name | autoweek.cz

Autosalon v Ženevě: Škoda s novou studií

Autosalon v Ženevě: Škoda s novou studií

17.02.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hlavní novinkou značky na autosalonu v Ženevě bude designová studie Škoda VisionS, která umožní nahlédnout do budoucnosti modelů kategorie SUV. Pohonnou jednotka vozu o délce 470 cm je Plug-in-hybrid.
Škoda bude rozšiřovat nabídku vozů kategorie SUV.  Studie Škoda VisionS napoví, jak bude vypadat nové SUV značky Škoda. ​Škoda VisionS převádí nový designový jazyk značky do segmentu SUV. Design je ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla.
 
Škoda VisionS je automobil, postavený na bázi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, je prvním vozem značky Škoda se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách. Má délku 470 cm, rozvor náprav 279 cm, šířku 191 cm a výšku 168 cm.
 
Další novinkou této studie je plug-in-hybridní pohon (hybrid s možností dobíjení ze zásuvky). Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 N.m spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 N.m. Ten je integrován do šestirychlostní převodovky DSG, která přenáší točivý moment na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý trakční elektromotor o výkonu až 85 kW a s maximálním točivým momentem 270 N.m, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol.
 
Řidič vozu Škoda VisionS může volit mezi několika provozními režimy - od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí modus, vždy s cílem dosažení maximální efektivity. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou.
 
Vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném cyklu s 1,9 l benzinu (45 g CO2/km). Škoda VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, s oběma druhy pohonu ujede až 1000 km.
 
Na rostoucí množství informací a požadavky pasažérů na online komunikaci odpovídá Škoda digitálním propojením automobilů a velkými displeji pro optimální ovládání vozu a obsluhu infotainmentu každým z šesti cestujících. Cestující na všech sedadlech se mohou k palubní síti připojit mnoha způsoby.