name | autoweek.cz

Corvette Stingray se hlásí ke značce Chevrolet

Corvette Stingray se hlásí ke značce Chevrolet

18.03.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace Corvette ještě letos přijde i do Evropy, kde chce přitahovat zájem ke značce Chevrolet. Nový kabriolet Corvette Stingray Convertible je tedy nejen nejvýkonnější standardní Corvette v historii, ale totéž platí i pro značku Chevrolet.

Chevrolet na ženevském autosalonu představil v evropské premiéře Corvette Stingray modelového roku 2014 a k tomu ve světové premiéře odhalil kabriolet Corvette Stingray. S maximálním výkonem 335 kW (450 k) a točivým momentem 610 N.m je to nejvýkonnějším standardním modelem Corvette v historii.

Důležitou změnou, patrnou i v Ženevě, je přesun modelové řady Corvette jako součást modelové nabídky značky Chevrolet. Vozy Corvette Stingray v podobě kupé i Convertible byly poprvé vystaveny na stánku Chevroletu a nikoliv jako dosud ve spojení s Cadillacem jako samostatná značka s odlišným dovozcem.

Sedmá generace přichází v době, kdy si připomínáme 60 let od představení první generace Corvette. Ta tehdy přišla s otevřenou karoserií. „Kabriolet je neodmyslitelnou součástí modelové řady Corvette od samého počátku v roce 1953," řekl Ed Welburn, viceprezident GM pro globální design. „U nového Corvette Stingray jsme navrhli a vyvíjeli kupé a kabriolet současně. Výsledkem je, že Corvette Stingray poskytuje požitek z jízdy v otevřeném automobilu bez jakýchkoliv kompromisů v oblasti výkonu, technologie nebo designu."

Corvette Stingray kupé a kabriolet se po celém světě, tedy i v Evropě, začnou prodávat koncem roku 2013. Verze určené na export se budou lišit pouze prvky modifikovanými pro splnění předpisů jednotlivých trhů jako je např. osvětlení, ostřikovače reflektorů a vnější zpětná zrcátka.

Všechny technologie a atributy kupé Corvette Stingray poskytuje i kabriolet. Strukturální změny se omezily pouze na vytvoření prostoru pro plátěnou střechu a změnu polohy upevňovacích bodů bezpečnostních pásů.

Základem modelu Corvette Stingray je zcela nový prostorový hliníkový rám, který má o 57 % větší tuhost a přitom je o 45 kg lehčí než ocelový rám předchozí generace modelu Corvette. Protože u kabrioletu nebylo nutné zesílení struktury rámu, obě verze mají prakticky stejnou výkonovou hmotnost.

Vidlicový osmiválec LT16,2 l, který má ventilový rozvod OHV a dva ventily na válec, kombinuje několik vyspělých technologií, jako přímé vstřikování paliva, systém vypínání válců při částečném zatížení Active Fuel Management a kontinuální variabilní časování ventilů pro optimalizaci spalování směsi, dosažení vysokého výkonu a účinnosti. Nový Chevrolet Corvette Stingray díky tomu bude mít nižší spotřebu paliva než aktuální generace.

Kabriolet Corvette Stingray má novou, plně automaticky stahovanou a natahovanou plátěnou střechu, která se dá elektricky otevřít pomocí dálkového ovladače na klíči, a to i na dálku nebo během jízdy do rychlosti 50 km/h. Hrubá třívrstvá plátěná střecha spolu s akustickým tlumícím materiálem a zadním oknem ze skla přispívají k nízké úrovni hluku v kabině.

Interiér zaujme ručně šitým koženým potahem, dekoračními obklady z uhlíkového kompozitu a hliníku, dvěma konfigurovatelnými monitory 8" pro sdružený přístroj řidiče a infotainment. Připraveny jsou dva alternativní typy sportovních sedadel s lehkým hořčíkovým rámem. Uspořádání kokpitu orientované na řidiče neumožňuje za přijatelnou cenu vytvořit verzi s volantem na pravé straně.

Řidič má k dispozici vyspělé technologie jako systém regulace jízdní dynamiky Drive Mode Selector, umožňující nastavit 12 parametrů vozidla v pěti režimech podle preferencí řidiče, a nové sedmirychlostní přímo řazené převodovky s funkci Active Rev Matching, která zohledňuje aktuální řazení a automaticky přizpůsobuje otáčky motoru pro optimální přeřazení.

Ve velkém rozsahu jsou na voze použity lehké materiály včetně uhlíkových kompozitů u kapoty motoru, odnímatelného panelu střechy kupé, předních i zadních blatníků a dveří a aerodynamických panelů zakrývajících spodní část podlahy. Corvette má optimální rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50 %.

Pro nadšence je připravena sada pro jízdu na okruhu Z51 Performance Package obsahující: elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál, mazací soustavu motoru se suchou olejovou vanou a integrální soustavu prvků na zlepšení chlazení brzd, diferenciálu a převodovky, jakož i přídavné aerodynamické prvky zvyšující stabilitu při vysoké rychlosti.

Chevrolet Corvette Stingray MY 2014 je dlouhá 4495 mm při rozvoru 2710 mm. Vyrábí se v závodě Bowling Green v Kentucky v USA.