name | autoweek.cz

Citroën nabízí nový Jumper

Citroën nabízí nový Jumper

02.06.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Velký užitkový vůz Citroën Jumper prošel výraznou obměnou. Dostal modernější vzhled a nové technické prvky. Přitom si plně zachovává dosavadní funkčnost i maximální využitelnost. Citroën navíc přidává zpřehlednění nabídky a zvýhodnění volby vyšších variant.

Citroënů Jumper bylo od jeho uvedení na trh zaregistrováno téměř 800 000 kusů. Na tento úspěch chce navázat i nová generace tohoto vozidla, využívajícího zkušenosti značky z vývoje a prodeje užitkových vozidel.

 

Uvedením nového Jumperu tak má Citroën opět kompletní řadu čtyř moderních užitkových vozidel pokrývající celou škálu požadovaných velikostí nabízených za rozumnou cenu, takže pro uživatele představují dobrou investici.  To by Citroënu mělo pomoci udržet kontinuální trend růstu na českém trhu trvající už od roku 2010. Pro Citroën představují asi 80 % zákazníků malé a střední firmy.

 

Na českém trhu je letos Jumper čtvrtým nejprodávanějším vozem této kategorie:

1. Fiat Ducato    294 (+128)

2. Peugeot Boxer            291 (+101)

3. Renault Master           223 (-)

4. Citroën Jumper           220 (+50 ks)

5. Mercedes-Benz Sprinter        205 (+53)

celkem 1650 (+265)

 

Modernější design zdůrazňuje větší dynamičnost a robustnost novým řešením přední masky, novými světlomety s denními světly s LED. Na základě požadavků zákazníků má nosná struktura větší tuhost, bylo zesíleno uchycení zadních dveří a zesílen i systém bočních posuvných dveří.

 

Nový Jumper nabízí různé typy typů karoserií se čtyřmi délkami (L1, L2, L3 a L4), třemi rozvory (300 - 345 - 404 cm) a třemi výškami (H1, H2 a H3). Celkem je v nabídce osm typů karoserií s nákladovým prostorem o objemu v rozmezí od 8 do 17 m3. Nový Jumper nabízí šířku nákladového prostoru mezi podběhy kol 142 cm a užitečnou šířkou 187 cm.  Užitečná délka až 407 cm je na úrovni nejlepších furgonů.

 

Boční posuvné dveře jsou až 125 cm široké, zadní dveře s výškou až 203 cm jsou nejvyšší v kategorii. Otevírání zadních dveří je v úhlu 96°, který lze díky výsuvnému táhlu zvětšit na 180°, nebo za příplatek až na 270°. Výška nákladového prahu se pohybuje od 49 do 60 cm. Díky zadnímu pneumatickému odpružení se může světlá výška změnit o 7 cm při zachování konstantní světlé výšky vozu bez ohledu na zatížení.

 

Vůz je k dispozici v mnoha verzích: plechové a prosklené furgony, furgony s vestavbou tří sedadel ve druhé řadě (realizované společně s firmou Durisotti), valníky s jednoduchou (třímístnou) nebo dvojitou (sedmimístnou) kabinou, korby s celkovou povolenou hmotností jízdní soupravy 3,5 t (s označením 335 a nyní rovněž 435 Heavy 5, dodávané společně s firmou Gruau) a základy pro karosářské přestavby (podvozky, valníky, plošiny aj). Pro přepravu osob je určen Jumper v pěti- a devítimístné verzi kombi.

 

Nový Citroën Jumper přináší i snižující se provozní náklady a spotřebu pohonných hmot sníženou u některých verzí o téměř 15 % proti předchozí generaci. Motory jsou nově vybaveny vstřikováním od firmy Continental, jinak se po konstrukční stránce nezměnily. Motory jsou k dispozici 2.2 HDi ve verzích 110 (81 kW/250 N.m), 130 (96 kW/320 N.m) a 150 (110 kW/350 N.m) nebo 3.0 HDi 180 (130 kW/400 N.m).

 

Velká pozornost byla věnována interiéru vozu, důraz byl kladen zejména na praktičnost a ergonomii při práci včetně využití jako kanceláře. Praktičnost pracoviště řidiče zvyšuje řadicí páka na přístrojové desce a psací stolek s nastavitelnou výškou v centrální části.

 

Součástí sériové výbavy je zásuvka 12 V ve středu přístrojové desky, která je vhodně umístěná pro připojení telefonu nebo notebooku. Sedadlo řidiče může být vybaveno systémem proměnného odpružení, které se nastavuje podle hmotnosti řidiče od 40 do 130 kg. 

 

Nový Jumper nabízí připojení díky zařízení Connecting Box (hands free sada Bluetooth a zástrčka USB). Systém umožňuje i funkci Streaming audio, umožňující poslech hudby uložené v mobilním telefonu bez nutnosti jeho zapojení do audio systému.

 

Novinkou je poprvé v této kategorii nabízený 5" barevný dotykový displej, do něhož lze zapojit další funkce, např. navigaci nebo zpětnou kameru, a lze pomocí něho ovládat funkce spojené s médii (rádio, telefon, palubní počítač). Zpětnou kameru lze využívat nejen při couvání, ale např. i pro kontrolu nakládání a vykládán nákladu.

 

Pro větší bezpečnost a jízdní komfort je vůz vybaven systémy Inteligent Traction Control (ITC), Hill Descent Control (HDC, regulace rychlosti při jízdě ze svahu se sklonem nad 8 %), programovatelným tempomatem/omezovačem rychlosti, systémem varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, detektorem stavu tlaku vzduchu v pneumatikách pro větší klid v každodenním provozu.

 

Citroën se proto orientuje na cenovou výhodnost s jasně definovanou nabídkou bez skrývání nutných doplňků výbavy za příplatek. K tomu se přidává tzv. modulární nabídka, umožňující získat za zvýhodněných podmínek jen za příplatek 10 000 Kč jeden z parametrů vyšší verze (např. celkovou hmotnost, délku, výšku, výkon motoru nebo úrovně výbavy).

 

Zákazník má na výběr vyšší výbavu se slevou 25 000 Kč nebo servisní smlouvu Free Drive s bezplatným servisem na dva roky (ten zahrnuje servisní prohlídky, opotřebované díly, spotřební materiál, práci a náhradní vozidlo zdarma).

 

Cena nového Citroënu Jumper začíná u verze Furgon 2,2 HDi 110 MAN6 na 555 700 Kč bez DPH, s využitím financování Citroën Financial Services a slevy pro firemní klienty od 30 % lze tento vůz u participujících prodejců získat už za 324 000 Kč.