name | autoweek.cz

Další DS se připravuje

Další DS se připravuje

15.04.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Citroen na autosalonu v Pekingu představí koncept luxusního vozu nazvaný Numéro 9. Není žádným tajemstvím, že se jedná o ukázku toho, jak bude vypadat reprezentativní model značky, který bude představovat vrchol speciální řady DS.

Uvedení exkluzivní řady modelů DS přineslo Citroenu velký prodejní úspěch. Za dva roky Citroen prodal přes 200 000 těchto vozů, navíc nabízených za vyšší ceny než běžnou produkci. Navíc se během letošního jara modely DS z produkce společného podniku PSA a ChngAn Automotive Group začnou prodávat i v Číně, kde mají velkou šanci uspět také.

Citroen dosud tvrdil, že modelem DS5 bude řada exkluzivních modelů DS, sestávající z vozů DS3, DS4 a DS5, uzavřena. Všeobecně se ale vědělo, že se připravuje ještě její největší a současně nejnoblesnější člen DS9. Nyní už Citroen v tiskové zprávě připouští, že ani tím ještě nabídka modelů DS neskončí. Měl by se představit ještě střední sedan, SUV (tedy spíš crossover) a velký sedan.

Citroen nekonvenční karoserii konceptu Numéro 9, který je předobrazem DS9, označuje jako Shooting Brake, tedy lovecké kombi, jenže to není přesné. Shooting Brake se totiž odvozují ze sportovních kupé a mívají jen třídveřovou karoserii.

Koncept dlouhý 4930 mm a vysoký jen 1270 mm zaujme dlouhatánskou přídí. Na 21" kolech vypadá senzačně. Jenže totéž se dalo říci i o Renaultu Vel Satis, Peugeotu 607 nebo Citroenu C6. Přesto jejich atraktivní design nestačil k tomu, aby zaujal jiné zákazníky než francouzskou politickou elitu.

Numéro 9 ukazuje, že se francouzské automobilky nevzdávají úsilí prosadit se v konzervativním světě luxusních aut originálním stylem. U Citroenu se ostatně vždycky snažili jít vlastní cestou, což dokládají historické legendy jako DS19, SM, CX nebo XM. V případě konceptu Numéro 9, či chcete-li DS9, by Citroen mohl mít větší šanci na úspěch. Představení vozu v Pekingu ukazuje jasnou orientaci na čínské zákazníky. A mezi těmi je mnoho mladých bohatých lidí dychtivých po atraktivním exkluzivním zboží, jímž by se odlišili od konzervativní starší generace jezdící v německých sedanech. Ne náhodou se proto na voze objevují grafické motivy převzaté od módní firmy Louis Vuitton, která je v Číně nesmírně oblíbená. Ostatně Citroen si reakci čínského trhu na podobné extravagance vyzkoušel na studii Métropolis. Pokud DS9 v Číně uspěje, má PSA v rukávu připraveno ještě jedno eso - neméně pozoruhodný koncept Peugeot HX1.

Numéro 9 má hybridní pohon. Jeho přední kola pohání zážehový motor 1,6 l přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 165 kW (225 k) a točivým momentem 275 N.m, ale použit se dá i turbodiesel. U zadní nápravy je elektromotor o výkonu 50 kW a točivém momentu 200 N.m, který může buď pomáhat spalovacímu motoru, takže díky tomu vůz dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s, nebo samostatně vůz pohánět ve zcela bezemisním režimu až na vzdálenost 50 km. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 1,7 l/100 km.