name | autoweek.cz

Fiat Uno - zatím jen v Brazílii

Fiat Uno - zatím jen v Brazílii

06.05.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Fiat uvedl zatím jen na brazilském trhu zcela nové miniauto s legendárním jménem. Je ale vysoce pravděpodobné, že se Fiat Uno II. časem objeví i v Evropě a tedy i u nás.

Nové Uno si ze svého legendárního předchůdce vzalo jen jméno. I když základní koncept je samozřejmě obdobný je jeho styl je zcela odlišný od původní podoby navržené Giorgettem Giugiarem.

Původní Uno se vyrábělo v letech 1983 až 1995, kdy jej v nabídce vystřídalo Punto. Produkce Una překročila hranici šesti milionů kusů. Výroba Una ale pokračovala v jiných částech světa vč. Brazílie, kde se jej pod jménem Mille prodalo přes dva miliony kusů.

Nové Uno vzešlo z Progetto 327. Jeho design byl navržen turínským Fiat Centro Stile. Jeho styl vychází ze současného trendu pseudo-SUV, přičemž je v nabídce i verze Way, která plastovými doplňky tento styl ještě více podtrhuje.

Vůz je dlouhý 3770 mm, široký 1643 mm a vysoký 1490 mm. Rozvor náprav je 2370 mm a zavazadlový prostor má objem 280 l.

V Brazílii se \"Novo Uno\" prodává se zážehovými motory 1,0 Fire Evo a 1,4 Fire Evo pracujícími na flex-fuel, tedy směs benzinu a etanolu v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou.

Nové Uno se během května začne prodávat v Brazílii a poté se postupně objeví i na dalších jihoamerických trzích. Ač to původně nebylo v plánu, počítá se s uvedením Fiatu Uno i v Evropě, a to především pro země střední a východní Evropy a také v Rusku, Indii a Číně. Nové Uno se v nabídce zařadí mezi Pandu a Punto. Zatím není rozhodnuto o tom, kde se bude vyrábět - v úvahu přicházejí Bialsko-Biala v Polsku, Kragujevac v Srbsku nebo některý z italských závodů. Rozhodující při této volbě bude požadavek, aby výrobní náklady nepřekročily hranici 5000 eur na vůz.

\"Musíme pečlivě sledovat rychle se měnící automobilový svět. Říkám: Na kterém políčku šachovnice chci být? Chci být významným hráčem v rohu nízkonákladových aut, a to co nejrychleji,\" říká šéf Fiatu Sergio Marchionne. Fiat proto připravuje hned dva projekty - kromě tohoto Progetto 327 ještě Progetto 326, což je nástupce prvního globálního modelu Palio uvedeného v roce 1996.