name | autoweek.cz

BMW Vision M Next: budoucnost je sportovní

BMW Vision M Next: budoucnost je sportovní

26.06.2019 | | Aktuality

Je to legitimní nástupce BMW i8? Na pohled tak působí, i když BMW označuje M Next jen jako „vizi automobilu“. Ostatně i v pohonné jednotce jsou jasné podobnosti. Nový však je z hlediska designu a interiér je zcela odlišný.
Studie prakticky ukazuje, jak by měla vypadat sportovní jízda zítřka - autonomně nebo s oběma rukama na volantu. Vizionář z Mnichova by měl ukázat, jak mohou nejmodernější technologie přinášet i emocionální zážitek při řízení vozidla. Alespoň to tvrdí ředitel designu BMW Group Adrian van Hooydonk.
 
Jako jeden ze vzorů pro M Next byl zvolen vůz BMW Turbo. To se projevuje různými konstrukčními prvky, jako jsou plochá, klínovitá silueta, vzhůru výklopné dveře a výrazný kontrastní barevný koncept s matnou neonovou barvou Thrilling Orange a polokovovou metalízou Cast Silver.
 
Pod futuristickou karoserií s výrazným zadním oknem ve stylu BMW M1 je nejmodernější plug-in hybridní pohon. Dojezd v čistě elektrickém režimu je až 100 km. Výkon systému 440 kW (600 k) je dostatečný pro dosažení největší rychlosti 300 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 3 s. Pokud je to nutné, režim Boost+ poskytuje krátkodobě dokonce ještě větší výkon - po stisknutí tlačítka jen pro zkušené piloty.
 
Jakmile se řidič přiblíží, vozidlo se automaticky odemkne na základě rozpoznáním obličeje. V interiéru se pilot a M Next doslova „spojí“. Obsluha je především prostřednictvím prominentně umístěného Boost Podu. Boost Pod je ústředním bodem interiéru a tvoří rozhraní mezi řidičem a vozem. Sdružuje všechny ovládací prvky a informace napříč třemi odlišnými vizuálními úrovněmi v přímém zorném poli řidiče. Skládá se z volantu, za nímž BMW poprvé používá zaoblený displej, který ukazuje například otáčky motoru, rychlost jízdy, hospodaření s energií, tepovou frekvenci řidiče a připravenost režimu Boost+. Třetí informační úrovní je projekční displej v čelním skle Augmented Reality Head-up-Display.
 
Ale to nestačí. Studie nazvaná Power BEV, založená na současném sedanu BMW řady 5, ukázala v rámci představení s prezentací novinek #NEXTGen v areálu BMW-Welt v Mnichově v podobě testovacího vozidla co je v současné době technicky proveditelné. Má tři trakční elektromotory páté generace - jeden na přední nápravě a dva na zadní.
 
S maximálním systémovým výkonem vyšším než 530 kW (720 k) může studie Power BEV zrychlit z 0 na 100 km/h v čase pod 3 s. S tak výkonným vozidlem s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů chtějí v Mnichově ukázat, že i elektromobil dokáže být nejen rychlý v jízdě přímým směrem, ale může také poskytnout radost z dynamického zatáčení.