name | autoweek.cz

Ford zredukuje svou modelovou nabídku

Ford zredukuje svou modelovou nabídku

28.09.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Alan Mulally hodlá zmenšit počet modelů nabízených automobilkou Ford z 97 v roce 2006 na pouhých 20.

Dobýt automobilový svět jediným modelem a jedinou barevným odstínem tak, jak to dokázal Henry Ford, by bylo přehnaně ambiciózní. Je to ale vysoce efektivní, takže Alan Mulally je odhodlán vést Ford Motor tímto směrem.

Když Mulally k Fordu v roce 2006 přišel měla společnost 97 modelů. Nyní je však cílem šéfa Fordu pokračovat v radikálním snižování počtu modelů. Má jich zůstat méně než 30. Podle Mulallyho je konečným cílem počet někde mezi 20 až 25.

Součástí tohoto plánu byl prodej značek Volvo, Jaguar, Land Rover a Aston Martin. Také plánované zrušení značky Mercury není nijak bolestné. Plánované omezení je pokusem o „zjednodušení“ a stavění lepších automobilů. Mulally v rozhovoru pro Automotive News uvedl: „méně značek znamená, že se můžete více soustředit na zlepšování kvality konstrukce.“

V jeho plánu se ale nejedná jen o snižování počtu modelů, ale také globálního rozšíření počtu sdílených dílů. Příkladem je Fiesta, která používá 65 % standardizovaných dílů. „Majitelé prodejen značky Ford, dodavatelé, zaměstnanci a zákazníci budou přesně vědět, co dostávají,“ uvedl Mulally.

Zdá se, že to dává smysl. Místo toho, abyste se u Fordu i nadále snažili nabízet všechno pro všechny na úkor kvality, věnují více svých zdrojů na výrobu menšího počtu modelů a zaručí vznik dobře koncipovaného výrobku.

Alan Mulally řekl: „Když jsem přišel bylo naprosto jasné, že Ford musíme dramaticky zjednodušit.“  Omezování počtu modelů a standardizace dílů Fordu pomohly snížit náklady na automobily prodávané na více trzích.

Co přijde dál? Mulally říká: „Nyní je klíčové udržet v chodu ekonomiku. Všechny rozhodující ukazatele naznačují, že jdeme správným směrem.“