name | autoweek.cz

Goodyear uvádí na trh UltraGrip 9

Goodyear uvádí na trh UltraGrip 9

02.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Goodyear uvádí na trh 9. generaci zimních pneumatik ze své řady UltraGrip. Nová pneumatika Goodyear UltraGrip 9 je určena pro malá až střední vozidla s důrazem na bezpečnost v zimním období.

Nová pneumatika má pro Goodyear klíčový význam, protože zimní pneumatiky představují s objemem prodeje 68 % nejvýznamnější segment trhu. Přitom z tohoto množství zaujímají 65-75 % standardní zimní pneumatiky. Goodyear UltraGrip 9 tedy přicházejí do segmentu, v němž je největší poptávka. Pneumatika Goodyear UltraGrip 9 nahrazuje úspěšný model UltraGrip 8, který byl v posledních třech letech osazen na více než 7 miliónů vozů.

 

Goodyear UltraGrip 9 byla navržena tak, aby uspokojila potřeby evropských zákazníků, kteří hledají prvotřídní kvalitu v zimním období. Je uzpůsobena do proměnlivých zimních podmínek panujících v Evropě, které zahrnují suché a chladné dny, deštivé počasí s mokrými silnicemi a břečkou či zasněžené silnice. Nová Goodyear UltraGrip9 reaguje na tyto potřeby vylepšenou výkonnost na sněhu, ale zároveň se vypořádala s rozbředlým sněhem a velkým množstvím vody v deštivých zimních dnech.

 

Aby toho mohlo být dosaženo, byly lamely a okraje běhounu nové pneumatiky navrženy tak, aby poskytovaly optimální tvar otisku pneumatiky bez ohledu na prováděný manévr, což umožňuje spolehlivou odezvu pneumatiky při řízení, zatáčení, brzdění i zrychlování.

 

Lepší ovladatelnost na sněhu je zajištěna velkým množstvím hran a vyšším počtem lamel na ramenních blocích. Variabilní bloková geometrie zajišťuje silný záběr na sněhu. Na ledu pomáhá k lepší výkonnosti vysoká hustota lamel spolu s hranatějším otiskem, zatímco hydrodynamické drážky snižují riziko aquaplaningu a zlepšují záběr na tajícím sněhu, což umožňuje, aby pneumatika obstála v rozmanitých podmínkách, které zima v Evropě přináší. Ve studených deštivých dnech zajistí bezpečné brzdné vlastnosti kompaktní ramenní bloky s 3D BIS technologií.

 

UltraGrip 9 má v porovnání se svou předchůdkyní vylepšené složení směsi. Speciální směs plastifikátorů obsahující pryskyřici kvůli přilnavosti na mokrém povrchu či rostlinný olej zajišťuje vylepšený výkon na sněhu i ledu a zlepšuje schopnost pneumatiky přilnout k vozovce v zimním počasí.

 

Poprvé v historii nabízí UltraGrip 9 dvě různé podoby dezénu v závislosti na konkrétním rozměru. K tomu bylo přistoupeno z důvodu, aby pneumatika poskytovala co nejlepší možný výkon u všech svých rozměrů. U menších rozměrů se vzhledem k tomu, že jsou užší, používá pro lepší odvod vody centrální drážka.

 

Schopnost pneumatiky UltraGrip vypořádat se se zimními podmínkami je dále umocněna její schopností udržet si své zimní charakteristiky po celou dobu své životnosti. Dlouhodobá výkonnost v zimních měsících je zajištěna hlubokými lamelami, které poskytují spolehlivý výkon, i když se pneumatika postupně ojíždí. Aby mohli spotřebitelé jednoduše sledovat míru opotřebení pneumatiky UltraGrip 9, je do běhounu integrován speciální TOP indikátor ve tvaru sněhové vločky. Když se dezén pneumatiky opotřebuje na 4 mm, projeví se to na sjeté sněhové vločce, což upozorní řidiče, že pneumatika již není vhodná k použití v zimním období a měla by být zvážena její výměna.

 

Skutečnost, že pneumatika je jediným kontaktním bodem auta s vozovkou, znamená, že společnosti jako Goodyear zpravidla pracují na vývoji nových výrobků mnoho let, než je představí na trhu. Kromě veškerých právních požadavků musí splnit také vlastní firemní normy, které jsou u společnosti Goodyear jedny z nejpřísnějších v tomto odvětví, což znamená, že techničtí inženýři musí při výrobě dodržet více než 50 interních kritérií, než uvedou pneumatiku na trh.