name | autoweek.cz

Autosalon v ráji pick-upů

Autosalon v ráji pick-upů

25.03.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Letošní už 32. ročník autosalonu v Bangkoku se poprvé koná v areálu IMPACT Muang Thong Thani, tedy na největším výstavišti v Thajsku. Thajsko je místem, odkud do světa, i k nám, vyjíždí milion pick-upů ročně a současně je branou do zemí ASEAN.

Zájem o autosalon v Bangkoku dokládá loňský údaj o 1,6 milionu návštěvníků, tedy hodnotě, o níž se už dávno evropským pořadatelům ani nesní.

Thajsko se díky dovozním výjimkám stalo jedinou zemí, odkud se vyplatilo dovážet pick-upy do Spojených států. Výrobu těchto vozů sem přesunula většina značek. To dopomohlo tomu, že jsou pick-upy v Thajsku rozšířenější než kdekoliv jinde i na silnicích. V Thajsku se jich proto vyrábí kolem milionu kusů ročně, takže je po Spojených státech druhým největším světovým producentem těchto vozidel.

Pick-upy v Thajsku vyrábějí takřka všechny důležité značky působící v tomto segmentu. Z Thajska proto přichází většina velkých terénních pick-upů i na české silnice převážně. Proto není nic divného na tom, že autosalon v Bangkoku je důležitou přehlídkou především nových pick-upů.

 

Nejvýznamnější světovou premiérou v Bangkoku je samozřejmě terénní pick-up. Chevrolet zde představil novou podobu modelu Colorado. Vystaven byl sice zatím jako koncept, ale jisté, že se tento vůz stane novou generací užitkových vozů této kategorie. Nové Colorado se v Thajsku začne prodávat už koncem letošního roku a na další trhy by mělo přicházet od roku 2012. V USA se objeví také jako GMC Canyon. Chevroletu ale také ohlásil úmysl s tímto vozem vstoupit do nového segmentu i na evropských trzích, takže Colorado se během roku 2012 nejspíš objeví i u nás.

Nová generace Fordu Ranger se už představila vloni v Sydney, protože ji navrhli australští technici. V rámci nové strategie One Ford ale půjde o další globální model značky. Výroba tohoto vozu začne v Thajsku (opět i pro Evropu) v polovině letošního roku a postupně se produkce rozšíří i do Jižní Afriky a Argentiny. V Bangkoku proto Ranger oslavil už druhou velkou premiéru.

Honda předvedla ve světové premiéře do Bangkoku sériovou podobu malého vozu Brio, který zde vloni vystavila jako studii. Honda Brio je dlouhá 3,6 m a pohání ji čtyřválec 1,2 l i-VTEC. Nabízí se s přímo řazenou i samočinnou převodovku CVT a standardní výbavou jsou airbagy a ABS.

Toyota tentokrát neředvedla nic nového, takže se největší zájem točil kolem sportovních verzí. Sadou doplňků pro zatraktivnění vzhledu TRD Sportivo byly vybaveny vozy, u nichž by se to asi čekalo nejméně - hybridní Prius a sedan Altis (Corolla).