name | autoweek.cz

Budou zákazníci kupovat auta, která EU požaduje?

Budou zákazníci kupovat auta, která EU požaduje?

27.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel automobilky Audi Rupert Stadler tvrdí, že po globální vlně regulací emisí a spotřeby paliva automobilový průmysl potřebuje přestávku. Varuje před nezamýšlenými následky rychlých regulačních změn.

Rupertu Stadlerovi nejde o přerušení snahy o dosažení standardů v podobě severoamerického cíle pro spotřebu CAFÉ 54,5 mpg (4,3 l/100 km) nebo evropské snížení emisí CO2 na 95 g/km do roku 2020, ale oddech od nových, agresivnějších pravidel. Stadlerovy připomínky, které jsou ve shodě s komentářem generálního ředitele skupiny Volkswagen Martina Winterkorna, se týkají diskuzí o přísnějších emisních standardech EU směřujících možná až na hranici 65 g CO2/km do roku 2025.

 

Problém je podle Stadlera v tom, že splnění předpisů není výhradně věcí techniky. Tvrdší pravidla by nakonec mohla být kontraproduktivní, pokud finančně oslabí automobilky tím, že budou přikazovat výrobu produktů, které spotřebitelé odmítnou. „My normy musíme splnit, ale musíme vidět, zda za námi stojí i zákazníci,“uvedl Stadler.

 

Stadler uvedl, že CO2 je největší výzvou, které automobilový průmysl čelí s tím, že předpisy v EU, USA a Číně jsou si velmi podobné. Průmysl dělá velké pokroky, ale nová technika, jako jsou automobily s elektrickým pohonem a dobíjecí hybridy, teprve nacházejí cestu na trh a k zákazníkům.

 

 „Je příliš brzy vědět, jak na ně trh bude reagovat, teprve z toho bude jasné, zda automobilky budou mít dostatečnou finanční sílu, aby si mohly další rozvoj technologie dovolit,“ uvedl Stadler. „Potřebujete spoustu nových technických řešení. Potřebujete k tomu silnou společnost a finanční sílu. Musíte mít ty nejlepší inženýry a pak můžete říci, že tato technologie je pro vhodná tento trh,“ uzavřel Stadler.