name | autoweek.cz

Cestou do Frankfurtu

Cestou do Frankfurtu

08.09.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Návštěvníky autosalonu IAA, ale samozřejmě nejen je, přilétající do Frankfurtu letadlem, čeká neobvyklé uvítání - největší logo Chevroletu na světě připomínající 100 let existence značky.

Na ploše 600 m2 je před přistávací drahou letiště ve Frankfurtu na následujících několik dní umístěno obří logo značky Chevrolet. \"Zlatý motýlek\" je jedním z nejslavnějších průmyslových symbolů na světě. V této neobvyklé podobě o rozloze obytného domu bude dobře viditelné z okének přistávajících letadel.

Návštěvníkům Frankfurtu připomene, že to je právě 100 let od doby, kdy původem švýcarský závodník Louis Chevrolet a americký konstruktér Billy Durant založili v Detroitu společnou firmu. Přesně to bylo 3. listopadu roku 1911.

Slavné logo ve tvaru zlatého motýlka se objevilo poprvé v roce 1913 a o jeho původu se dodnes vedou dohady. A´t již jej nakreslil někdo z Durantovy rodiny na ubrousek při čekání na večeři, nebo jej Louis Chevrolet vytvořil podle švýcarské vlajky nebo upravil podle reklamního plakátu jakéhosi prodejce uhlí v Atlantě, dnes je symbolem automobilky, která navzdory sta letům existence neustále roste. Její letošní první pololetí s prodejem 2,35 milionu vozů po celém světě bylo totiž nejúspěšnějším v celé její staleté historii.