name | autoweek.cz

Hlavní trhy v Evropě v říjnu rostly (aktualizováno)

Hlavní trhy v Evropě v říjnu rostly (aktualizováno)

05.11.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V říjnu vzrostl počet registrací nových automobilů v Německu, Francii a Španělsku, což podporuje naděje na pokračující zotavování evropských trhů. Naopak prodejní výsledky z Itálie ukazují, že optimismus není všude na místě.

Ve srovnání se stejným měsícem v roce 2012 se počet registrací v Německu zvýšil o 2,3 %, ve Francii počet registrací vzrostl o 3 % a ve Španělsku díky novým šrotovacím prémiím prodej vzrostl o 34%.

 

Německý úřad pro motorová vozidla KBA hlásí za měsíc říjen meziroční růst prodeje o 2,3 %265 441 nově registrovaných vozů.

V Německu značka vedoucí značka na trhu Volkswagen zaznamenala měsíční nárůst o 1,9 % na 61 816 vozů. Velkého nárůstu dosáhly Škoda (o 36,9 % na 15 199 vozů), Porsche (o 24,4 % na 1809 vozů), Seat (o 24,3 % na 7622 vozů) a Opel (o 12 %). Nejvíc ale rostla Mazda - o 56,1 %, což představovalo 3218 vozů. Dařilo se i dalším japonským značkám Toyotě (+15,5 %) a Nissanu (+16,3 %). Naopak ztrácí Honda (/-26,7 % na 1827 vozů), Peugeot (-21,4 % na 4685 vozů), Citroen (-14,8 % na 4167 vozů) a Fiat (-12,9 % na 5151 vozů).

Mezi prémiovými značkami se nejvíc dařilo BMW s růstem o 3,1 % (19 656 aut). Mercedes-Benz vykázal mírné zvýšení o 1,1 % (24 404aut), zatímco Audi zaznamenalo pokles o 7,9 % na 22 476 nově registrovaných vozů.

Prodej v Německu za prvních deset měsíců poklesl o 5 % na 2,48 milionu vozů, přičemž na konci září byl ještě celoroční pokles 6,0 %.

V Německu roste i zájem o ojetá auta - v říjnu se jich zobchodovalo 695 226 kusů, tedy o 2,2 %více než před rokem, což znamená nárůst od začátku roku o 2,9 % na 6,86 milionu přeregistrovaných automobilů.

 

Ve Francii počet registrací vzrostl o 3 % na 166 515 vozů. Nové modely, především crossovery Renault Captur a Peugeot 2008, pomohly domácím automobilkám PSA/Peugeot-Citroen a Renault získat ztracenou půdu na úkor zahraniční konkurence.

Prodej značky Peugeot stoupl o 11 %, což bylo více, než 3,5% pokles Citroenu. Prodej skupiny Renault vzrostl o 5,8 %, když Dacia opět zaznamenala zvýšení o téměř 10 %, a prodej vozů značky Renault se vzrostl o 5 %.

Prodej skupiny Volkswagen ve Francii klesl téměř o 4 %, neboť prodej všech značek VW včetně Audi, Škody, Seatu i hlavní značky VW, utrpěl propadem objemu prodeje.

Značky Hyundai a přidružená Kia na francouzském trhu zaznamenaly společný nárůst o 5,8 % a těsně za nimi se umístila Toyota s +5,2 %. Prodej GM vyskočil o 9 % zásluhou 31% zvýšení prodeje značky Chevrolet a 2% růstem prodeje Opelu.

Asociace CCFA zlepšila svůj výhled pro francouzský trh. Za rok 2013 už předpovídá jen 6% pokles, tedy menší než původně předpokládané snížení o 8 %.

Prodej nových automobilů ve Francii se za prvních deset měsíců snížil o 7 % na 1,48 milionu vozů.

 

Španělsku pomohly vládní pobídky zvýšit prodej o 34 %, což odpovídá 60 301 automobilům. Asociace španělských automobilek Anfac uvedla, že tuzemská poptávka ve Španělsku zůstává nízká, ale program vládních pobídek přiměl řidiče k výměně starých automobilů za nové a znovu tak oživil upadající trh.

Počet registrací služebních automobilů v říjnu poprvé po 20 měsících poklesu vzrostl o 7,6 % na 18 728 vozů. Podle předpovědi asociace Anfac letošní rok skončí s více než 715 000 novými registracemi. 

 

 

Naproti tomu říjnový pokles prodeje v Itálii ukázal, že zatím ne všude jsou patrné známky stabilizace. Slabá ekonomika a tvrdé úvěrové podmínky zákazníky do prodejen nelákají. Podíl Fiatu na italském trhu v říjnu dosáhl 28,12 %, zatímco podíl automobilky v říjnu 2012 činil 29,08 %.