name | autoweek.cz

Geely může být příkladem

Geely může být příkladem

19.03.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Geely může dát evropským automobilkám lekci v tom, jak se vyrovnat s koronavirem. Boj s koronavirem přešel z místního tématu na regionální, posléze na národní a nakonec na globální téma. V současné době je jediným globálním tématem společnosti Geely Holding.
Evropský automobilový průmysl se propadá do temnoty poté, co koronavirus donutil automobilky dočasně uzavřít mnoho výrobních závodů. Koronavirus v Evropě zastavil ekonomiku i veřejný život v míře dosud nevídané. Továrny přerušily výrobu, zaměstnanci byli posláni domů, většina administrativních budov osiřela a zaměstnanci byli v maximální míře posláni pracovat z domova.
 
V Číně se však už život vrací k jisté normálnosti. Kroky, které podnikla společnost Geely, nám ukazují, jak by toho mohly dosáhnout i evropské automobilky. Pomocí pečlivě implementovaných hygienických předpisů a kontroly každého jednotlivce v míře, jakou si v Evropě zatím jen těžko dokážeme představit, se automobilka Geely během jediného měsíce vrátila k normálnímu provozu.
 
Když se na počátku ledna 2020 koronavir poprvé objevil, výkonný management Geely Holdings vytvořil krizový tým, který vytvořil plán na ochranu 120 000 globálních zaměstnanců skupiny a jejích obchodních aktivit. V prvních únorových týdnech skupina spolupracovala s místními a národními vládami a rozložila návrat zaměstnanců do tří fází, takže od 1. března byla všechna zařízení Geely v celé Číně opět uvedena do činnosti.  Výroba, konstrukce i vývoj vozidel Geely tedy opět běží. Jak to u Geely dokázali? Jak společnost uvádí ve fascinujícím příspěvku na svém blogu, je to velmi pečlivým sledováním zdraví zaměstnanců a přímo posedlým dezinfikováním.
 
V souladu s pravidly čínské vlády, která měla zastavit rychlé šíření koronaviru, Geely prodloužila novoroční svátky z 26. ledna do 10. února. Ti, kteří mohli, pracovali z domova. Od 10. února však bylo některým ze 6000 zaměstnanců, kteří pracují v ústředí společnosti v Chang-čou, jihovýchodně od Šanghaje, povoleno vrátit se zpět. O týden později se tento počet opět zvýšil a do 25. února bylo ředitelství opět plně obsazeno. Všechny továrny vyrábějící vozidla nyní běží znovu, i když pracují jen na jednu směnu, zatímco prodej se zotavuje.
 
Krizový štáb Geely se sešel ještě před návratem prvních zaměstnanců do práce. Byly zavedeny přísné protokoly, všechny pracovní cesty byly automaticky zrušeny a všem návštěvníkům byl vstup zamítnut.
 
Aby se zaměstnanci dostali na své pracoviště, musejí nejprve podstoupit testování teploty - musí projít stanem, v němž byla instalována speciální kamera pro snímání teploty. Na obrazovce se ukazuje tepelná mapu těla. Příliš horká místa naznačovala potenciální horečku. Každý, kdo má horečku, je poslán na izolaci a je na něj upozorněn zdravotnický tým.
 
Teplota zaměstnanců se i při práci kontroluje dvakrát denně pomocí ručních monitorů. Ty jsou údajně dostatečně chytré, aby zjistily rozdíl mezi horečkou a potem po běhu na schodech. Někteří odborníci zpochybňují spolehlivost kontrol teploty při hledání infikovaných osob, ale v případě, že by někdo s Covidem 19 prošel, Geely je připraveno i na boj s choroboplodnými zárodky.
 
Auta vjíždějící do areálu musejí projíždět přes sanitární rohožky, které odstraňují bakterie ze spodní strany vozidla, a když jsou zaparkovaná, jejich kliky dezinfikují bezpečnostními týmy.
 
Ve vnitřních prostorách jsou pravidla podobně přísná. Lahve na ruční dezinfekci jsou umístěny u vchodu a po celé budově. Původní zákaz používání výtahu byl zrušen poté, co byla stanovena omezení povoleného počtu přepravovaných osob a u ovládacích tlačítek jsou utěrky a lahve s dezinfekcí.
 
Jakmile jsou zaměstnanci na pracovišti, dostávají každých osm hodin nové masky na obličej a požaduje se po nich, aby měli ústa a nos neustále zakryté. Velká setkání jsou zakázána, osobní komunikaci nahradily videohovory nebo telekonference. Při čekání na oběd musejí zaměstnanci při čekání na použití mikrovlnné trouby v kancelářích stát ve frontě s metrovými odstupy.
 
Stejné přísné protokoly byly zavedeny po celé Číně do všech zařízení Geely, v nichž pracuje přes 60 000 zaměstnanců. K dnešnímu dni se holding Geely vrátil k plné produkci bez jediného případu koronaviru, což dokazuje úspěšnost přísných opatření proti šíření viru.
 
Ihned po propuknutí epidemie navázal holding Geely spolupráci s Nadací veřejného blaha Li Shufu (Li Shufu je zakladatelem a většinovým majitelem holdingu Geely), aby vytvořila speciální fond 200 milionů jüanů (720 milionů korun) na podporu prevence a kontroly epidemie koronaviru. Fond distribuuje do postižených oblastí po celém světě urgentně potřebným zdravotnické potřeby včetně masek, dezinfekčních prostředků, lékařských brýlí a ventilátorů. Švédská pobočka skupiny Geely a také dceřiná společnost Geely Auto pro výzkum a vývoj CEVT vyčlenila 30 lidí k organizaci nákupu a dopravy 250 000 lékařských masek různých tříd a desítek tisíc kusů lékařských oděvů do celé Evropy.
 
Služba zelené mobility společnosti Geely CaoCao zřídila pohotovostní flotilu poskytující bezplatné služby mobility obyvatelům a pracovníkům ve virem nejvíc postiženém městě Wuhan. Geely Auto také darovalo 50 MPV vybavených nově vyvinutým inteligentním systémem čištění vzduchu zdravotnickým pracovníkům.