name | autoweek.cz

 Lexus GS 450h F SPORT – emotivní sportovní sedan

Lexus GS 450h F SPORT – emotivní sportovní sedan

05.01.2013 | Antonín Matějka | Aktuality

Loňská novinka značky Lexus patří mezi automobily, které se v prémiovém segmentu vyšší třídy poměřují s vozy renomovaných firem BMW, Mercedes-Benz či Audi.

Japonský výrobce deklaruje model GS jako vysoce výkonný sportovně laděný luxusní sedan, a nutno říci, že tato definice je, zvláště pak u verze F SPORT, více než výstižná. Téměř pět metrů dlouhý automobil má poměrně odvážný design s výraznou vřetenovitou maskou chladiče a elegantním bočním profilem, který již na první pohled naznačuje velkorysé prostorové řešení interiéru. Plně hybridní model GS 450h nemá prakticky v daném segmentu přímou konkurenci, což exkluzivitu tohoto vozu jen zvyšuje.

Systém pohonu Lexus Hybrid Drive je u modelu GS dopracován takřka k dokonalosti. Kombinace vidlicového zážehového šestiválce o objemu 3,5 l (s Atkinsonovým pracovním cyklem), elektromotoru/generátoru a hybridní elektronicky řízené převodovky s plynule měnitelným převodem poskytuje nejen mimořádný výkon 345 koní a skvělou dynamiku se zcela lineární akcelerací, ale taktéž zajímavé provozní parametry, včetně poměrně nízké spotřeby paliva. Model GS nabízí několik volitelných jízdních módů. V čistě elektrickém EV je přitom automobil poháněn výhradně elektromotorem a při dostatečně nabitém hybridním akumulátoru lze v něm při rychlosti cca 60 km/h překonat vzdálenost až 2 kilometry. My jsme v našem testu nejčastěji používali jízdní režimy NORMAL a ECO, které maximalizují hospodárnost provozu. Spotřebu paliva v kombinovaném provozu se nám dařilo udržovat v rozmezí 6 až 6,5 litru na 100 kilometrů, což je pro takto koncipovaný luxusní sedan naprosto skvělá vizitka. Samozřejmě jsme si vyzkoušeli i sportovní režimy SPORT S a SPORT S+. Ten druhý zajišťuje nejen rychlejší odezvu pohonného systému a převodovky (ta je navíc vybavena manuálním řazením pádly pod volantem), ale také koordinaci s variabilním systémem odpružení, elektrickým posilovačem řízení a integrovaným stabilizačním systémem VDIM. Verze F SPORT je navíc vybavena systémem dynamického řízení zadních poháněných kol, což ještě zvyšuje přilnavost vozu a jeho stabilitu v rychle projížděných zatáčkách či při předjíždění na dálnici. Oba sportovní režimy doprovází červené podsvícení přístrojů a grafika otáčkoměru, který je v módech NORMAL či ECO nahrazen modře osvětleným ekologickým ukazatelem. Pohodu za volantem námi testovaného modelu navíc umocnil volitelný paket s firemním názvem „Noční vidění“, jehož součástí je mimo jiné zařízení pro sledování slepého úhlu, systém nočního vidění, přednárazový bezpečnostní systém, navigace s pevným diskem a taktéž naprosto skvělý audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory. Teprve při delších cestách ovšem zcela porozumíte celkové filozofii sedanu GS 450h a plnými doušky si vychutnáte jeho luxusní výbavu, včetně unikátního širokoúhlého multimediálního displeje s děleným zobrazováním a systémem ovládání Remote Touch. Cesta z Prahy do Paříže vám doslova uplyne jako voda a na německých dálnicích si můžete směle vyzkoušet i maximální rychlost vozu, která činí 250 km/h.

Plně hybridní Lexus GS 450h F SPORT je pochopitelně „poněkud dražší“ než základní model GS 250 COMFORT s motorem V6 2,5 litru, jedná se však o technicky mnohem vyspělejší automobil. O standardní výbavě ani nemluvě. Stačí se jen podívat na sedadla potažená jemnou perforovanou kůží v granátovém odstínu, černé čalounění stropu, vrtané hliníkové sportovní pedály či vnější designové prvky – voštinovou masku chladiče, aerodynamicky tvarované nárazníky a působivá desetipaprsková 19“ kola z lehké slitiny. Z pohledu majitele nelze modelu GS 450h F SPORT takřka nic vytknout, tedy snad jen základní pořizovací cenu, která překračuje hranici 1 800 000 korun. 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

Motor

 

Plně hybridní systém pohonu Lexus Hybrid Drive. Zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3456 cm3. Největší výkon 215 kW (292 k) při 6000 1/min. Největší točivý moment 352 N.m při 4500 1/min. Synchronní elektromotor. Největší výkon 147 kW (200 k). Největší točivý moment 275 N.m. Celkový výkon systému 254 kW (345 k). Elektronicky řízená hybridní převodovka. Pohon zadních kol.

 

Karoserie

 

Čtyřdveřový sedan.

 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka 4850 mm, šířka 1840 mm, výška 1455 mm. Rozvor 2850 mm. Pohotovostní hmotnost 1910 kg, užitečná hmotnost 415 kg. Objem palivové nádrže  66 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 465 m3 s kolem pro nouzové dojetí, 0,482 m3 se  soupravou pro opravu pneumatik.

 

Jízdní výkony

 

Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Kombinovaná spotřeba paliva 5,9 až 6,2 l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

 

1 809 000 Kč vč. DPH 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka 11111
Na silnici 11111
Kvalita 11111
Bezpečnost 11111
Pohodlí 11111
Náklady 1111
   
Celkem 11111

Hodnocení: 1 - horší než průměr, 11 - slušný standard, 111 - docela dobré, 1111 - vynikající, 11111 -zcela mimořádné