name | autoweek.cz

Bentley Continental GT V8 S

Bentley Continental GT V8 S

05.09.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na frankfurtském autosalonu bude představen luxusní vůz kategorie GT Bentley Continental GT V8 S v provedení kupé i kabriolet se sníženým sportovním podvozkem.

Nové modely GT V8 S stavějí na úspěchu uznávaného vozu Continental GT V8. Pohání je výkonnější verze přeplňovaného motoru Bentley V8 4,0 l twin-turbo, jenž vykazuje výkon 389 kW (528 k) a točivý moment 680 N.m při pouhých 1700/min. Hnací moment je přenášen osmirychlostní samočinnou převodovku ZF.

Motor V8 se je vybaven vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, ložisky s nízkým třením, vyspělým systémem řízení teploty, rekuperací kinetické energie přes elektrický dobíjecí systém a inovativním systémem přeplňování.

Systém vypínání válců, kdy se čtyři z osmi válců při klidné jízdě vypínají, snižuje spotřebu paliva. Je-li potřeba více výkonu, motor automaticky a hladce znovu aktivuje všech osm válců. Jakmile vůz jede v režimu čtyř válců, výfukový systém je naladěn na kultivovanou notu, avšak zároveň si ponechává typický zvukový projev osmiválce. Nicméně pod plným plynem se charakter systému dramaticky mění, jelikož zvuk dvakrát přeplňovaného osmiválce Bentley se promění v emotivní vrčení.

Model GT V8 S má vzduchové odpružení s hliníkovou přední nápravou, tvořenou dvojitými příčnými rameny, a víceprvkové zavěšení zadních kol. Je vybaven samočinným udržováním stálé světlé výšky a použitím aktivních tlumičů. Toto řešení představuje standard pro všechny modely Continental. Model GT V8 S má však podvozek naladěný sportovněji. Snížení světlé výšky o 10 mm doplňují pro ještě podmanivější a záživnější jízdu tužší pružiny a přepracované tlumení. Silentbloky jsou tužší o 70 %, zatímco zadní stabilizátor je oproti standardním modelům GT V8 tužší o 54 %. To vše snižuje náklony karoserie a zlepšuje chování vozu v zatáčkách. Změny podvozku uzavírá překalibrované řízení a díky novému softwaru a změnám odklonu kol nabízí lepší přesnost a zpětnou vazbu.

Pečlivé přepracování systému aktivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control) znamená navzdory lepšímu ovládání minimální snížení jízdního komfortu.

Interiér modelu Continental GT je garancí nejvyšší úrovně luxusu, kterou vytváří jemná kůže, dřevěné výplně, leštěné materiály či tlusté koberce. Všechny tyto přepychové prvky výbavy se vyrábějí ručně v dílnách Bentley v anglickém Crewe.

Kupé GT V8 S zrychluje z 0 na 100 km/h během 4,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 309 km/h, GT V8 S Convertible zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 s nejvyšší rychlost činí 308 km/h. Nové kupé GT V8 S dosahuje spotřeby v kombinovaném cyklu 10,6 l/100 km (emise CO2 jsou 246 g/km), odpovídající údaje pro otevřenou verzi jsou 10,9 l/100 km a 254 g/km.

Bentley Praha zahájí prodej modelu na začátku roku 2014.