name | autoweek.cz

Defender žije!

Defender žije!

19.01.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Land Rover představil speciální edici k 70. výročí své existence Defender Works V8. S pětilitrovým motorem o výkonu 302 kW (405 k). Tento nejvýkonnější a nejrychlejší Defender, jaký kdy Land Rover vytvořil, patří do sběratelské edice 150 kusů Defender 70th Edition.
Značka Land Rover uvedla limitovanou edici 150 kusů vysoce výkonné verze Defenderu, která se výkonnostně nenechá zahanbit ani novým Mercedesem třídy G. Tento speciální Defender s osmiválcovým motorem byl vyroben k oslavě 70. výročí vzniku značky Land Rover, které oslaví v roce 2018.
 
Defender Works V8 je poctou všem předchozím výkonným verzím, jak Series III Stage 1 V8 z roku 1979 s motorem Rover 3,5 l o 90 k, tak Land Rover One Ten z roku 1983 a Ninety z roku 1984 se stejným motorem, ale ve verzi s výkonem 113 k, nebo 50th Anniversary Edition, se čtyřlitrovým motorem V8 ze druhé generace Range Roveru se vstřikováním paliva a výkonem 190 k, která je mezi nadšenci a sběrateli velice vyhledávaným vozem.
 
Defender Works V8 z roku 2018 je oficiálně prvním Land Roverem Defender uvedeným od roku 1998. Je to nejvýkonnější a nejrychlejší verze, jakou kdy Land Rover vytvořil. Nepřeplňovaný motor V8 5,0 l Euro 5 má 302 kW (405 k) při 6000/min a 515 N.m při 5000 min (standardní Defender má 122 k a 360 N.m). Defender Works zrychlí z nuly na 96 km/h za 5,6 s a dosahuje maximální rychlost je s elektronickým omezením 170 km/h.
 
„Je příznačné, že se nám podařilo naplno využít potenciál ikonického Defenderu, jehož všeobecně obdivovaný design zůstává synonymem Land Roveru i 70 let po té, co byl poprvé představen veřejnosti, Myšlenka uvést Defender s osmiválcovým motorem bylo něco, o čem jsme diskutovali už od roku 2014, kdy se Defender v Solihulu ještě vyráběl. Věděli jsme, že o výkonný a rychlý Defender je zájem, a pravý Land Rover je tou třešničkou na dortu pro náročné zákazníky, kteří kupují tyto sběratelské edice Defenderu,“ řekl ředitel Jaguar Land Rover Classic Tim Hannig.
 
Osmiválcový motor bude namontován do 150 speciálně upravených Defenderů. Doplní ho osmistupňová samočinná převodovka ZF se sportovním režimem, vylepšené brzdy a podvozek (pružiny, tlumiče a stabilizátory), plus 18“ hliníková kola Sawtooth a terénní pneumatiky o rozměru 265/65 R 18. Výrazně se vylepšilo osvětlení vozu včetně  bi-LED hlavních světlometů. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol s redukční převodovkou a mezinápravový diferenciál s předním a zadním diferenciálem.
 
Přední tuhá náprava je má vedení Panhardskou tyčí, zadní tuhá nápŕava s vlečenými rameny je v rámu ve tvaru A. Obě nápravy mají pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčný stablizátor. Všechny brzdy jsou kotoučové se čtyřpístkovými třmeny.
 
Přístrojová deska, výplně dveří, opěrky hlavy a sportovní sedadla Recaro jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněny kůží Windsor. Nechybí ani multimediální systém Classic vyvinutý divizí Land Rover Classic.
 
Defender Works V8 bude u Land Rover Classic možné objednat v obou verzích rozvoru 90 a 110. Základní cena verze 90 startuje na 4 311 000 Kč včetně DPH. Defender Works V8 je k dispozici ve Velké Británii (základní cena zde je 150 000 liber, za verzi s prodlouženým rozvorem 160 000 GBP). Na evropských trzích je dostupný i s levostranným řízením na základě individuálního dovozu v souladu s předpisy pro přestavby vozidel v zemích, kde se prodával Defender ve verzi vyráběné od roku 2012.
 
Několik vybraných úprav inspirovaných Defenderem Works V8 bude rovněž brzy možné zakoupit v Land Rover Classic. Patří mezi ně navýšení výkonu vznětového motoru TDCi, podvozek zaměřený na rychlou jízdu na silnici a sada pro vylepšení brzd.