name | autoweek.cz

Ford připravuje crossover s elektrickým pohonem

Ford připravuje crossover s elektrickým pohonem

07.09.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ford zveřejnil první obrázek naznačující podobu prvního vozu s elektrickým pohonem s dojezdem 480 km, jehož podoba byla viditelně inspirovaná Mustangem. Do prodeje by měl, zřejmě pod jménem Mach 1, přijít v roce 2020.
Společnost Ford Motor spustila blog, jehož cílem je postupně seznamovala s vývojem nejnovějšího elektřinou poháněného vozidla. Překvapující u něj je design inspirovaný Mustangem. Uvedení nového vozu na trh se očekává do roku 2020 a jeho dojezd bude 480 km.
 
Prvním příspěvkem na webu Live Electric Medium.com se stal pohled na záď vozidla s nezaměnitelnými zadními svítilnami Mustangu.
 
Už v lednu na autosalonu v Detroitu Ford ohlásil vývoj výkonného vozidla s elektrickým pohonem Mach 1. Toto označení se proslavilo u modelu Mustang v roce 1969. President společnosti pro globální trhy Jim Farley nicméně nedávno prohlásil, že definitivní rozhodnutí o jménu tohoto vozu dosud nepadlo.
 
Nové SUV bude prvním novým autem vytvořeným plně pod dohledem nového generálního ředitele Jima Hacketta, který se ujal vedení společnosti v květnu 2017 a od té doby začal drasticky měnit plány nových produktů. Prosazuje při tom výrobu takových automobilů, jaká zákazníci požadují, tedy crossoverů, SUV a pick-upů.
 
Mach 1 bude prvním z 16 plně elektricky poháněných vozidel, která mají být uvedena do prodeje do roku 2022. Spolu s novými vozidly s hybridním pohonem ve stejném časovém horizontu Ford zamýšlí do roku 2022 nabídnout 40 nových vozidel s hybridním pohonem nebo čistě elektrickým s akumulátory. Za tím účelem společnost Ford Motor plánuje vynaložit 11 miliard dolarů.
 
Nové vozy se rodí v rámci nově vytvořené organizace Ford Team Edison. Do jejího čela přišel Darren Palmer, který sem přišel z vývoje nové generace Mustangu. Tým sídlí v Corktownu v centru Detroitu. Hackett prosazuje, aby se členové týmu soustředili především na to, jak lidé budou nové produkty společnosti Ford skutečně využívat. To bude vliv na celé vnitřní uspořádání vozidla i na všechny detaily. Pracovní kultura v týmu podporuje experimentální postupy při vývoji prototypů. „Je to posun v myšlení, který skutečně vytváří změnu ve společnosti Ford a pověřuje tým, aby fungoval úplně jinak," napsal na novém webu Palmer.