name | autoweek.cz

Ford předvedl kompaktní SUV

Ford předvedl kompaktní SUV

04.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ford spoléhá na to, že zcela nový model EcoSport bude přitažlivý pro rozvíjející se trhy jako jsou Indie a Brazílie, stejně jako tomu bylo v Jižní Americe po představení jeho první generace v roce 2003. Nové SUV představil na autosalonu v Dillí.

Ford EcoSport je kompaktní SUV určené pro globální prodej. Automobilka bude investovat 142 milionů dolarů do zařízení ve své továrně v Chennai na jihu Indie, která bude tento model vyrábět pro domácí i zahraniční trhy.
Maličký crossover velikosti Fiesty byl vytvořen na nové globální platformě B jako Fiesta.
Ford EcoSport je druhým z osmi nových globálních modelů, které Ford plánuje v Indii uvést na trh. Cílem automobilky jsou asijské a africké trhy ve snaze do roku 2015 zvýšit globální prodej na 8 milionů vozidel. Továrna v Chennai by měla mít roční kapacitu výroby 200 000 vozů. Ford zde vyrábí modely Figo a Fiesta. Uvedl to při představení vozu výkonný ředitel Ford India Michael Boneham.
Ford EcoSport se bude rovněž vyrábět v Brazílii a bude v prodeji i na dalších trzích, které budou oznámeny později. Nakonec by se měl prodávat na téměř 100 trzích celého světa. Nový EcoSport byl zkonstruován ve vývojovém centru Fordu v Camacari v Brazílii, jednom z nejvíce specializovaných center pro vývoj kompaktních vozů.
S EcoSportem bude má v Indii premiéru i nový tříválcový motor Fordu - EcoBoost 1,0 l (což znamená poněkud neobvyklé označení Ford EcoSport EcoBoost). Nový motor bude k dispozici ve všech modelech Fordu prodávaných v Číně, Evropě, Severní Americe a dalších regionech.
Ford EcoSport přišel poprvé na trh v Jižní Americe v roce 2003 jako první dostupné SUV v tomto regionu. Ford uvedl, že za devět let prodal více než 700 000 vozů, a to prakticky jen v Brazílii.
Ford, jenž v roce 2011 v Indii prodal takřka 100 000 vozů, což znamenalo 15% nárůst oproti předchozímu roku, uvedl, že očekává, že objem prodeje v Asii se dvojnásobí a do roku 2020 se stane třetím největším trhem automobilky. „Indický trh se do konce desetiletí stane třetím největším trhem po USA a Číně,“ uvedl Joe Hinrichs, vicepresident skupiny a president pro oblast Asie, Tichomoří a Afriky. „V Indii máme stále vzestupnou tendenci a vzhledem k příjmům na hlavu očekáváme značný nárůst prodeje aut ve městech druhé a třetí kategorie.“

Možné uvedení nového Fordu EcoSport i v Eropě je zatím diskutováno ve vedení Fordu, ale podle dostupných informací je velmi pravděpodobné. Ostatně by to bylo přesně podle strategie \"One Ford\". Zajímavé je i představení vozu v Dillí. V souladu s výše uvedenou dlouhodobou strategií totiž Ford zařadil AutoExpo na stejnou úroveň jako Detroit či Frankfurt, zatímco nedávno odvolal svou účast na autosalonu v Tokiu.