name | autoweek.cz

Brouk na třech kontinentech

Brouk na třech kontinentech

18.04.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen představil novou generaci modelu Beetle současně na třech kontinentech - v předvečer autosalonu v Šanghaji, v Berlíně a před autosalonem v New Yorku. Nový Brouk už ale není New.

Nový Beetle přichází s novým designem, který vytvořil tým vedený Markem Lichtem pod dohledem koncernového šéfa stylistů Waltera de Silvy a Klause Bischoffa, který je šéfdesignerem značky Volkswagen. Zajímavé je, jak moc se nový Beetle podobá konceptu Volkswagen Ragster, představenému už v roce 2005, ačkoliv oficiálně práce na novém Beetle začaly ve Wolfsburgu až v roce 2007. Zatímco navenek se nový Beetle chce tvářit mnohem mužněji a svalnatěji, interiér, který je dílem týmu vedeného Tomaszem Bachorskim, se změnil směrem k \"normálnějším\" autům.

Podle marketingového šéfa Volkswagenu Luky de Mea je cílem nového Beetle vrátit zpět ducha původního Brouka tím, že bude dosažitelnější a snadno se bude ovládat, zdůraznit emoce spojované s tímto vozem a současně vytvořit vůz odpovídající požadavkům 21. století.

Nový Beetle je dlouhý 4278 mm, široký 1808 mm a vysoký 1486 mm, tedy o 152 mm delší, o 84 mm širší ale o 12 mm nižší než New Beetle. Zavazadlový prostor je 310 l. Toho se od roku 1998 prodalo přes milion kusů.

Nový Beetle přináší řadu technických novinek - LED denní osvětlení, bi-xenonové světlomety, elektronickou uzávěru diferenciálu XDS, bezklíčkový vstup, satelitní navigaci. Standardně bude vybaven hifi aparaturou RCD810 s osmi reproduktory a na vrcholu nabídky bude sound system vyvinutý ve spolupráci výrobce kytar a zesilovačů Fender a společnosti Panasonic.

Nový Beetle by měl svou agilitou uspokojit fanoušky Golfu GTI a současně bude nejúspornějším Broukem v historii - s motorem 1,6 TDI BlueMotion Technology dosahuje 4,3 l/100 km.

Nabídka pohonných jednotek se bude lišit podle regionů. V Evropě by to měly být čtyřválce TSI (77 kW/105 k, 118 kW/160 k a 147 kW/200 k) a turbodiesely se vstřikováním Common Rail 77 kW/105 k a 103 kW/140 k). Motor 1,2 TSI/105 k bude vybaven technologií BlueMotion, tj. systémem Stop/Start a rekuperací energie při brzdění.

Vyrábět se bude opět v mexické Pueble. Dvoudveřový hatchback v retrostylu by se měl v Evropě začít prodávat od října. Předpokládá se, že ještě letos, patrně v listopadu v Los Angeles, se představí i otevřená verze.