name | autoweek.cz

Báječný víkend s Kodiaqem

Báječný víkend s Kodiaqem

13.05.2017 | Antonín Matějka | Aktuality

Prodloužený víkend strávený s rodinou má vždy své osobité kouzlo. Zvláště když k jeho pohodě přispívá pohodlné cestování za volantem zcela nového automobilu.

Tentokrát jsme měli možnost vydat se na rodinný výlet s novým SUV Škoda Kodiaq a aby byl prožitek z jízdy náležitě umocněn, byl vůz vybaven špičkovým turbodieselem o výkonu 190 koní, pohonem 4x4 a vrcholnou výbavou s označením Style. Jen pro úplnost uveďme, že tato varianta modelu Kodiaq se dodává se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG doplněnou o manuální režim řazení pádly pod volantem. Co si tedy více přát? Snad jen pěkné počasí a prázdné silnice.   
Již první kilometry za volantem nového Kodiaqu nás utvrzují v tom, že se jedná o vůz opravdu komfortní a náležitě kultivovaný, na dálnici se jen tak lehce „odvaluje“ a hladce kopíruje běžné nerovnosti vozovky. Při rychlosti 130 km/h se ručička otáčkoměru ustálí nad hranicí 2000 otáček a motor je sotva slyšitelný. Je jasné, že výkonový potenciál automobilu si na české dálnici jen stěží vyzkoušíme. Stačí je trochu více sešlápnout pedál plynu a Kodiag svižně zrychluje nad hranici povoleného rychlostního limitu. Dynamika vozu a pružnost pohonné jednotky jsou opravdu obdivuhodné, maximální točivý moment 400 N.m pokrývá široké spektrum otáček a je dostatečnou zárukou „pohodové“ jízdy i s těžším přívěsem (maximální hmotnost brzděného přípojného vozidla je u pětimístné verze vozu 2,5 tuny).
Kombinaci velmi agilního motoru a sedmistupňového „automatu“ ostatně oceníte i v městském provozu a na běžných silnicích, aniž byste se museli příliš stresovat spotřebou paliva. Ta je opravdu velmi velmi přijatelná, zvláště pak v mimoměstském režimu jízdy, kdy se přibližuje výrobcem udávané hodnotě 5,3 l/100 km. Průměrná spotřeba nafty v celém našem redakčním testu (ujetá vzdálenost 1200 km) činila pouhých 7,0 l/100 km, což jistě není špatná vizitka pro toho velké, pětimístné SUV.
Jízdní vlastnosti nového modelu Kodiaq s pohonem 4x4 snesou ta nejpřísnější měřítka. Na silnici se vůz chová vyváženě, přesně reaguje na pohyb volantu a i v rychleji projížděných zatáčkách si udržuje patřičnou stabilitu bez výrazných bočních náklonů, které by se u takto koncipovaného automobilu s délkou 4,7 m a pohotovostní hmotností takřka 1700 kg daly očekávat. Jízdní charakteristiky vozu si navíc můžete upravit volbou několika režimů (Normal, Eco, Sport, Individual a Snow), čímž je zážitek za volantem ještě zábavnější. V městském provozu se pak můžete spolehnout na nejrůznější asistenční funkce a systémy - počínaje kamerovým systémem Area View (na palubním displeji jsou zobrazovány nejrůznější záběry bezprostředního okolí vozu, včetně virtuálního pohledu shora) a konče vyspělým parkovacím systémem Park Assist.
Offroad režim nového modelu Kodiaq jsme si samozřejmě rovněž vyzkoušeli, i když ne v extrémně těžkém terénu, abychom ušetřili skvěle vypadající kola z lehké slitiny a především šedý metalický lak karoserie. Na prašných či lehce rozbahněných polních cestách se vůz díky své světlé výšce 187 mm chová zcela suverénně, přičemž jen málokdy využívá pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou.
Kouzlo nového Kodiaqu spočívá i v bohatě vybaveném interiéru a jeho prostorovém řešení, které doslova hýčká cestující na předních i zadních sedadlech a zároveň nabízí velkorysý zavazadlový prostor o objemu 720 až 2065 litrů. Náročnější zákazníci jistě ocení i vyspělé prvky infotainmentu a konektivitu na palubě vozu. Nutno podotknout, že základní cena námi testovaného modelu činí 966 900 korun.


Technické údaje


 Motor


Vznětový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva common rail.  Zdvihový objem 1968 cm3. Největší výkon 140 kW (190 k) při 3500 - 4000 1/min. Největší točivý moment 400 N.m při 1750 až 3250 1/min. Sedmistupňová samočinná převodovka DSG s manuálním režimem řazení Tiptronic. Pohon všech kol se samočinným rozdělováním hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou.


Karoserie


Pětidveřové SUV.


Rozměry a hmotnosti


Délka 4697 mm, šířka 1882 mm, výška 1655 mm. Rozvor 2791 mm. Pohotovostní hmotnost 1677 kg, užitečná hmotnost 600 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0,720 až 2,065 m3.


Jízdní výkony


Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Kombinovaná spotřeba paliva 5,7 l/100 km.


Základní pořizovací cena


966 900 Kč vč. DPH

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka 11111
Na silnici 1111
Kvalita 1111
Bezpečnost 11111
Pohodlí 1111
Náklady 1111
   
Celkem 1111

Hodnocení: 1 - horší než průměr, 11 - slušný standard, 111 - docela dobré, 1111 - vynikající, 11111 -zcela mimořádné