facelift modelů škoda fabia a roomster | Aktuality | autoweek.cz

Facelift modelů Škoda Fabia a Roomster

Facelift modelů Škoda Fabia a Roomster

23.02.2010 | Matějka Antonín | Aktuality

Škoda Auto představila krátce před ženevským autosalonem modernizované modelové řady Fabia a Roomster. Změnil se nejen vnější design jednotlivých verzí, včetně provedení Scout, ale především použité technologie a nabízené pohonné jednotky

Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily a zvýrazňují horizontální linii vozu. Modernizaci obou modelových řad doplňují dále např. nová hliníková kola, společně s novými ozdobnými kryty kol a novými odstíny laku. S modelovou řadou Fabia se společnosti Škoda Auto v uplynulých letech podařilo vytvořit základ portfolia kompaktních vozů, které zahrnuje již pět různých modelů. Stejně jako Fabia dostanou i modely Fabia Combi a Roomster s novou tváří řadu technických zlepšení. Svou premiéru si na ženevském autosalonu odbudou moderní, většinou přeplňované motory. Právě motorová paleta modelových řad Fabia a Roomster, je jádrem všech změn.

 

V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motorizace. Výkonové spektrum u benzínových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster. Všechny pohonné jednotky, dodávané do zemí Evropské Unie, splňují normu EU 5, nabízí nízkou spotřebu a tím i mimořádně nízké emise CO2.

 

Dlouhodobě nejprodávanější motorizace v ČR o zdvihovém objemu 1,2 litru, dosáhla díky modernizaci motorové palety modelových řad Fabia a Roomster výrazného technického pokroku. Nový motor 1,2 TSI zaujme točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček při současně hospodárné ekonomice provozu“, říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Cílem vývoje bylo zlepšení nejen samotného výkonu pohonných agregátů, ale i šetrnost vůči životnímu prostředí. Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.

 

Dieselové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu. Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru a snížení emisí škodlivin; všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km. Zplodiny se u všech verzí modelů Fabia a Roomster s dieselovým motorem čistí v oxidačním katalyzátoru a prostřednictvím recirkulace výfukových plynů.

 

Paleta motorizací modelové řady Fabia a Roomster pro ČR:

 

  • 1,2 HTP/44 kW (60 k) (ne pro Roomster)
  • 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
  • 1,4 16V/63 kW (86 k)
  • 1,2 TSI/63 kW (86 k)
  • 1,2 TSI/77 kW (105 k)

 

  • 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
  • 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
  • 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)



  • Facelift modelů Škoda Fabia a Roomster
  • Facelift modelů Škoda Fabia a Roomster
  • Facelift modelů Škoda Fabia a Roomster
  • Facelift modelů Škoda Fabia a Roomster
  • Facelift modelů Škoda Fabia a Roomster