name | autoweek.cz

Best of British cars – Jaguar Land Rover Ostrava

Best of British cars – Jaguar Land Rover Ostrava

18.02.2016 | Antonín Matějka | Aktuality

Před několika se uskutečnilo slavnostní otevření centra Best of British cars – Jaguar Land Rover Ostrava, prvního svého druhu ve střední a východní Evropě.
Přijatá výzva

Založení společnosti Best of British cars s.ro.o (BofB cars) se datuje do roku 2009, hned v následujícím roce získala společnost licenci pro prodej vozů Jaguar a Land Rover. Během šesti let se pak BofB cars vyprofilovala v silného a úspěšného zástupce obou kultovních značek, přičemž sféra působnosti převyšuje hranice Moravskoslezského kraje. Ostatně o postavení, kterému se BofB cars těší, vypovídá skutečnost, že pozvání na slavnostní otevření přijali nejvyšší představitelé managementu Jaguar Land Rover Austria v čele s Georgem Staudingerem.
„Do prosince 2015 sídlila společnost na ulici Rudná v Ostravě, v prostorách se rovněž nacházelo servisní zázemí. V ulici Hornopolní pak probíhal prodej vozů,“ říká jednatel ing. David Kiša s tím, že s rozvojem společnosti byla s postupem času v čím dál, tím větší míře zřejmá nezbytnost spojení servisu i prodeje do jedné budovy odpovídající tradici obou značek. „Jednalo se o výzvu a výzvy máme rádi. I když víme, že konečné slovo má vždy zákazník, od počátku jsme věděli, že jsme se vydali a postupujeme správným směrem. Zákazníci kvitují především výrazné navýšení jejich komfortu a příjezd do centra, který již není spojen s proplétáním se sítí křižovatek. Sídlíme totiž jen 300 metrů od důležité silnice spojující Ostravu s Havířovem“.

Úspěšná sázka na emoce

Hlavní dozor nad stavbou centra svěřil majitel architektovi ing. Jaroslavu Ovčačíkovi. Výsledkem propojení vizí je stavba, jejíž výjimečnost spočívá na jedné straně v tradiční britské konzervativnosti, na straně druhé pak v modernosti a nízké spotřebě energií. V přízemí je realizován prodej a servis, ve druhém patře sídlí administrativa. Na první pohled zaujme venkovní terasa o rozloze 700 m2 konstruovaná s ohledem na možnost většího zatížení, na které budou v letních měsících probíhat firemní akce.  Největší oblibě klientů se pak těší hand-over místnost, ve které se předávají nové vozy. Sázka na tmavou místnost, světla, hudbu a z toho pramenící emoce se jednoznačně vyplácí.
Co se nabídky týče, na showroomu je vystaveno 14 aut, přičemž obě značky mají rovnocenné početní zastoupení. Před salonem je pak připraven k vyzkoušení minimálně jeden vůz od každého modelu. Průměrně je v nabídce cca 60 aut, které jsou buď v prostorách centra, nebo na cestě z Anglie. „Skladové vozy jsou pochopitelně k dispozici ihned. V případě, že si zákazník vybere auto tzv. do výroby a objedná si vůz dle vlastních požadavků, se dodací lhůty pohybují v rozmezí od tří do šesti měsíců,“ říká ing. Kiša.

Prodejem vše teprve začíná…

Přes dosavadní výsledky zastává ing. David Kiša krédo, podle kterého není nic tak dobré, aby to nemohlo být ještě lepší. „Šli jsme do toho s tím, že v případě značek Jaguar a Land Rover, prodáváme vedle špičkové techniky rovněž kus historie a tradice,“ konstatuje. Zároveň dodává, že renomé obou značek zároveň do značné míry předurčuje klientelu. „Náš zákazník už sice ví a zná, ale zároveň by ještě chtěl vědět, tudíž pozitivně reaguje například na změny v oblasti designu. Dokázali jsme ale také oslovit i rodiny, které preferují větší rozměry a pestrou škálu bezpečnostních prvků.“

Kromě toho má rovněž ing. Kiša jasno v tom, že prodejem nic nekončí, ale teprve začíná a zatímco první auto prodá prodejce, prodej druhého jde za poprodejními službami. Za účelem utužení vazeb proto jeho společnost pořádá pro zákazníky výlety za anglickým fotbalem, lyžování v Alpách, golfové turnaje a další. „Postupem času se ze zákazníků stávají naši přátelé, kteří se k nám rádi vrací a mají zájem s námi trávit svůj volný čas. Co víc si může obchodník přát,“pokládá řečnickou otázku na závěr.