enyaq iv - další krok ve vývoji designu značky škoda | Aktuality | autoweek.cz

Enyaq iV - další krok ve vývoji designu značky Škoda

Enyaq iV - další krok ve vývoji designu značky Škoda

12.08.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Design prvního modelu značky Škoda postaveného na bázi modulární elektrifikované platformy MEB nově definuje vzhled elektrických SUV. Světová premiéra modelu Škoda Enyaq iV se uskuteční 1. září v Praze.
Už 1. září 2020 Škoda v Praze představí své první SUV s čistě elektrickým pohonem. Protože tento model znamená vstup automobilky do nové éry, přináší současně i nový krok ve vývoji designu.
 
„První vůz značky Škoda postavený na modulární elektrifikované platformě MEB koncernu Volkswagen spojuje emocionální linie s vyváženými a dynamickými proporcemi, nabízí velkorysý vnitřní prostor a ekologickou, zábavnou jízdu,“ slibuje informace Škoda Auto.
 
Vedoucí designu exteriéru značky Škoda Karl Neuhold představuje design modelu Enyaq iV: „I v případě modelu Enyaq iV sázíme na emocionální designový jazyk značky Škoda, kterým se vyznačují už modely Scala, Kamiq a čtvrtá generace Octavie. Také pro Enyaq iV jsou typické výrazné linie, čisté plochy a krystalické prvky, vyzdvihující um českých sklářů. Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV. Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy.

Design vozu Enyaq iV je progresivní, vyvážený a sebevědomý. Nové proporce mu dodávají mimořádnou dynamiku i velkorysou prostornost. Velká kola a velká světlá výška mu dodávají mohutný vzhled vozu SUV. I u našich elektrických vozů vědomě sázíme na výraznou masku, která je výrazným identifikačním rysem značky. V případě vozu Enyaq iV je maska protažená výrazně  dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled výkonného vozu. Pozornost poutají také Matrix-LED hlavní světlomety a světla pro denní svícení.“
 
Jaké jsou podle Neuholda největší rozdíly v designu exteriéru mezi elektrickým vozem, postaveným na MEB platformě, a vozem se spalovacím motorem? „Rozdíly spočívají ve výšce vozu a délce předních a zadních převisů. V případě platformy MEB je akumulátor umístěný v podlaze vozu, což šetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu. Karoserie vozu Enyaq iV je delší a velmi aerodynamická, což pozitivně ovlivňuje dojezd. Hodnota cx 0,27 je pro SUV této velikosti působivá.“
 
Enyaq iV je v očích Neuholda typický vůz značky Škoda: „Enyaq iV ztělesňuje všechny přednosti a silné stránky vozů Škoda a představuje důležitý krok k trvale udržitelné budoucnosti společnosti. Spojuje prostornost, všestrannost a Simply Clever nápady. Současně nabízí překvapivé a chytré funkce. Je to vůz pro aktivní život i rodinu. Hodí se i na dlouhé cesty. To vše z něj dělá dokonalého společníka pro každý den.“


  • Enyaq iV - další krok ve vývoji designu značky Škoda
  • Enyaq iV - další krok ve vývoji designu značky Škoda
  • Enyaq iV - další krok ve vývoji designu značky Škoda
  • Enyaq iV - další krok ve vývoji designu značky Škoda
  • Enyaq iV - další krok ve vývoji designu značky Škoda