name | autoweek.cz

Chevrolet Corvette C8 v předpremiéře

Chevrolet Corvette C8 v předpremiéře

13.04.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Chevrolet oficiálně potvrdil, že v létě se začne vyrábět osmou generaci Vette, první s motorem před zadní nápravou. Oficiální premiéra je plánována na 18. červenec a neuskuteční se na žádném autosalonu.
Světová motoristická média a v poslední době už i sociální sítě po celém světě už mnoho měsíců udržuje v napětí podoba příští generace Chevroletu Corvette. Dokonce už několik desetiletí se očekává příchod verze s motorem před zadní nápravou. Nyní je konečně zde. Ještě před oficiální premiérou General Motors Corvette C8 pro modelový rok 2020 překvapivě předvedlo a zveřejnilo první oficiální fotografie luxusního sportovního vozu, s nímž se chce postavit Ferrari, Lamborghini nebo McLarenu.

Prototyp Corvette C8, zatím stále zamaskovaný pod kamuflovací fólii, vyjel do ulic New Yorku. Za volantem byl hlavní inženýr projektu Corvette Tadge Juechter a vedle něho seděla generální ředitelka GM Mary Barraová. Směřovali k výročnímu galavečeru nadace Stephen Siller Tunnel to Towers Foundation.

Během slavnostního večera GM oficiálně oznámilo, že poslední vyrobená Vette C7 bude vydražena ve prospěch nadace. Poslední Corvette sedmé generace bude černá Z06, oznámil GM. Její dražba je naplánována na 28. června.

„GM, GMC a Chevrolet dlouhodobě podporují Nadaci Stephen Siller Tunnel to Towers a její úsilí pomáhat zraněným a pozůstalým po těch, kteří zachraňují životy jiných. Prodej kultovní Corvette C7 pomůže nadaci pokračovat v její užitečné práci a připraví cestu pro Corvette příští generace, kterou představíme 18. července,“ řekla Barraová. Nadace byla založena na paměť hasiče Stephena Stillera, který zahynul při záchraně lidí po útocích 11. září 2001.

Corvette nemusí generovat objem prodeje, který se očekává od jakýchkoliv SUV Chevy, je již dlouho očekáván jako sportovní symbol Ameriky, což který dává patřičný kredit nejen pro GM, ale pro celý automobilový průmysl Spojených států.

Prototyp Corvette osmé generace vyjel ze závodu Bowling Green ve státě Kentucky. Jde o výsledek několik desítek let dlouhého vývoje, který se v posledních měsících několikrát pozdržel - kvůli potížím s elektroinstalací a problémům s hliníkovou nosnou strukturou, která vykazovala příliš malou tuhost pro vůz poháněný tak výkonným motorem (podle neoficiálních informací by nejvýkonnější verze měla dosáhnout 1000 k).

GM zatím o C8nezveřejnilo žádné oficiální informace kromě toho, že bude mít poprvé motor před zadní nápravou. Předpokládá se, že základní verze bude poháněna vylepšeným V8 6,2 l přes dvouspojkovou převodovku DCT. Další verze by měly vycházet ze stávajících Z06 a ZR1 s motorem 5,5 l twin turbo. Připravuje se i špičková verze s hybridním pohonem, kombinujícím V8 5,5 l twin turbo s elektromotorem, nazvaná Zora (podle „otce“ Corvetty Zory Arcus Duntova) a disponující celkovým výkonem 746 kW (1000 k).