vozidel. Vypůjčeno už bylo 61 vozů, přičemž zájem o tuto službu rychle roste. Největší zájem je o Škodu Fabia, takže je jasné, že firmám jde především o efektivní službu mobility za rozumné peníze bez zatěžování administrativou spojenou s vlastněním vozidla. Služba je výhodná do šesti měsíců, zatímco pro delší využití vozu se už vyplatí si jej koupit.
 
Carsharing pro provozovatele zatím nikde není ziskový kvůli zůstatkové ceně vozidel. V případě Aures Holdings je ale situace jiná, protože ten tato auta má k dispozici. Prodávaná auta stráví v průměru 49 dní v prodejně a část této doby lze využít k jejich pronájmu.
 
Velkou pozornost v ČR i v zahraničí vyvolaly datové aplikace AuresApps, které si zakoupily i jedny z největších autobazarů v Rusku (TransTechServices se 60 000 prodanými auty ročně) nebo v Jihoafrické republice (Bidvest McCarthy se 105 000 prodanými auty ročně). Tyto aplikace pomocí datové analytiky umožňují obchodníkům dynamicky naceňovat vozy, respektive přizpůsobovat skladové zásoby vozů potřebám zákazníků. Další zájemci jsou z Japonska, USA, a Velké Británie.
 
AuresLab pracuje na vývoji dalších aplikací: Aplikace pro kalkulaci zůstatkové hodnoty, Interaktivní katalog aut, Digitalizace vnitrofiremních procesů a Zrychlení procesu výkupu a prodeje vozu. „Věřím, že rok 2019 naváže na veleúspěšný loňský rok a že inovace z AuresLab budou i nadále udržovat celý holding na špici oboru a jako doposud měnit tvář obchodu s automobily i za hranicemi České republiky,“ uzavírá Gálik.