name | autoweek.cz

Fiat Freemont? Dodge Journey

Fiat Freemont? Dodge Journey

29.12.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Prvním reálným plodem spolupráce mezi Fiatem a Chryslerem se stane vůz Fiat Freemont, který se představí na autosalonu v Ženevě. Dalším bude Lancia Thema odvozená od Chrysleru 300.

Fiat Group kontroluje 20 % akcií koncernu Chrysler. Zatím se ale o vzájemné spolupráci přes Atlantik jen mluvilo. Vše dosud končilo prezentací Fiatu 500 na stáncích Chrysleru při amerických autosalonech.

V Ženevě se v březnu 2011 poprvé představí první reálný automobil zaplňující mezeru v nabídce jedné strany pomocí vozu ze druhé strany. Crossover Dodge Journey se promění ve Fiat Freemont. Tento 5- resp. 7-místný vůz by se měl u prodejců Fiatu objevit v červnu 2011. Současně s tím by se měl Dodge Journey přestat v Evropě prodávat (v roce 2009 si jej v zvolilo jen 8400 zákazníků a letos to bude nejméně o třetinu méně). Současně by tento vůz měl nahradit i minivan Ulysse, jehož výroba právě končí.

Očekává se, že by se Fiat neměl stylisticky moc lišit (samozřejmě kromě masky chladiče, kde znak Fiatu vystřídá býka z loga značky Dodge) od modernizované podoby vozu Journey představené nedávno na autosalonu v Los Angeles. Zachován by měl být i inovovaný interiér. Vůz ale bude mít jiný motor - dvoulitrový turbodiesel pocházející od VW s pouhými 103 kW (140 k) bude nahrazen vlastním turbodieselem Fiatu s výkonem 125 kW (170 k). O tom, zda se bude dodávat i s motorem V6 předběžná informace Fiatu nemluví.

Fiat Freemont se bude spolu s Dodge Journey vyrábět v mexické Toluce.

 

Dalším krokem v utužování partnerství bude představení nového reprezentativního modelu pro evropský trh. Ponese značku Lancia a bude vytvořen na bázi velkého sedanu Chrysler 300. Nová podoba Chrysleru 300, jež se stane i základem velké Lancie, se zanedlouho představí na autosalonu v Detroitu. Navenek bude jen málo odlišná, ale výrazně luxusnější než dosud bude interiér vozu. Nový model se stane nástupce luxusního modelu Lancia Thesis, jehož výroba byla pro nezájem kupujících ukončena v roce 2009.

Také velká Lancia, patrně pod jménem Thema, by se měla představit v Ženevě, ale do prodeje přijde až koncem roku 2011. Lancia se bude od Chrysleru lišit mnohem více než jen pozměněnou maskou chladiče. Předpokládá se, že nejžádanější bude s turbodieselem V6 3,0 l/170 kW od VM Motori. Lancia Thema (toto označení používal vrcholný model značky v letech 1984 až 1994) i Chrysler 300 se budou vyrábět v kanadské továrně Chrysleru v Bramptonu. Podle šéfa značek Chrysler a Lancia Oliviera Francoiseho budou všechny nové vozy Chrysler vyvíjeny ve spolupráci s techniky Lancie tak, aby měly co nejlepší jízdní vlastnosti odpovídající požadavkům evropských zákazníků.