name | autoweek.cz

Cadillac do Evropy s novou strategií

Cadillac do Evropy s novou strategií

07.12.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Je zapotřebí, aby značka Cadillac v Evropě prodávala značný počet vozů proto, aby byla úspěšným světovým hráčem? Nikoli, říká šéf Cadillacu Don Butler. Značka však Evropu neopouští. Připravuje novou strategii.

Cadillac se snaží svá auta v Evropě prodávat už asi dvě desetiletí. Letos v září se v celé Evropě prodalo 412 vozů Cadillac, což je o dost méně než 953 vloni prodaných vozů, ale hlavně je to celkově strašně málo.

Podstatou neúspěchu Cadillacu u evropských zákazníků je z velké části nedostatečně přitažlivá výrobní řada. Jsou to velké automobily určené americkým zákazníkům a žádné nejezdí na naftu. Avšak s přicházejícím kompaktním sedanem ATS, který má konkurovat BMW řady 3, a sedanem XTS, představovaným jako soupeř pro Audi A6, bude mít Cadillac k dispozici dva nové přitažlivé výrobky. Zvažují se i modely poháněné vznětovými motory.

Jinde ve světě je situace úplně jiná. Vedení Cadillaku očekává, že letos ve 39 zemích mimo území USA prodá 50 000 vozů. Z tohoto počtu se o něco více než polovina prodá v Číně. Nejprodávanějším tam je model SRX. Není proto překvapením, že Čína je základním kamenem globálního plánu Cadillacu.

Proč je i při tak zoufale malém prodeji Evropa přesto pro Cadillac důležitá? „O smysluplnou přítomnost v Evropě bychom usilovali z řady důvodů,“ říká viceprezident pro marketing u Cadillacu Don Butler. „Je to důležitý trh pro GM jako celek. Jsme jednou z globálních značek, a tak je pro nás důležité být přítomni všude, kde to na světě má smysl, a v Evropě to smysl má. Navíc Evropa nadále určuje do jisté míru luxusu,\" uvádí Butler. „Pojmem smysluplná přítomnost nemyslím, že budeme těsně soupeřit s BMW, Audi nebo Mercedesem-Benz na jejich domácím trhu. Takto uvažovat by bylo hloupé. Evropa je velmi náročný trh, jenž je tradičně velmi loajální k těmto značkám. Takže v případě Evropy se jedná o smysluplnou přítomnost, ale ne významnou pokud jde o velký objem. Poté, co jsme dosáhli úspěch v USA a Číně můžeme začít růst a získávat výhodné postavení v Evropě.“

„Pohlížím na to skoro jako na butikový přístup, tedy takový, jaký mají Aston Martin nebo Bentley v USA. Nejde o velký objem, ale všude, kde je zákazník v kontaktu s těmito značkami provází jej nejvyšší možná úroveň exkluzivity. Tento typ přístupu bychom zavedli v Evropě,\" říká Butler.

„Potřebujete být v Evropě úspěšní? Ne, nemyslím si, že musíte být úspěšní z hlediska velkého objemu prodeje. Avšak užitečná přítomnost v Evropě má smysl,“ dodal Butler.

O nabídce vozů Cadillac v České republice jsme psali zde.