name | autoweek.cz

Citroën DS5 Hybrid4 na český trh

Citroën DS5 Hybrid4 na český trh

04.07.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

První vůz značky Citroën s hybridním pohonem DS5 Hybrid4 byl uveden na český trh v Praze Čestlicích ve školicím středisku značky. Spojuje výkon vznětového motoru HDi s elektrickým pohonem umožňujícím pohon všech kol.

Citroën DS5 je prvním modelem značky, který je nově vybavován také technologií Hybrid4, což je plně hybridní pohon, který kombinuje vznětový motor HDi s elektrickým pohonem.

Citroën DS5 byl nedávno uveden na český trh už bylo prodáno 55 z letos plánovaných 75 vozů. Přitom hybridní verze se v Evropě všude, kde už byla uvedena, prodává mnohem lépe, než se původně očekávalo - volí ji 20 % kupujících.

Technologie hybridního pohonu Hybrid4 nabízí jak výkonnost, pohon všech kol, elektrický provoz ve městě i zvýšení výkonu pro lepší akceleraci a nízké emise CO2. V městském provozu to v porovnání s rovnocenným vznětovým motorem je o 30-35 %, mimo město o 10-15 %. Systém Hybrid4 kombinuje turbodiesel 2,0 HDi 160, systém Start&Stop s reverzibilním alternátorem 2. generace, robotizovanou šestirychlostní převodovku, elektromotor  a řídicí jednotku Power Train Management Unit.

Vpředu napříč je uložen vznětový dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem s proměnlivou geometrií. Má největší výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 300 N.m.

Na zadní nápravě umístěný synchronní elektromotor s permanentními magnety má výkon 27 kW s největším točivým momentem 200 N.m. Turbodiesel pohání přední kola a elektromotor zadní kola.

Vůz dosahuje největší rychlost 211 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Spotřeba nafty v kombinovaném režimu je 3,8 l/100 km, přičemž v městském provozu to je jen 3,9 l/100 km a mimoměstský cyklus je se 3,7 l/100 km.

Technologie Hybrid4 umožňuje řidiči volbu ze čtyř režimů ovladačem na středové konzoli. Standardní režim AUTO optimalizuje spotřebu paliva automaticky řízeným přechodem mezi použitím spalovacího a elektrického motoru. Režim ZEV (Zero Emission Vehicle) umožňuje při dostatečně nabitém akumulátoru do rychlosti 60 km/h a do vzdálenosti 4 km jízdu v plně elektrickém režimu. V režimu 4WD jsou při nízké adhezi poháněna všechna kola - přední spalovacím motorem a zadní elektrickým motorem. Čtvrtý režim SPORT zlepšuje za pomocí elektrického motoru výkon spalovacího motoru a umožní dynamičtější jízdu.

Citroën DS5 Hybrid4 přebírá všechny přednosti základní podoby modelu DS5. Bezklíčkový přístup do vozidla umožňuje otevření dveří a spuštění a vypnutí pohonné jednotky tlačítkem bez použití klíče. Automaticky rozezná přítomnost dálkového ovládání až do vzdálenosti 2 m od vozidla. Pro uzamčení vozidla stačí dotek na určeném místě kliky dveří. Znakem je sklopení vnějších zpětných zrcátek.

Informační prvky jsou soustředěny kolem řidiče a vysoká středová konzole s volicí pákou přímo navazuje na loketní opěrku. Vyšší posaz zaručuje dobrý výhled s vyšším pocitem bezpečnosti a přehled o dění kolem vozu.

Citroën DS5 Hybrid4 je vybaven Head-Up displejem, který zobrazuje základní jízdní informace (rychlost, nastavení tempomatu, doporučení navigace) v zorném poli řidiče. Spolu s navigačním systémem e-MyWay je k dispozici barevná kamera na zádi.

Automatické dálkové světlomety a systém výstrahy před vybočením z jízdního pruhu AFIL 2. generace jsou ovládány pomocí miniaturní kamery zabudované za čelním sklem (na místě dešťového senzoru). Funkce Automatických dálkových světlometů samočinně aktivuje a deaktivuje dálkové světlomety s ohledem na okolní provozní podmínky. Funkce AFIL 2. generace využívá kameru zabudovanou ve zpětném zrcátku a rozpoznávání čar na silnici na základě digitálního zobrazování namísto standardní technologie rozeznávání jízdních pruhů za pomoci čidel. Kamera umožňuje systému AFIL lépe předvídat, protože rozpoznává dělící čáry na několik metrů dopředu.

Na českém trhu se Citroën DS5 Hybrid4 Airdream dodává ve dvou úrovních výbavy Style a Sport se zaváděcí cenou 964 900 Kč.