name | autoweek.cz

Camp Jeep 2019 v San Martino di Castrozza

Camp Jeep 2019 v San Martino di Castrozza

16.07.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značky Jeep a Mopar spojily své síly v rekordní akci. V San Martino di Castrozza v Itálii se uskutečnilo nejvýznamnější setkání v rámci skupiny Jeep Owners Group. Hlavní událostí zde byla evropská premiéra pick-upu Gladiator.
Šestý tábor Jeep byl velkým úspěchem: zúčastnilo se jej přes 700 vozů SUV a více než 1500 lidí, což svědčí o unikátním spojení značky Jeep s jejími nadšenými majiteli. Areál Camp Jeep byl zřízen za použití 100 m3 kmenů v celkovém objemu 250 tun dřeva, které pocházelo ze stromů, které během posledních říjnových bouří popadaly v okolních lesích.
 
Aktivity, nabízené v průběhu víkendu, zahrnovaly off-roadová dobrodružství s instruktory z Jeep Academy, venkovní sportovní aktivity, grilování, hry pro děti a živé koncerty. To vše vyvrcholilo ve velkolepém závěru v podobě Jeep Parade, která dosáhla Rolle Pass v nadmořské výšce 2000 m.
 
Hvězdou letošního setkání majitelů a příznivců vozidel značky Jeep byl nový Gladiator, pickup střední velikosti, který značka poprvé představila v Evropě. S Gladiatorem se Jeep vrací do segmentu pick-upů s pohonem všech kol.
 
Bezkonkurenční schopnost průjezdu terénem je zajištěna díky osvědčeným systémům pohonu všech kol Command-Trac a Rock-Trac, třetí generaci náprav Dana 44, elektronickým uzávěrkám předního a zadního diferenciálu Tru-Lock, v segmentu ojedinělému elektronicky odpojitelnému stabilizátoru přední nápravy a 32“ offroadovým pneumatikám.
 
Na evropském trhu bude jedinou nabídkou vznětový motor 3,0 V6 EcoDiesel o výkonu 190 kW (260 k) a s točivým momentem 600 N.m. Bude standardně spojen se systémem Engine Stop-Start (ESS). Používá turbodmychadlo s ložisky s nízkým valivým třením pro výkon v nízkých otáčkách. Bude kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou, která optimalizuje výkon v terénu a umožňuje hladkou jízdu i efektivní přenos točivého momentu i při jízdě po dálnici.
 
Pokročilé technologie zahrnují čelní offrodovou kameru pro lepší výhled v náročném terénu a čtvrtou generaci infotelematického systému Uconnect s možností volby 7“ nebo 8,4“ dotykového displeje se zoomováním. K dispozici je řada pokročilých bezpečnostních systémů včetně sledování mrtvého úhlu a detekce křížení dráhy za vozidlem, varování před čelním nárazem, adaptivního tempomatu a standardní parkovací kamery ParkView s dynamickým naváděním.
 
U prodejců značky Jeep v regionu EMEA se Gladiator objeví v příštím roce ve stupních výbavy Sport, Overland a Rubicon. Nový Jeep Gladiator se vyrábí v Toledu ve státě Ohio
 
V Campu Jeep také debutoval nový Jeep Wrangler 1941 v úpravě od divize Mopar. Jeep Wrangler 1941 je vozidlo s pohonem všech kol a díly Jeep Performance, které dále zvyšují jeho schopnosti jízdy v terénu. K tomu se přidává sada pro zvětšení zdvihu pérování o 2“ (5 cm), masivnější ochranu karoserie, úpravy pro zatraktivnění vzhledu a šnorchl. Grafika 1941 připomíná významný rok pro značku Jeep - zrození Willysu. Tato verze přijde do prodeje po skončení léta se dvou- i čtyřdveřovou karoserií, turbodieselem 2,2 l MultiJet/147 kW (200 k), osmistupňovou automatickou převodovkou a všemi úrovněmi výbavy Sport, Sahara a Rubicon.