dongfeng zřejmě prodá akcie psa | Aktuality | autoweek.cz

Dongfeng zřejmě prodá akcie PSA

Dongfeng zřejmě prodá akcie PSA

09.12.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Čínská společnost Dongfeng Motor se pravděpodobně zbaví svého podílu v PSA Group aby usnadnila její plánovanou fúzi s Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Čínská společnost Dongfeng Motor angažovala bankovní specialisty, aby prozkoumali možnosti jejího vlastnění akcií v PSA Group. Dongfeng má ve francouzské společnosti podíl 12,2 % a 19,5% hlasovacích práv. V kombinované společnosti, která by měla vzniknout spojením PSA a FCA, by její podíl činil asi polovinu těchto hodnot.
 
Holding Dongfeng je mnohem menší než PSA nebo FCA, nicméně jeho majetkový podíl ve společnosti zahrnující i automobilku Chrysler by mohl způsobit problémy vzhledem k současné obchodní válce mezi Washingtonem a Pekingem. Dlouholetý partner PSA Dongfeng se proto chystá představit představenstvu plán prodeje akcií PSA vycházející z doporučení bankovních analytiků.
 
Dongfeng se pokusí snížit svůj podíl ve sloučeném subjektu PSA a FCA na úroveň, která by byla přijatelná pro Výbor pro zahraniční investice ve Spojených státech (CFIUS). CFIUS kontroluje prodej akcií zahraničním investorům z hlediska možného rizika pro národní bezpečnost. Proto zpřísnil dohled nad obchody týkajícími se čínských subjektů. Podíl více než 5 % ve sloučené společnosti FCA-PSA by Dongfengu umožnil získat místo v představenstvu nové firmy.
 
Společnosti PSA a FCA doufají, že už v prosinci podepíší závaznou dohodu o vytvoření nové skupiny s podílem obou partnerů 50:50 % a hodnotou 50 miliard dolarů, která se bude snažit vyrovnat s nákladnými novými technologiemi a zpomalením globálního poklesu poptávky. Podle předběžné dohody převezme řízení nové společnosti Carlos Tavares z PSA jako generální ředitel a předsedou představenstva se stane John Elkann z FCA.
 
Dongfeng v roce 2014 pomohl s podporou francouzské vlády zachránit PSA Group před bankrotem zakoupením jejích akcií. Dongfeng a PSA mají v Číně společný podnik, který se oba partneři snaží restartovat snížením nákladů a ztrát ve výrobě, protože se mu v poslední době na trhu moc nedaří. Za prvních deset měsíců letošního roku prodal jen něco přes 100 000 kusů, což je o 55 % méně než v předchozím roce.