name | autoweek.cz

Cadillac modelový rok 2012

Cadillac modelový rok 2012

27.10.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Oficiální dovozce vozů Cadillac v České republice, společnost A. Charouz Motors, uvedla na zámku Štiřín na český trh vozy modelového roku 2012 včetně kompletní řady CTS-V.

Značka Cadillac v loňském roce dodala 181 000 vozů, letos za tři čtvrtletí prodala 149 000 aut. Přesně před rokem Cadillac ohlásil v Lucemburku svůj návrat do Evropy. Rok 2011 je proto přechodným rokem. V Evropě se prodávají tři modelové typy - CTS, SRX a Escalade. V současné době je v západní Evropě 40 prodejců a 160 servisních partnerů. V Evropě bylo v roce 2010 prodáno 2800 vozů Cadillac, v letošním roce za devět měsíců 2400 automobilů, což dává šanci na překročení hranice 3000 vozů.

Cílem pro následující tři až čtyři roky je dosažení hranice 5000 dodaných vozů, což ale zahrnuje i ruský trh, od něhož se očekává odběr asi poloviny uvedeného počtu vozidel. V posílení pozice v západní Evropě Cadillacu chybí turbodiesely. Vozy Cadillac zaujímají unikátní postavení mezi luxusními vozy. Snaží se oslovovat individualisty, kteří se chtějí odlišit a přitom vyžadují velký výkon, komfort a exkluzivitu.

Společnost A. Charouz Motors uvedla vozy značky Cadillac na český trh v roce 2005. Zůstala jediným oficiálním dovozcem a servisem americké značky i poté, co evropské zastoupení značky převzala nová společnost Cadillac Europe se sídlem v Lucemburku. Zároveň byla společnost Charouz Motors jmenována i autorizovaným distributorem a servisem i pro Slovenskou republiku. Zároveň se v pražské centrále Charouz Motors připravuje oficiální otevření autosalonu a servisu v chorvatském Záhřebu.

 

V doplněné nabídce vozů značky Cadillac modelový rok 2012 jsou mimo jiné i obrovské SUV Escalade včetně verze Escalade Hybrid - kolos o hmotnosti 2,5 t s motorem V8 6,0 l a s kombinovanou spotřebou 11,1 l/100 km. Základní podoba modelu Escalade je poháněna motorem Vortec V8 6,2 l se systémem GM Active Fuel Management, odpojujícím při malém zatížení čtyři válce. Její cena začíná na 1 868 857 Kč bez dopravních nákladů, které činí 23 906 Kč (všechny ceny jsou vč. DPH).

Crossover s pohonem všech kol SRX má motor V6 3,0 l. Cena začíná na 1 214 328 Kč (plus dopravní náklady ve výši 23 906 Kč).

Jako úplná novinka přichází na český trh CTS-V Sport Wagon završující nabídku řady CTS-V. Jde o nejrychlejší sportovní kombi své třídy na světě a spolu s dalšími vozy série V představuje nejrychlejší řadu značky Cadillac, která kdy byla vyrobena.

„Série CTS-V představuje vrchol našeho designu, technologií a výkonu. CTS-V Sport Wagon je přirozeným rozšířením řady CTS-V a řady CTS. Nabízí nekompromisní auto pro nadšence, kteří navíc chtějí i funkční, užitečný vůz.“, říká Wolfgang Schubert, generální ředitel společnosti Cadillac pro Evropu.

CTS-V modely ve variantách Sedan, Coupe a Sport Wagon charakterizuje motor V8, pohon zadních kol, luxusní interiér a použití moderní techniky. Všechny tři mohou být vybaveny šestirychlostní přímo řazenou nebo samočinnou převodovkou.

Celohliníkový motor V8 6,2 l s mechanicky poháněným dmychadlem Eaton Gen 6 S/C R1900 poskytuje výkon 415 kW (564 k) při 6100/min a s točivý moment 747 N.m při 3800/min. Je to nejvýkonnější motor v historii značky Cadillac. Sedan a Coupe s ním dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,0 s, kombi Sport Wagon za 4,1 s.

Točivý moment se přenáší na zadní nápravu převodovkou Tremec TR6060 s dvojitou spojkou nebo samočinnou Hydra-Matic 6L90E s možností ovládání na volantu.

Zatímco akcelerace je u obou variant stejná, největší rychlosti je u samočinné převodovky 282 km/h, zatímco u dvojspojkové  až 308 km/h. Zadní diferenciál s uzávěrkou je vybaven speciálním chladičem oleje.

Ke standardní výbavě CTS-V patří nejrychleji aktivní systém tlumičů Magnetic Ride Control vyvinutý ve spolupráci GM se společností Delphi (převzalo jej mj. i Ferrari a Audi pro vozy allroad). Řidič má k dispozici volbu ze dvou jízdních režimů Tour a Sport. Cadillac u systému uvádí minimální životnost 160 000 km (100 000 mil). Brzdy byly navrženy ve spolupráci s firmou Brembo. Mají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu. Kola jsou 19\".

Zavazadlový prostor má objem 412 l, po sklopení asymetricky dělených zadních sedadel 1484 l. Interiér je vybaven sportovními koženými sedadly Recaro, která jsou vyhřívaná a odvětrávaná. Informační výbava zahrnuje navigaci na LCD obrazovce s vysokým rozlišením, digitální hifi-aparaturu Bose 5.1 a 40 GB pevný disk pro ukládání hudebních souborů.

Základní verze modelu CTS jsou vybaveny třílitrovým motorem V6 a k dispozici jsou i ve verzi s pohonem všech kol. Jejich cena začíná u 1 168 135 Kč u sedanu CTS (cena vč. DPH ale bez dopravních nákladů ve výši 23 906 Kč). Cena varianty CTS-V s přeplňovaným motorem V8 6,2 l začíná u 1 949 677 Kč (bez dopravních nákladů).

Cadillac plánuje rozšíření nabídky o nové modely. V roce 2012 se na severoamerickém trhu objeví první XTS Luxury Sedan, jenž se řadí nad model CTS jako konkurent vozů jako je Audi A8. Vychází z konceptu Platinum XTS představeného v roce 2010 a letos předvedeného na autosalonu v Ženevě.

Pak přijde novinka na druhém konci nabídky, tedy menší než CTS. Nový kompaktní sedan označovaný ATS Compact sedan je očekáván v létě 2012 a měl by kombinací sportovního a luxusního charakteru s pohonem zadních kol konkurovat vozům BMW řady 3 a Mercedes třídy C, které má překonat i nižší hmotností.

Špičkovým reprezentantem značky se stane klasické GT, které bylo nedávno v Pebble Beach a ve Frankfurtu představeno jako koncept čtyřmístného kabrioletu Cadillac Ciel. Ciel je současně ukázkou nového stylu designu, který by se měl postupně objevovat u všech nových modelů značky Cadillac.

Cadillac už také oznámil plán výroby luxusního kupé ELR s elektrickým pohonem s prodlouženým dojezdem na obdobném principu jako Chevrolet Volt. Tento vůz byl nedávno předveden jako koncept Converj.