name | autoweek.cz

Automobilky rozšiřují používání sociálních sítí

Automobilky rozšiřují používání sociálních sítí

07.02.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Turnikety letošního autosalonu v Detroitu prošlo kolem tři čtvrtě milionu návštěvníků aby spatřili automobily budoucnosti. Je tu ale i alternativa: sociální média.

Pro ty, kteří se nemohou dostavit osobně nebo potřebují další materiály k prostudování podrobností o stovkách vozidel je tu i stále více se rozmáhající se alternativa: sociální média.

Letošní detroitský autosalon měl poprvé vlastní aplikaci pro chytré telefony. Poskytla základní informace, plánek, ceny vstupenek a otevírací dobu. Byl zde i virtuální průvodce městem Detroit včetně nabídky restaurací a různých služeb, předpověď počasí včetně radaru snímajícího vývoj povětrnosti v reálném čase. Aplikace umožnila komunikaci s dalšími sociálními platformami jako je Twitter, kde uživatelé mohou sdílet témata obsahující odkazy na autosalonu.

Také automobilky rozšiřují používání sociálních sítí a publikují novinky a informace pro své příznivce živě prostřednictvím Facebooku, Twitteru a Instagramu. "Lidé, kteří se nemohou zúčastnit autosalonu, mohou rovněž získat dojem z toho, co se na něm děje," uvedla Carolin Probst-Iyerová, ředitelka digitálního zapojení spotřebitelů u Chevroletu. Poznamenala, že GM připravilo pro svou prezentaci dlouho očekávané sedmé generace modelu Corvette velké věci. Kromě živého přenosu GM upozornila na odhalení Corvette na Facebooku a dalších sociální sítích spojených se značkami Chevy a Corvette ještě předtím, než model předvedla zástupcům médií. GM v určité chvíli na autosalonu propojilo více než 6000 novinářů z celého světa a aktuální zprávy předalo prostřednictvím sociálních sítí. "Naše informace pronikla do světa přes sociální sítě," uvedl mluvčí pro sociální sítě GM Michael Savoni s tím, že automobilka to nikdy předtím nezkusila.

Ford dominoval na sociálních sítích na předchozím autosalonu. Ředitel pro digitální a multimediální komunikaci Fordu Scott Monty řekl, že Ford při autosalonu v roce 2012 nashromáždil 60 % všech interakcí na sociálních sítích když odhalil sedan Fusion. Letos měl Ford v plánu získat více než 150 bloggerů ze zhruba dvanácti zemí ve snaze dostat poselství Fordu do celého světa.

Chrysler Group LLC svým příznivcům nabídl komunikaci s hastagy# a heslem pro přístup k sociálním sítím.

U stánku Fordu návštěvníci mohli produkovat hudební koláže se zvukovými efekty, které mohli okamžitě sdílet na sociálních sítích. U vystaveného modelu Taurus mohli ti, kteří se cítili být "specialisty na výrobek", nahrát video a sdílet jej na sociálních sítích. Návštěvník, který získal nejvíce "líbí se" byl vyhlášen Nejlepším na autosalonu.

Návštěvnost již třetím rokem za sebou vzrostla v souladu se vzestupem sociálních sítí, což znamená, že automobiloví nadšenci a náhodní fanoušci stále rádi vidí auta zblízka a osobně. Ukazuje se tak, že sociální sítě a možnost spatřit vozy vystavené na autosalonu z domova nebo na chytrém telefonu na přitažlivosti autosalonu neubírají. "Nemyslím si, že sociální sítě zcela zlikvidují autosalon, neboť blízkost plechu nic nenahradí," uvedl Monty z Fordu. "O tom není pochyb. Dokonce ani virtuální prohlídka vozu to nepřekoná."

Jednomu problému se ale zabránit nedaří. Ukazuje se totiž, že mladá generace uživatelů sociálních sítí v USA stále více ztrácí zájem nejen o koupi auta, ale dokonce i o získání řidičského průkazu!