name | autoweek.cz

Elektrododávky Deutsche Post s Fordem

Elektrododávky Deutsche Post s Fordem

15.06.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německá skupina Deutsche Post DHL začala s výrobou malých dodávkových vozidel s elektrickým pohonem Streescooter. Nyní se dohodla s Ford Motor o spolupráci na výrobě velkých užitkových vozidel s elektrickým pohonem. Je to už druhé fiasko, které tím utrpěl Volkswagen.
Když skupina Deutsche Post DHL hledala dodavatele malých dodávkových vozů s elektrickým pohonem, dostala nabídku od Volkswagen Group na vozy Caddy. Jenže nabídka byla údajně natolik nevýhodná, že se vedení skupiny rozhodlo začít ve velkém vyrábět vlastní elektromobil vyvinutý mj. ve spolupráci s organizací DEKRA a dalšími partnery.
 
Pro zlepšení ekonomičnosti projektu bylo rozhodnuto vyrábět tento Streetsooter ve větším množství a nabízet jej i externím zákazníkům, protože podobné městské rozvážkové vozidlo nenabízí žádná německá automobilka. Streetscootery se vyrábějí v Cáchách (Aachen) už byly dodány i společnosti Deutsche See. Deutsche Post současně po celém Německu buduje potřebnou infrastrukturu servisů pro tato vozidla.
 
Nyní přišla pro VW Group ze strany Deutsche Post DHL Group další nepříjemná rána, když si jako partnera pro vývoj a výrobu většího užitkového vozidla s elektrickým pohonem zvolila Ford Motor. Základem pro nově vyvíjený automobil bude Transit a Ford bude v projektu figurovat nejen jako subdodavatel, ale bude mít na starosti i konečnou montáž, prodej a servis. Pro německý automobilový průmysl je nicméně nepříjemné i to, že Ford Transit se vyrábí v tureckém Kocaeli.
 
První dodávky se plánují na červenec 2017 a do konce roku 2018 Deutsche Post počítá s odběrem nejméně 2500 vozidel. Už toto množství by z Fordu udělalo největšího výrobce užitkových elektromobilů v Evropě, ale cílová produkce by měla dosáhnout až 10 000 vozidel.
 
Projekt Deutsche Post DHL Group je pozoruhodný tím, že v současné době je pro takovouto společnost jednodušší vyvinout si a vyrobit vlastní vozidlo pokud podmínky nabízené automobilkami nejsou vyhovující. Ukazuje se, že dostupnost vývojového a konstrukčního softwaru umožňuje prakticky komukoliv navrhnout a po zajištění dodávek potřebných komponent i zajistit výrobu vlastních vozidel aniž by bylo nutné disponovat velkými týmy vývojářů a konstruktérů a investovat obrovské prostředky do budování výrobních závodů a jejich vybavení.